کسب و کار هوشمند در ایران

کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را اینترنتی کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل دیجی‌پی اعلام کرد: یکی از تاثیرات کرونا بر کسب‌وکارهای غیر آنلاین، ورود آنها به بازار آنلاین، یا همان تجارت الکترونیک است.

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی در پنل گفت‌وگوی دوازدهمین رویداد فیناپ که برای فعالان و علاقمندان حوزه پرداخت و به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: «یکی از اهداف دیجی‌پی کمک به حرکت فعالان بازار آفلاین به آنلاین (ایکامرس) است. شیوع کرونا سبب شد تا بسیاری از پذیرندگان آفلاین به سمت آنلاین شدن بروند. ما هم با شناخت نیازهای مشتری و عرضه خدمات متنوع می‌توانیم نظر این پذیرندگان را جلب کنیم.»

امینی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دیجی‌پی، شناساندن و آوردن سیستم های انلاین به زندگی مردم است، در ادامه بیان کرد: «اگر ما به بزرگ شدن حوزه دیجیتال کمک کنیم، به همه کمک کرده‌ایم. این تاثیری است که فینتک بر ایکامرس می‌گذارد.»

هومن امینی در ادامه صحبت‌های خود در رویداد فیناپ، ضمن اشاره به شناخت رفتار و نیازهای مشتری، اعلام کرد: «در مقایسه با اپلیکیشن‌های پرداخت، دیجی‌پی یک تفاوت اساسی دارد و آن، جنس اطلاعات است. ما به واسطه دیجیکالا در سمت نیاز مصرف‌کننده هستیم، ولی دیگر اپلیکیشن‌ها سمت بانک و اطلاعات تراکنش هستند، بنابراین اگر رفتار کاربران را یاد بگیریم، می‌توانیم ارزش افزوده‌ بیشتری برایشان خلق کنیم.»

امینی صحبت‌های خود را اینگونه پایان داد: «در نسخه‌ جدید رابط کاربری دیجی‌پی، کاربر سرویس‌های مورد نظر خودش را در صفحه اصلی برنامه قرار می‌دهد و اپلیکیشن خودش را شخصی‌سازی میکند، یعنی می‌تواند سرویس‌هایی را که بیشتر استفاده می‌کند، بهتر در معرض دید و استفاده خود قرار دهد.»

دوازدهمین رویداد فیناپ، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و از محل کارخانه نوآوری آزادی پخش شد. در این رویداد مهمانان دیگری همچون امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، نیما نامداری، تحلیل‌گر فناوری‌های مالی و آرش برهمند، سردبیر نشریۀ پیوست، حضور داشتند.

منبع: اقتصاد آنلاین

آنچه از تاثیر کرونا بر کسب وکارها در اقتصاد الکترونیکی می‌خوانیم:

۵ مشکل اصلی استارت‌آپها در ایران
توقف فعالیت ۳۸ درصد کسب‌وکارها در دوران شیوع کرونا
رشد ۱۰۰۰ درصدی برخی کسب‌وکارهای آنلاین در دوران کرونا
فقط ۲۹ درصد کسب‌وکارهای آی‌تی‌ از کرونا تاثیر مثبت گرفتند
سازمان فناوری اطلاعات تاثیر شیوع کووید-۱۹ بر کسب‎وکارهای نوپا را بررسی کرد؛ تعطیلی ۶۱ درصد استارت‌آپ‎ها با ادامه کرونا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: ۵ مشکل اصلی استارت‌آپها در ایران - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: توقف فعالیت ۳۸ درصد کسب‌وکارها در دوران شیوع کرونا - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: فقط ۲۹ درصد کسب‌وکارهای آی‌تی‌ از کرونا تاثیر مثبت گرفتند - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: ۵ مشکل اصلی استارت‌آپها در ایران : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا