دولت دیجیتال

تشکیل کمیسیون ICT در مجلس با قید فوریت دنبال شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: لازم است تشکیل کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس با قید فوریت توسط نمایندگان دنبال شود.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی  به نقل از اتحادیه صنعت مخابرات، فریبرز نژاددادگر با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیسیون ICT و اقتصاد دیجیتال در مجلس گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از اولویت های اصلی کشور است که برای بسیاری از چالش‌های پیش‌روی دولت راه‌حل‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه بحث ایجاد کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس در سالهای گذشته نیز بارها عنوان شده اما هنوز به نتیجه رسیده است، گفت: در دنیای امروز با ابزارهای سنتی نمی‌توان به مواجهه با تغییرات بسیار موثری که در حوزه ICT در حال رخ دادن است رفت. در واقع  ارتباطات و فناوری اطلاعات عامل اصلی و زیرساخت تحول است که مجلس باید به صورت خاص به آن توجه کند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران افزود: نمایندگان مجلس باید به عنوان پرچمداران تحول ماندگار در ایجاد راهکارهای میانبر برای حل چالش های پیش روی کشور اقدام کنند و عزم قوه قانونگذار را برای بهبود وضعیت فعلی به نمایش گذاشته و توانمندی مجلس در ایجاد اتحاد بیش از پیش بین بدنه قانونگذار و اجرایی کشور با فعالان و متخصصان حوزه ICT را رقم بزنند.

نژاد دادگر ادامه داد: ایجاد ساختاری منسجم تر درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ضروری است و در این میان مجلس می تواند در قانونگذاری این فضا، موثر واقع شود. توسعه و تدوین مجموعه کاملی از قوانین و سیاست‌های لازم برای ترویج ICT و حرکت دادن جامعه به عصر اطلاعات، ضرورتی است که باید توسط نمایندگان مجلس دنبال شود.

وی گفت: با توجه به گسترش نمائی حوزه ICT و اهمیت توسعه کشور و نقش پررنگ حوزه فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، سلامت و فرهنگی، ایجاد کمیسیون تخصصی در این حوزه در مجلس ضرورت می‌یابد و این در حالی است که تا به حال فاقد چنین کمیسیونی در مجلس بودیم و موضوعات مرتبط فقط در قالب کمیسیون صنایع پیگیری می شد.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی، تاکید کرد: باید برای تشکیل این کمیسیون هرچه سریعتر تمهیداتی انجام شود. در مجالس قانونگذاری کشورهای دیگر کمیته‌ها و کمیسیون‌های کاری در موضوع ICT وجود دارد و این موضوع نشان‌دهنده فعالیت زیادی است که از سوی مجالس کشورها برای فراهم کردن بستر قانونی توسعه ICT صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در صورتی که درک صحیحی از مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان قانون‌گذاران کشور پدید آید، می‌توان متصور بود که شعار سال یعنی «جهش تولید» با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه محقق شود و دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به کمک صنعت ICT متحول کنیم.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: فعالان بخش خصوصی ارتباطات و فناوری اطلاعات با امضای نامه ای حمایت خود را نسبت به تشکیل «کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات » اعلام داشته و تمام همت خود را برای حرکت در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا به کار خواهند گرفت و عدم تشکیل این کمیسیون لطمات جبران ناپذیری به بدنه ICT کشور خواهد زد.

به گزارش مهر، اواسط خردادماه ۳۵۴ نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه‌ای به نمایندگان دوره جدید مجلس، خواستار تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شدند.

محتوی بیشتر از تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی:

نمایندگان مجلس خواستار تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال شدند
ماموریت جدی مجلس یازدهم تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات است
ایجاد کمیته اقتصاد دیجیتال در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می‌شود
اقدام برای تشکیل کمیسیون دائمی فضای مجازی در مجلس
تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا