بیمه دیجیتالدولت دیجیتال

نشست بررسی برنامه‌های تحول دیجیتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مبانی الکترونیکی کردن فعالیت‌ها، دارای چهار ضلع مهم فرهنگ استفاده از فن آوری، مدیران معتقد به فناوری، جسارت در استفاده از آن و و بومی سازی فناوری است.

 به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اکبر افتخاری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) با بیان این مطلب در نشست بررسی برنامه‌های تحول دیجیتال وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی  اظهار داشت: وظیفه مدیر ارشد هر سازمان، تجمیع این چهار ضلع  است و اینکه سیستم را به سمت و سویی هدایت کند تا  سازمان به  فناوری روز مجهز شود.

او با بیان اینکه گاهی فناورانه شدن به باری اضافی برای مخاطبان دستگاه‌ها تبدیل می‌شود ، گفت: لازم است این طرح‌ها در قالب یک مدل دربیایند تا مشکلاتشان دیده و برطرف شود.

راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی صبا

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق با وجود طیف گسترده مخاطبان، در تلاش است تا با ارائه خدمات فناورانه از جمله راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی صبا به نشانی sabasrm.ir به شیوه آسان تر، سریع تر و با قابلیت پیگیری بیشتری پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. 

او اضافه کرد: در این درگاه الکترونیکی، بازنشستگان می‌توانند از انواع خدمات مربوط به فیش حقوقی و حکم، وام قرض الحسنه، خدمات رفاهی، بیمه نامه‌ها و ارتباط ۲۴ ساعته و پیگیری درخواست‌ها بهره مند شوند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های اجتماعی که خدماتی مرتبط با بازنشستگان ارائه می‌دهند ، بخشی دیگری از فعالیت‌های حمایتی در جهت تحول فناورانه این مجموعه است.

لزوم ساماندهی اقدامات جزیره‌ای در ارتباط با تحولات فناورانه

در این نشست سید جواد رضوی (رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با تاکید بر لزوم ساماندهی اقدامات جزیره‌ای در ارتباط با تحولات فناورانه، خواستار هماهنگی کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف مرتبط با این موضوع شد. 

رضوی با اشاره به اهمیت وجود میز خدمت الکترونیکی نیز گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه آن ۲۱۰ خدمت ارائه می شود که ۱۷۵ مورد آنها الکترونیکی شده‌اند. 

بیمه الکترونیک یکی از دو پروژه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه

او همچنین ایجاد نظام بیمه الکترونیک را به عنوان یکی از دو پروژه مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموع ۲۳ پروژه اولویت دار دولت برشمرد و گفت: پروژه دیگر مرتبط با وزارتخانه در این حوزه، توسعه و استقرار نظام جامع سلامت الکترونیک است.

رضوی با اشاره به اهمیت آموزش الکترونیکی و توانمندسازی کارکنان دستگاه‌ها گفت: درگاه درخواست تبادل داده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://api.mcls.gov.ir/ سامانه‌ای است که در آن جامعه هدف سازمان های تابعه این وزارتخانه می‌توانند خدمات مورد نظر خود را به صورت فناورانه دریافت کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قرار است ذینفعان خدمات را راحت تر دریافت کنند و احساس رضایتمندی بیشتری داشته باشند. 

رضوی همچنین تاکید کرد: با ایجاد امکان اظهارنظر مخاطبان درباره آیین نامه‌ها و دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی، در تلاش هستیم تا سازمان را اثربخش تر کنیم.

تحول دیجیتال سازمان صندوق بازنشستگی کشوری

حمیدرضا رضوانی(مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری) نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه تحول فناورانه گفت: در صندوق بازنشستگی کشوری برنامه‌های راهبردی درنظر گرفته شده که یکی از راهبردهای اصلی آن با عنوان «تحول دیجیتال» تعریف شده است و ذیل آن برنامه‌هایی را آغاز کرده‌ایم .

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمان صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به محورهای اصلی فعالیت‌های دولت الکترونیک، به مدیریت تغییر تکنولوژی، هوشمند سازی و توسعه کانال های ارتباطی و تعاملی نیز اشاره کرد.

رضوانی، فعالیت‌های ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مهندسی مجدد فرایندهای موجود و مکانیزه کردن، راه اندازی پروژه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و به روز رسانی مستمر پایگاه اطلاعاتی صندوق  را ازجمله فعالیت های زیرمجموعه مدیریت تغییر تکنولوژی برشمرد.

 او گفت: پایگاه اطلاعاتی صندوق به صورت ۲۴ ساعته به روز رسانی می‌شود و اطلاعات مربوط به احکام و فیش‌های حقوقی به صورت آنلاین در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد.

او زیر عنوان هوشمند سازی، به یکپارچه سازی سیستم‌های عملیاتی صندوق و تهیه برنامه فرهنگسازی و توانمند سازی بازنشستگان در استفاده از خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: استقرار و توسعه سامانه هوش تجاری که از قبل روی آن کار شده و حالا به جریان افتاده است، در این چارچوب قرار می گیرد و قرار است به زودی از فعالیت ۵۶ شرکت در سیستم هوش تجاری صندوق بازنشستگی کشوری (BI) رونمایی کنیم و تعداد شرکت ها تا پایان شهریور به ۷۰ شرکت خواهد رسید.

رضوانی همچنین بر توسعه کانال‌های ارتباطی و تعاملی به طراحی و پیاده سازی مرکز ارتباط با ذینفعان(SRM)، اتصال به شبکه ملی اطلاعات و درگاه خدمات دولت الکترونیک، استقرار سامانه پاسخگویی الکترونیک، استقرار نظام پیشنهادات برای کلیه ذینفعان، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان در فعالیت های برون سپاری شده، تعامل با مراکز داده پایه، ارائه خدمات از طریق فناوری نوین تلفن همراه (افزونه خاتم)، استقرار و گسترش میز خدمت و راه اندازی جریان مستمر تبادل اطلاعات با سازمان‌هایی مثل بیمه سلامت جهت جلوگیری از همپوشانی اطلاعات تاکید کرد. 

محتوی دیگر از دولت الکترونیک و عملکرد اقتصاد دیجیتال در حوزه دولت:

مقدمات برگزاری مجامع عمومی احزاب به صورت الکترونیکی فراهم می‌شود
مجلس قانونگذاری در حوزه‌های مختلف ICT را پیگیری می‌کند
حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه اقتصاد دیجیتال
تقویت ظرفیت های مجازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در حوزه گردشگری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا