رسانه دیجیتالهوش مصنوعی

هوش مصنوعی چگونه آثار ونگوگ را زنده می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی به آثار هنری گمشده ونگوگ جان می‌بخشد و آن‌ها را زنده می‌کند.

دو محقق با استفاده از اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی، یک اثر هنری «گمشده» نقاش مشهور هلندی ونسان ون گوگ را ۱۳۵ سال پس از نقاشی روی آن بازتولید کردند. آنها از فناوری پیشرفته ای برای بازسازی نقاشی ون گوگ که مدت‌ها پنهان شده بود استفاده کردند. این آخرین مورد از مجموعه کاری آنها است، پروژه ای که آنها از سال ۲۰۱۹ روی آن کار کرده اند تا آثار هنری گم شده را زنده کنند. آنها فرآیندی را برای بازسازی آثار گمشده استفاده کردند که در آن از تصویربرداری اشعه ایکس برای دیدن هر لایه رنگ، هوش مصنوعی برای برون یابی سبک هنرمند و چاپ سه بعدی برای ساخت نقاشی نهایی استفاده می شود.

جدیدترین کار آنها “دو کشتی گیر” نام دارد. این نقاشی زیر نقاشی اصلی ون گوگ بود. او وقتی که از بوم دوباره برای نقاشی دیگری استفاده کرد روی این فیگور پوشانده شد. در حال حاضر نمی‌توان گفت که چقدر شبیه نقاشی اصلی است، زیرا اطلاعاتی از آن وجود ندارد و بر اساس حدس وگمان بسیار قانع‌کننده است. این تصویر مبهم برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ کشف شد، زمانی که کارشناسان هنری در دانشگاه آنتورپ بررسی می کردند که آیا اثر “طبیعت بی جان با گل های علفزار و گل رز” یک اثر معتبر از ونگوگ است یا خیر. محققانی که این اثر هنری را بررسی کردند، از اشعه ایکس برای بررسی لایه‌های رنگ استفاده کردند و دو شکل شبح‌وار را کشف کردند که روی آنها نقاشی شده بود. کشتی گیران پوشیده شده، ضربات قلم مو رنگدانه هایی را به نمایش می گذاشتند که با ون گوگ همخوانی داشت و موضوع آن نیز موضوعی رایج در آکادمی هنری آنتورپ بود جایی که ون گوگ در سال ۱۸۸۶ در آن تحصیل می کرد پس این موضوع اعتبار اثر را تأیید می کرد.

ون گوگ در نامه ای به برادرش تئو در ژانویه ۱۸۸۶ نوشته بود: این هفته یک نقاشی بزرگ را با دو تنه برهنه نقاشی کردم، دو کشتی گیر… و من واقعاً این کار را دوست دارم. محققان مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها را توسعه دادند که لبه‌ طرح را شناسایی کرده و طرح کلی شکل‌ها را از داده‌های اشعه ایکس ایجاد می کرد. آنها سپس از یک شبکه هوش مصنوعی استفاده کردند که از صدها اثر دیگر ون گوگ آموخته بود تا سبک رنگ‌ها، جزئیات و ضربه‌های قلم‌مو نقاشی را شناسایی کند. در نهایت تیم از یک چاپگر سه بعدی برای ساخت اثر هنری نهایی استفاده کردند. با استفاده از تجزیه و تحلیل تصویر مشابه و تکنیک‌های ساخت، این تیم توانست تصاویر دیگری را که برای سال‌ها گم شده بودند احیا کند. در سال ۲۰۲۱ این تیم برای اولین بار تصویر نقاشی شده ای از یک زن خمیده را در زیر تابلوی “غذا خوردن مرد کور” اثر پابلو پیکاسو بازسازی کرد.

منبع: ثریا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا