اینترنت و شبکه اطلاعات

شاتل؛ ارایه ده‌ها هزار پورت اینترنت در یک روز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رییس هیات مدیره شاتل از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت با اشاره به برنامه ارایه یک میلیون پورت اینترنت خانگی گفت: شاتل در یک روز ۳۰تا ۴۰ هزار پورت اینترنت به مشترکان ارایه می‌دهد و در تلاش است که در لایه اکسس سرعت ۷۰-۸۰ مگ به مشتری واگذار ‌شود که توانایی رقابت با اینترنت موبایل را داشته باشد.

«محمدحسن شانه‌ساز زاده» در گفت‌وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه قرار است یک میلیون پورت اینترنت در اختیار مشترکان ADSL قرار گیرد اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در اسفند ماه سال گذشته برای سرویس‌های کم‌بها و رایگان مانند، شبکه شاد و شبکه‌های آموزشی داشتیم اپراتورها راحتتر می توانند ظرف مدت یک ماه یک میلیون پورت اینترنتی را در اختیار مشترکان اینترنت ثابت قرار دهند و ما توانایی ارایه ۳۰-۴۰ هزار پورت روزانه را داریم.

وی با بیان اینکه یک میلیون پورت اینترنتی در ۴۰۰ شهر و ۱۵۰۰ مرکز مخابراتی قرار است ارایه شود تصریح کرد: انجام این کار فشار زیادی بر بدنه اجرایی تحمیل نمی‌کند و همه فرآیندهای اداری به صورت مکانیزه انجام می‌شود و مشترکان از طریق سامانه شاتل پیشرفت کاری را می‌توانند پیگیری کنند و در هر مرحله‌ای از کار پیامک نیز برای مشترک ارسال می‌شود.

کاهش مدت زمان سیم‌کشی برای ارایه اینترنت

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل با اشاره به این‌که کاهش مدت زمان رانژه (سیم‌کشی) از سه روز به چهار ساعت در دستور کار است خاطرنشان کرد: برای ایجاد پورت‌های اینترنتی در بسیاری از مراکز مخابراتی با مشکل نبود رانژه مواجه هستیم به طوری که ظرفیت، سرمایه‌گذار و یوزر وجود دارد اما به دلیل مشکلات داخلی و پر شدن رانژه مخابرات، سیم‌کشی متوقف شده است و این مشکل طبق دستور وزیر ارتباطات تا افتتاح یک میلیون پورت اینترنت رفع شده و ما  در ۱۵۰۰ مرکز مخابراتی شاتل این سرویس را به مردم ارایه می‌دهیم.

ارایه اشتراک یک ماهه رایگان شاتل

وی با بیان اینکه شاتل اشتراک یک ماهه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد تاکید کرد: برای اینکه بار ترافیکی از موبایل به اینترنت ثابت منتقل شود اشتراک یک ماهه رایگان در نظر گرفته شده است، در ارایه ۱۰۰ گیگ ترافیک رایگان در اسفندماه سال گذشته به خوبی مهاجرت معکوس مردم از موبایل به اینترنت ثابت را نشان داد. این در حالی بود که پیش از اجرای طرح ۱۰۰ گیگ ترافیک رایگان، اینترنت ثابت در حال فراموشی بود.

رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل درباره کیفیت سرویس دهی و جلب رضایت مشتریان پس از اتمام اشتراک رایگان توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام این طرح فقط ۲۰درصد مشترکان اشتراک خود را تمدید نکنند و این احتمال وجود دارد اگر ما موفق شویم حتی بیشتر از فضای اولیه مشترک داشته باشیم.

سرعت ۷۰-۸۰ مگ در لایه اکسس شاتل

شانه‌ساز زاده با اشاره به  ارایه سرعت ۷۰-۸۰ مگ در لایه اکسس تصریح کرد: پس از ارایه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان و رد شدن از اوج مصرف اینترنت ثابت، مشترکان اینترنت ثابت در شاتل فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشتند. بنابراین شبکه اینترنت ثابت نشان داد که توانایی پاسخگویی به تقاضا ها  را دارد. در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت های ICT توسط VDSL ، در لایه اکسس هم سرعت ۷۰-۸۰ مگ به مشتری ارایه بدهیم که قابلیت رقابت را داشته باشد.

اینترنت کم‌بها و کاهش هزینه VOD ها

وی درباره ارایه اینترنت کم‌بها به تولیدکنندگان محتوا بیان کرد: از اسفند ماه تاکنون دو برابر افزایش مشترک داشتیم و استقبال خوبی از  VOD ها (تولیدکنندگان محتوا) صورت گرفت به طوری که VOD ها قیمت‌ها را از ماهی ۲۵-۳۰ هزار تومان به ماهی ۵۰۰۰ تومان کاهش دادند و برای نخستین بار فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی اکران شد و تهیه کنندگان از میزان فروش و سرعت عمل راضی بودند و مردم هم استفاده کردند.

رییس هیات مدیره گروه شرکتهای شاتل با اشاره به افزایش پهنای باند در زمان کرونا تصریح کرد: وزیر ارتباطات  دستور داد پهنای باند ما در شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت باز شود بنابراین شاتل در دوران قرنطینه ۸۰درصد پهنای باند را افزایش داد و هر مقدار که مشتری درخواست داشت می‌توانست از آن استفاده کند و محدودیت نداشتیم.

وی با اشاره به نحوه رفع محدودیت پورت فیزیکی بیان کرد: برای افزایش باند در برخی مناطق نیازمند رفع محدودیت در پورت فیزیکی بودیم که با تلاش شرکت مخابرات طی ۱۰ روز محدودیت‌ها رفع شد.

تولید محتواهای اختصاصی در «نماوا»

شانه‌ساز زاده درباره برنامه‌هایی برای جذب مخاطب در «نماوا» توضیح داد: ایجاد محتواهای انحصاری و تولید سریال را در دستور کار قرار داده ایم همچنین در تلاش هستیم هفته ای سه سریال در ژانرهای مختلف پخش کنیم و قیمت تمام شده را کاهش و با قیمت مطلوب در اختیار مردم قرار دهیم.

محتوی مرتبط:
انحصار مخابرات در ارائه VDSL شکسته شد
واگذاری یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی به ترتیب ثبت‌نام

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: انحصار مخابرات در ارائه VDSL شکسته شد - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا