دولت دیجیتال

تفاهم‌نامه به کارگیری فناوری اطلاعات در حوزه میراث فرهنگی و موزه ها امضا شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در راستای تقویت فعالیت‌های مشترک و با هدف کمک به استفاده از فناوری های نوین اطلاعات در حوزه میراث فرهنگی و موزه های کشور، تفاهم نامه سه جانبه ای میان شرکت ملی پست، سازمان فناوری اطلاعات و کمیته ملی موزه های ایران منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل از شرکت ملی پست،در راستای تقویت فعالیت‌های مشترک و با هدف کمک به استفاده از فناوری های نوین اطلاعات در حوزه میراث فرهنگی و موزه های کشور، تفاهم نامه سه جانبه ای میان شرکت ملی پست، سازمان فناوری اطلاعات و کمیته ملی موزه های ایران منعقد شد.

براساس این گزارش ، حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه این فصل مشترکی است میان سه نهاد با هدف ارتقاء سطح آموزش و پیشبرد اهداف فرهنگی گفت: به خاطر دیدگاههای خوبی که در این زمینه از سوی طرفهای این تفاهم‌نامه وجود دارد، من این همکاری را به فال نیک می گیرم.

نعمتی با یادآوری حمایتذهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این اقدام افزود: امیدواریم چنین همکاری هایی موجب شود بتوانیم در انتقال دستآوردهای گذشته به آیندگان به بهترین شکل عمل کنیم.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر تغییر ماهیت ارتباطات اجتماعی گفت: باید به این اتفاق به عنوان یک فرصت نگاه کرد و استفاده از فناوری‌های ارتباطی از جمله در حوزه فرهنگ و هنر و موزه ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از طریق این تفاهم نامه یک یادگار از شرایط امروز باقی خواهد ماند خاطرنشان کرد: در شرایط شیوع این ویروس، از راه گسترش استفاده از فناوری، شمولیت افرادی که امکان بازدید از موزه ها را پیدا کرده اند افزایش یافته است.

ناظمی افزود: در ایام عید ۵۰هزار مخاطب به وسیله تورهای مجازی از موزه ها بازدید کردند و این مدیون هم افزایی میان بخشهای مختلف بود که با فراهم کردن امکان دسترسی مجازی به موزه ها ممکن شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تشریح اهمیت زیرساختهای ارتباطی، اظهار امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه بتواند در کنار گسترش زیرساخت و فیبرنوری، باعث افزایش هرچه بیشتر تعداد علاقمندانی باشد که از موزه های کشور بازدید می کنند.

سید احمد محیط طباطبائی رئیس کمیته ملی موزه های ایران نیز با استقبال از این گونه اقدامات در حوزه فعالیت موزه ها گفت: ارتباطات همواره مهمترین نشانه از وقوع تحولات در جامعه بوده و تاریخ سیاسی و اجتماعی در هر کجا با تحولات آن جامعه در حوزه ارتباطات و فناوریهای مربوط به آن گره خورده است.

وی با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر تحولات ارتباطی این دوران افزود: اهمیت تفاهم نامه ها از تأثیری که در آینده می گذارند مشخص می شود و امیدوارم این تفاهم نامه سرآغاز فصل تازه ای در ارتباط میان مردم و موزه ها باشد.

پس از امضای متن تفاهم نامه، امضاکنندگان و حاضرین از مدرسه فناوری و ایستگاههای آموزش کودکان و نوجوانان که برای بهره برداری از فناوری های نوین در حوزه میراث فرهنگی و موزه ها در محل موزه ارتباطات راه اندازی شد، بازدید کردند.

محتوی مرتبط:
نخستین پایگاه داده حوزه باستان‌شناسی کشور مبتنی بر الگوی ایکوم بر روی وب قرار گرفت
مبتنی بر الگوی بین المللی؛نخستین پایگاه داده باستان شناسی کشور بر روی وب قرار گرفت
چرا به هوش فرهنگی نیاز داریم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: مبتنی بر الگوی بین المللی؛نخستین پایگاه داده باستان شناسی کشور بر روی وب قرار گرفت - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا