اقتصاددیجیتالشهر هوشمند

لزوم ایجاد زیرساخت‌ اقتصاد دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌ هوشمند در شیراز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تنها راه همزیستی با کرونا، اقتصاد دیجیتال است و به همین منظور به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌ هوشمند هستیم.

طرح ارسالی از سوی کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مدیریت و انتشار آزاد داده‌های شهری دستور کار جلسه شورا شهر بود که رای موافق اعضا را کسب کرد.

بر این اساس شهرداری مکلف شد پس از ابلاغ این مصوبه، لایحه دستورالعمل مدیریت و انتشار آزاد داده‌های شهری را طی مدت یک ماه تدوین و به شورا ارائه کند.

قاسم مقیمی با اشاره به اینکه تنها راه همزیستی با کرونا، اقتصاد دیجیتال است، گفت: شورای شهر و شهرداری شیراز به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌ هوشمند هستند چرا‌ که روزانه حجم گسترده‌ای از منابع مالی و نقدینگی شهروندان شیرازی در حوزه کسب و کار ‌مجازی روانه جیب مرکزنشین‌ها می‌شود!

وی با بیان اینکه هزینه مصرفی سالانه انرژی در شهرداری شیراز بیش از پانزده میلیارد ریال است، افزود: شهرداری شیراز با ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه هوشمندسازی انرژی، هزینه‌های انرژی در ساختمان‌های اداری و خدماتی خود را کاهش خواهد داد.

همچنین مدیریت شهری شیراز می‌تواند با تأمین حداکثر انرژی برق مورد نیاز خود از طریق سولار، اولین شهرداری پیشرو کشور لقب گیرد.

منبع: فارس

محتوی دیگر مرتبط با شهر هوشمند در اقتصاد الکترونیکی:

قابلیت جدید اسنپ؛ مقصد خود را حین سفر بی‌دردسر عوض کنید
سمنان آماده تعبیر رویای شهر هوشمند
فناوری‌ها در خدمت مدیریت سیل در چین
زیرساخت‌های ارتباطی برای شهرهوشمند فراهم است/ ارائه خدمات الکترونیک می‌شود
تحول دیجیتال صنعت خودرو با همکاری ایدرو
پاندمی کرونا؛ مصداق بارز نیاز به شهر هوشمند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا