اقتصاددیجیتالبیگ دیتاپیشنهاد سردبیرگزارشهوش مصنوعی

۵ پیش بینی از سیسکو برای۲۰۲۲؛ به تحلیل داده ها و هوش مصنوعی اخلاقی بچسبید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

با شروع سال میلادی، سیسکو بزرگترین روندهای اثر گذار در حوزه فناوری را که انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ محقق شود، را پیش بینی کرده که می تواند برای فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال بسیار حائز اهمیت باشد.

تکنولوژی دائماً در حال تکامل است و در مسیرهای جدید و هیجان انگیز حرکت می کند. با مطالعه چگونگی تغییر این بخش برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان، می توانیم تعریف مجموعه ای از روندهایی که در سال ۲۰۲۲ شاهد آن هستیم را رصد کنیم و اهداف شرکت ها وحتی سیاست گذاری در اینباره را باز تعریف و به روز رسانی کرد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

سیسکو سیستمز تغییرات قابل توجه مشاهده شده در سال گذشته را بررسی کرده و فهرستی از روندهای کلیدی که مصرف کنندگان، مشاغل و سازمان های دولتی باید در طول سال ۲۰۲۲ از آنها آگاه باشند، تهیه کرده است. این فهرست از این جهت حائز اهمیت است که شرکت سیسکو بزرگترین و معروف ترین شرکت تولیدکننده تجهیزات شبکه و ارتباطات در دنیا و یک هولدینگ چند ملیتی واقع در ناحیه ای معروف به سیلیکان ولی است و این فعال بزرگ اقتصاد دیجیتال در حوزه های طراحی، تولید و فروش سخت افزارهای شبکه، تجهیزات ارتباطاتی و ارتباطات راه دور و دیگر خدمات و محصولات های تک فعالیت دارد.

سیسکو همچنین مالک طیف گسترده ای از شرکت های وابسته به بازارهای فن آوری خاص مانند اینترنت اشیا (IoT)، امنیت دامنه و مدیریت انرژی از قبیل OpenDNS، WebEx، Jabber و Jasper نیز هست.

در ادامه به ۵ پیش بینی که در واقع رویکردهای الزامی سیاستگذاران و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال است را به اختصار اشاره می کنیم.

پیش بینی های از سیسکو برای سال ۲۰۲۲

اول: سیل داده ها و جذابیت آن و نیاز به داده های پیش بینی کننده، لبه را به سمت توسعه برنامه های کاربردی و مدل های تجربی کاملاً جدید سوق می دهد.

– بر این اساس مصرف کنندگان رابطه خود را با شرکت ها بر اساس برنامه هایی که استفاده می کنند، تعریف می کنند. با اتخاذ این رویکرد، شرکت ها توانایی خود را برای رشد کسب و کار خود در طول همه گیری نشان داده اند. در نتیجه، ما شاهد اهمیت روزافزون برنامه های کاربردی مشتری نهایی و همچنین ارتباطات بین شرکتی و دستگاه به ماشین خواهیم بود.

– تعاملات بیشتر بین این برنامه‌ها، داده‌های بیشتری را برای تولید اطلاعات پیش‌بینی‌کننده فراهم می کند و این منجر به ذخیره‌سازی مرکزی داده‌ها و نیاز به پیش‌پردازش برخی داده‌ها در آینده نزدیک می شود.

اگر علاقه مند به ساختن آینده ای فراگیر باشیم، هوش مصنوعی اخلاقی، مسئولانه و قابل توضیح از طراحی و توسعه تا اجرا به اولویت اصلی مشاغل و دولت ها در سراسر جهان تبدیل خواهد شد

دوم: اگر ما واقعاً علاقه مند به ساختن آینده ای فراگیر باشیم، هوش مصنوعی اخلاقی، مسئولانه و قابل توضیح از طراحی و توسعه تا اجرا به اولویت اصلی مشاغل و دولت ها در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

– فناوری‌های جدید و تعاملات دیجیتالی داده‌هایی را در سطوح بی‌سابقه‌ای ایجاد می‌کنند که باید هوشمندانه و بموقع و واقع گرایانه پردازش شوند. فناوری‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در ارائه اطلاعات فوری حیاتی خواهند بود. این باید با یافتن جواب به سوالاتی در مورد مالکیت داده ها، حاکمیت، حریم خصوصی و…محقق شود. علاوه بر این،

– سوگیری های ذاتی در هوش مصنوعی چگونه بر این اطلاعات تأثیر می گذارد؟ این همان چیزی است که در توسعه هوش مصنوعی اخلاقی، مسئولیت پذیر و قابل تفسیر شفافیت را در طول چرخه عمر آن از طراحی و توسعه تا اجرا بسیار حائز اهمیت می کند.

سوم: آینده نوآوری و کسب و کار در مورد آزاد کردن قدرت داده ها در دنیای برنامه محور است که با ذهنیتی مبتنی بر امنیت، مشاهده و API ها (اصطلاح API مخفف عبارت Application Programming Interface به معنی “رابط برنامه نویسی نرم افزار کاربردی” است.)ساخته شده است.

– برای به دست آوردن این مزیت تجاری و حیاتی، شرکت ها باید بتوانند از داده هایی که جمع آوری می کنند ارزش استخراج کنند. با اجرای فرآیندهای یکپارچه جمع آوری داده، نظارت، پیوند و ارتقاء به روشی که در چارچوب محدودیت های قانونی و اخلاقی عمل کند، ارزش بسیار بیشتری برای ایجاد راه حل های نوآورانه به دست می آید. با ارائه اطلاعات زمینه‌ای کسب‌وکار مبتنی بر داده، شرکت‌ها قادر خواهند بود وظایف پیچیده را اتوماتیک و خودکار کرده و رویه‌های خودکار و خود تعمیری را برای حذف پیچیدگی‌ها از فرآیندهای تجاری ایجاد کنند.

– برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ها باید با ذهنیت اتوماسیون و نظارت و API طراحی شوند که امنیت را در هسته خود داشته باشد.

افزایش سطح دسترسی مداوم به اینترنت می تواند در بهبود دسترسی به اقتصاد مدرن در مناطق روستایی موثر بوده و نقشی اساسی در پر کردن شکاف اجتماعی و اقتصادی کنونی ایفا کند که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن رنج می برند

چهارم: ما تنها با فراهم کردن دسترسی به داده های با قابلیت پیش بینی واینترنت و امکان دسترسی به فناوری‌ها و نوآوری‌ها در همه جا قادر خواهیم بود وارد دنیای متاورس شویم.

– تقاضا برای اتصال و ارتباطات نامحدود به رشد خود ادامه خواهد داد به خصوص که تغییر الگوهای کار و زندگی همچنان به سمت فعالیت وتلاش بیشتر حرکت می کند.

– افزایش سطح دسترسی مداوم به اینترنت می تواند در بهبود دسترسی به اقتصاد مدرن در مناطق روستایی موثر بوده و نقشی اساسی در پر کردن شکاف اجتماعی و اقتصادی کنونی ایفا کند که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن رنج می برند.

– ضروری است که ارتباطات بی سیم قابل اطمینان، در همه جا و با قیمت پایین با اتصال یکپارچه و تقویت‌شده با هوش مصنوعی بین همه دستگاه‌های سلولی، شبکه‌های WiFi و موارد دیگر فراهم شود تا همه بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

پنجم: محاسبات کوانتومی، ارتباطات و امنیت آینده ای سریع تر و ایمن تر را از طریق اینترنت پیشرفته با تاخیر کمتر و پهنای باند بالاتر ایجاد می کند که مستلزم اختراع مجدد روش کار سیستم ها است.

– برخلاف محاسبات سنتی، محاسبات کوانتومی مبتنی بر پدیده‌ای است که ما هنوز در تلاش برای درک آن هستیم. برای شبکه های کوانتومی، این بدان معناست که می توان از آنها برای اشتراک گذاری یا انتقال اطلاعات استفاده کرد.

– ایده گرد هم آوردن کامپیوترهای کوانتومی کوچک برای ایجاد یک کامپیوتر کوانتومی عظیم یک مفهوم عالی است. شبکه های کوانتومی این پتانسیل را دارند که نوع جدیدی از ارتباط امن بین دستگاه های دیجیتال ایجاد کنند و هک آنها را عملا غیرممکن کنند. این فناوری‌ها، به محض اینکه در دسترس قرار بگیرند، محافظت قوی در برابر تقلب در تراکنش‌ها و همچنین محافظت از ارتباطات صوتی و داده‌ها را در برابر تداخل خارجی ممکن می‌سازند.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا