ارزدیجیتالمقاله

معرفی شبکه کانستلیشن (Constellation) و ارز دیجیتال DAG

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شبکه کانستلیشن (Constellation) زیرساختی توزیع‌شده جهت اتصال و ارتباط دو فناوری نوظهور کلان داده (Big Data) و بلاکچین (Blockchain) است. این شبکه بر ارائه راه‌حلی کارآمد برای بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از سیستم‌های فعلی به‌طور قابل‌توجهی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ازجمله سرعت، مقیاس‌پذیری و انگیزه اقتصادی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) متمرکز است.

چشم‌انداز استراتژیک کانستلیشن، از مقیاس‌پذیری به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این پلتفرم یاد می‌کند و با ارائه روش‌های مختلف سعی در افزایش مقیاس‌پذیری افقی و قابلیت همکاری میان شبکه‌های مختلف دارد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

علاوه بر این، شبکه کانستلیشن از یک مدل توکنومیک منحصربه‌فرد بهره می‌برد که به آن در گسترش پایگاه کاربری خود کمک می‌کند. توکن کاربردی این شبکه DAG نام دارد. تعداد کل این توکن‌ها (DAG) به ۳.۶۷ میلیارد واحد محدود است که قبلاً استخراج‌شده‌اند و به‌مرور در میان کاربران عرضه خواهند شد. در ادامه با شبکه Constellation و ایده مطرح شده توسط آن آشنا خواهیم شد.

شبکه کانستلیشن چیست؟

کانستلیشن در معنای لغوی به معنای صورت فلکی است. همان‌طور که از نام آن پیداست، Constellation گروهی از نهادهای دیجیتال است که جنبه‌های مختلف سیستم‌عامل را اداره می‌کند و به یکدیگر متصل‌اند. کانستلیشن خود را به‌عنوان یک بلاکچین غیرمتمرکز توزیع‌شده معرفی می‌کند که با رویکرد ریز سرویس‌ها تأمین می‌شود و قراردادهای هوشمند آن در بلاکچین اتریوم تنظیم نشده است.

به‌عبارت‌دیگر، یک اپلیکیشن بزرگ به‌عنوان یک سیستم قابل همکاری برای خدمات مدولار بزرگ و کوچک ساخته می‌شود.

هر ماژول به‌طور خاص از یک هدف تجاری متفاوت پشتیبانی می‌کند، اما این به معنای عدم همکاری آنها نیست و آنها می‌توانند با دستگاه‌های دیگر در همان شبکه ارتباط برقرار کنند. هدف کانستلیشن، ساخت شبکه‌ای واقعاً غیرمتمرکز است؛ جایی که به کاربران امکان همکاری در اجماع داده شود.

از طرف دیگر، شبکه Constellation برای حل مشکلات ناشی از محدودیت‌های بلاکچین‌های فعلی ازجمله عدم وجود مقیاس‌پذیری افقی به‌صورت کامل تلاش می‌کند. این بدان معنی است که بسیاری از شبکه‌های موجود به‌اندازه کافی قدرت اضافه کردن کاربران و شرکت دادن آنها در شبکه را ندارند.

علاوه بر این، شبکه بلاک چین کانستلیشن، سیستم‌های معاملاتی بسیار سریع‌تری را نسبت به رقبای خود به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین تراکنش‌های رایگان را به‌عنوان مشوق‌هایی برای توسعه جامعه خود ارائه می‌دهد.

تیم توسعه‌دهنده کانستلیشن

شبکه Constellation از تیمی متشکل از توسعه‌دهندگان بااستعداد جوان و کارآفرینان باتجربه تشکیل‌شده است که با هدف به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند. تیم کانستلیشن عبارت‌اند از:

  • مدیر عامل – بنجامین یورگنسن (Benjamin Jorgensen)
  • مدیر بخش تکنولوژی – ویات ملدمن-فلوخ (Wyatt Meldman-Floch)
  • مدیر ارشد ریسک – بنیامین دیگلس (Benjamin Diggles)
  • مدیر ارشد عملیات – ماتیاس گلدمن (Mathias Goldmann)

هدف شبکه کانستلیشن چیست؟

محدودیت‌های سیستمی، به‌طور خاص مقیاس‌پذیری، از مشکلات مهم و مؤثر در عدم پیشرفت شبکه‌های بلاکچین در زمان کنونی هستند. شبکه کانستلیشن از زمان راه‌اندازی، به‌طور خاص بر روی مسئله مقیاس‌پذیری متمرکز بوده است. مسئله‌ای که مانع پذیرش گسترده بلاکچین‌های بزرگی چون بیت کوین و اتریوم شده است.

نکته برجسته این پروژه در ماژول‌های خدماتی است که از ماژول زنجیره اعتماد گسترده (Extended Trust Chain)  و مدل اجماع اثبات میم (Proof of Meme) که الگوریتم اجماعی مخصوص میم کوین‌هاست تشکیل شده است.

این سیستم همچنین قراردادهای هوشمند را به‌عنوان ریز سرویس‌هایی پیاده‌سازی می‌کند که می‌توانند با استفاده از ماشین مجازی جاوا (JVM) ترکیب شوند.

رویکرد افقی منفرد منجر به ایجاد بستر بلاکچینی می‌شود که از کارایی بالای تراکنش‌ها و همچنین فضایی برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز برای مشتریان اطمینان حاصل می‌کند.

علاوه بر این، ظرفیت عملیاتی پروژه کاملاً متناسب با تعداد مشتریانی است که در هر زمان از پلتفرم استفاده می‌کنند.

شبکه اصلی کانستلیشن، هایپرگراف (Hypergraph) نامیده می‌شود و استقرار کامل نودهای توزیع‌شده، مقیاس‌پذیر و بدون خطا را به برنامه‌های سطح مصرف‌کننده می‌رساند. این در حالی است که سایر کوین‌ها هنوز از معماری پایه قرارداد هوشمند استفاده می‌کنند.

پتانسیل بزرگ برای مقیاس‌پذیری

آیا بلاک چین چالش‌های امنیت و مقیاس پذیری IoT را حل می‌کند؟

به لطف پروتکل اجماع جزئی که سیستم از آن پیروی می‌کند، بلاکچین کانستلیشن می‌تواند تعداد نامحدودی تراکنش را در هر ثانیه مقیاس بندی کند. در حقیقت این پلتفرم با فراهم نمودن چارچوبی امن‌تر و بدون وابستگی به یک سرور، تراکنش‌هایی به‌مراتب سریع‌تر را برای کاربران به ارمغان آورده است.

با ادامه روند جهانی‌شدن و ادغام فناوری‌ها، توانایی پیوند و تعامل بین سیستم‌های بلاکچین به‌صورت گسترده‌ای مورداستفاده قرارگرفته است. کانستلیشن به‌خوبی از این قابلیت بهره می‌برد و ارتباط بین سایر بلاکچین‌ها را برای کاربران فراهم آورده است.

علاوه بر این، با یک معماری هدفمند، همه نودهای کانستلیشن می‌توانند با هر دستگاهی از راه دور از شبکه استفاده نمایند و به آن متصل شوند.

همچنین اکوسیستم کانستلیشن، خدمات اصلی زیادی را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. جالب است بدانید شبکه برای این خدمات هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در عوض، این پروژه از یک مدل تشویقی مبتنی بر شهرت (Reputation-Based Incentive Model) برای تشویق به تعامل کاربر استفاده می‌کند.

شبکه کانستلیشن، از رابط کاربری بسیار ساده و روانی بهره می‌برد به‌طوری‌که هر کاربر با هر سطح دانش فنی می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

استاندارد لایه صفر

استاندارد توکن HGTP L_0 بی‌نظیرترین ویژگی شبکه کانستلیشن است. محصول پروتکل توسط شبکه هایپرگراف کانستلیشن و HGTP تشکیل‌شده است. طبق توضیحات تیم توسعه‌دهنده، این به‌عنوان لایه ریشه (Root Layer) سایر پروتکل‌ها عمل می‌کند. گام بعدی کانستلیشن، راه‌اندازی ترمینال DAG خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های بلاکچین خود را در شبکه هایپرگراف بسازند و کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

هایپرگراف

هایپرگراف اولین اقتصاد کاملاً دیجیتالی است. شبکه کانستلیشن در حقیقت مشارکت قابل‌اعتماد افراد و سازمان‌ها را هدف قرار می‌دهد. هدف آن ایجاد زیرساختی است که در آن افراد تشویق می‌شوند تا تجارتی مبتنی بر بلاکچین را در دستور کار خود قرار دهند.

با توجه به استاندارد اجماع لایه صفر که برای همه اعمال می‌شود، کاربران می‌توانند از خدمات شبکه کانستلیشن با تراکنش‌های سریع، امن و بدون هزینه‌های اضافی بهره ببرند.

پیشرفت کانستلیشن ادامه خواهد داشت و متخصصان این حوزه آینده خوبی را برای آن متصور هستند چراکه کانستلیشن در حال حل مشکلات مقیاس‌پذیری است که تقریباً تمامی بلاکچین‌های فعلی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

کاربرد و ابعاد اقتصادی توکن DAG

تعاملات مالی در شبکه کانستلیشن به وسیله توکن DAG انجام می‌شود. جدای از برنامه‌های ذخیره‌سازی همانند سایر سیستم‌های بلاکچینی، از DAG برای توان شبکه یا پهنای باند توکن شده استفاده می‌شود.

تعداد توکن‌های DAG به ۳.۶۷ میلیارد واحد محدود می‌شود و زمانی که این تعداد عرضه شد، دیگر کوین جدیدی نخواهیم داشت. علاوه بر این، ۱.۶ میلیارد از این توکن‌ها به سیستم پاداش‌دهی اختصاص داده شده است. DAG هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما پیش‌بینی در رابطه با آینده آن دشوار است. ارزش DAG از زمان ورود به بازار تاکنون نسبتاً ثابت مانده است.

کاربران شبکه کانستلیشن می‌توانند با خرید DAG از آن به‌عنوان یک ارز همتا به همتا (Peer-to-Peer) استفاده کنند. همچنین، به مشارکت‌کنندگان در شبکه برای شرکت در هایپرگراف و اجماع این شبکه، DAG به‌عنوان پاداش داده می‌شود.

شبکه کانستلیشن به‌صورت ایمن اداره می‌شود و با اجماع بهینه می‌شود. شبکه هایپرگراف کانستلیشن از توزیع این نودها شکل می‌گیرد. علاوه بر این، افراد یا سازمان‌های شرکت‌کننده در پروتکل کانستلیشن، برای ساخت واحدهایی خاص یا توکن‌هایی با استاندارد لایه صفر، توکن DAG دریافت خواهند کرد.

اطلاعات قیمتی ارز DAG

DAG نام توکن و رمز ارز بومی شبکه کانستلیشن است. تا کنون ۲.۴ میلیارد واحد از این ارز دیجیتال عرضه شده است. قیمت ارز DAG در بازار در محدوده ۰.۰۶۵ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال تقریبا ۱۵۷ میلیون دلار بوده و از این جهت در رده ۱۹۷ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. بالاترین قیمتی که این رمز ارز در نمودار قیمت خود به ثبت رسانده عدد ۰.۱ دلار و کمترین قیمت تاریخی آن ۰.۰۰۱ دلار بوده است.

منبع: میهن بلاک چین

بیشتر از ارز دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
کوچ صرافی دیجیتالی از چین
آینده بازارهای نوظهور با رمزارزها
۷ چیزی که طی پنج سال گذشته از صنعت ارزهای دیجیتال فهمیدم
بازار هارددیسک، نگران یک رمزارز جدید
پیش‌فروش توکن Diem فیسبوک با تخفیف برای سرمایه‌‌گذاران اولیه!
خبرگزاری CNN لحظات تاریخی را به صورت توکن NFT به فروش می‌گذارد!
همزیستی پول کاغذی و دیجیتال؛ ارزهای جهانروا متوقف می‌شوند؟
خودپردازهایی که ارزهای دیجیتالی را پول می کنند
کاردانو یک قدم دیگر به پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند نزدیک‌تر شد
معرفی کامل بیت تورنت و کاربرد ارز دیجیتال BTT در این شبکه
مقامات انگلیس نگران فروش املاک با ارزهای دیجیتال؛ مجرمان جذب می‌شوند
هاپی (HAPI) چیست؟ پلتفرمی برای شناسایی هکرها در حوزه رمز ارزها
معرفی ۷ مورد از کاربردهای NFT در دنیای واقعی و دیجیتال!
اجرای اولین قرارداد هوشمند کاردانو روی شبکه آزمایشی Alonzo
اندازه پوزیشن در ترید؛ در هر معامله ارز چقدر سرمایه وارد کنیم؟
زمزمه‌ها از ورود آمازون به حوزه دیفای
معرفی پروتکل Benchmark و توکن Mark؛ ایده‌ای جدید در حوزه استیبل کوین‌ها
می‌خواهید برای اولین بار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید؟ ابتدا این ۱۰ نکته را بخوانید
وان پلاس ظاهرا روی توسعه کیف پول دیجیتالی مخصوص رمزارزها کار می‌کند
کریپتو موزیک چیست؟ اثر موسیقی خود را به NFT تبدیل کنید!
همکاری اپل‌پی و کوین بیس برای انجام پرداخت‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا