بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

ایجاد تمایز برای برند در عرصه B2B

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : داگ هاتن – کارشناس بازاریابی و فروش   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

دنیای کسب و کار B2B تفاوت های معناداری با دیگر عرصه های کاری دارد. این امر برای بسیاری از برندها به معنای سر و کار داشتن به مشتریانی در قالب سازمان های بزرگ، به جای مشتریان عادی است. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید کارتان را به شکلی حرفه ای در این میان دنبال کرده و فعالیت تان را متفاوت از دنیای B2C پیگیری کنید.  

برخی از کارآفرینانی که به تازگی از عرصه B2C راهی دنیای B2B شده اند، خیلی زود اقدام به استفاده از شیوه های قدیمی در این دنیای تازه می کنند. نتیجه این امر اغلب اوقات یک شکست بزرگ و سریع خواهد بود. دلیل آن هم تفاوت های میان عرصه کسب و کار در دو مدل فوق است. شما قرار نیست با سازمان های مختلف همانطور رفتار کنید که با مشتریان عادی رفتار می کنید. این یعنی باید مهارت ها و تکنیک های تازه ای یاد بگیرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت بهینه سازی کارتان به شما رو نکند.

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای ایجاد تمایز میان برند در عرصه کسب و کار B2B است. اگر شما هم در این حوزه فعالیت دارید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند کارتان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و اوضاع تان را هم بهتر کند. درست به همین دلیل در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مرور خواهیم کرد. 

بیان جزییات دقیق

بیان جزییات یک محصول یا فرآیند کاری تان می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه داشته باشد. این امر اغلب اوقات برای بازاریاب ها نکته بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما به دنبال توسعه کسب و کارتان در عرصه B2B هستید، باید این نکته را همیشه در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مشتریان به صفر نزدیک شود. در آن صورت دیگر هیچ وقت کارتان بهبود پیدا نکرده و همیشه اوضاع تان وخیم خواهد ماند. 

اگر شما به دنبال فروش یک محصول مشخص به سازمانی یا شرکتی دیگر هستید، نباید همینطور بی مقدمه وارد بازار شوید. در این میان سرمایه گذاری بر روی بیان دقیق جزییات محصول یا حتی مقایسه محصول تان با دیگر نمونه های موجود در بازار امری ضروری خواهد بود. شما با این کار به بهترین شکل ممکن اعتماد مشتریان را جلب کرده و نشان می دهید بهترین گزینه برای آنها خواهید بود. 

قرار دادن پیام در ساختار ذهنی مشتریان

بی شک سازمان ها یا برندها طرز فکر متفاوتی در مقایسه با مشتریان معمولی دارند. همین امر نیز آنها را در مقایسه با دیگران متمایز می کند. شما برای فروش محصولات به چنین مشتریانی نیاز به استفاده از شرایط ویژه ای خواهید داشت. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی موجب کاهش شدید فروش تان شود. در این صورت شما می مانید و کوهی از محصولات که حتی کسی به فکر خریدشان هم نیست. 

وقتی شما خودتان را به جای مشتریان قرار می دهید، می توانید کارتان را با اعتماد به نفس بسیار بیشتری دنبال کنید این امر به شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و اوضاع تان را نیز در مقایسه با شرایط عادی به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. یادتان باشد در دنیای امروز هیچ کس منتظر برند شما نخواهد ماند. بنابراین برای فروش محصولات تان در عرصه B2B چاره ای به غیر از هماهنگی با ذهنیت خریداران تان ندارید. فقط در این صورت شاید اندک شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و بتوانید اوضاع تان در بازار را بهینه سازی کنید. 

حذف اصطلاحات غیرضروری و بی نهایت تخصصی

شاید برندها تخصص بیشتری در حوزه کاری شما داشته باشند، اما هنوز هم کسی از اصطلاحات عجیب یا بی نهایت تخصصی در حوزه کار استقبال نخواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید کارتان در این راستا را با دقت زیادی پیش ببرید. این امر شامل استفاده از اصطلاحات ساده و کاربردی برای عرضه محصولات تان به مشتریان است، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای بهبود اوضاع تان پیدا نخواهید کرد. 

اصطلاحات ساده و کاربردی به شما فرصت ایجاد تمایز با دیگر رقبا را می دهد. شما با همین تکنیک ساده می توانید اوضاع تان را به خوبی مدیریت کرده و کارتان را نیز بهبود بخشید. درست به همین دلیل باید همیشه به دنبال استفاده از شرایط مناسب در عرصه کسب و کار باشید. 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا