مقاله کسب و کار دیجیتال

۷ راه‌حل طلایی برای توسعه کسب‌وکارهای کوچک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هر کسب‌وکاری که راه‌اندازی می‌شود برای توسعه و رسیدن به سوددهی نیاز به یک مشاوره و راهنما دارد.

این متن ۷ راه‌حل طلایی برای توسعه کسب‌وکارتان ارائه داده شده است .

پیش از انجام هر کاری برای اینکه فعالیت‌های کسب‌وکار شما قانونی باشد باید اقدام به ثبت شرکت یا اخذ مجوز از سازمان مرتبط نمایید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص عدم موفقیت کسب‌وکارهای کوچک می‌توان به آن اشاره کرد این است که هنگام رسیدن به یک سطح مشخص دست از توسعه برمی‌دارند. در واقع رشد و پیشرفت خود را تنها تا یک سطح مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای دیده و زمانی که به آن سطح می‌رسند آن را متوقف می‌کنند.

علاوه بر ضرورت نوآوری باید موارد دیگری نیز در نظر گرفت که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

۱. افزایش تاثیرگذاری کمپین‌های بازاریابی

تمامی کسب‌وکارهایی که امروزه به یک برند شناخته‌شده تبدیل‌شده‌اند از ابتدا یک کسب‌وکار کوچک بودند. شما می‌توانید با بازاریابی اصولی و چه‌بسا کم‌هزینه، خود را به یک برند شناخته‌شده تبدیل کنید.

چه‌بسا کسانی که با صرف هزینه زیاد به تبلیغات پرداخته‌اند اما هیچ‌گاه به یک برند شناخته‌شده تبدیل نشده‌اند.

۲. ثبت برند

هر کسب‌وکاری برای معرفی محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بایستی اقدام به ثبت برند نماید. ثبت برند یا نشان تجاری می‌تواند یک نام، طرح، متن و یا عبارت باشد که در واقع شناسنامه محصولات و خدمات آن کسب‌وکار محسوب می‌شود.

ممکن است پس از سالها فعالیت و موفقیت به دلیل نا آگاهی از روند ثبت برند اقدامی در این زمینه انجام ندهید. به‌ این‌ ترتیب رقبا و افراد سودجو می‌توانند محصولاتی مشابه محصولات شما ولو با کیفیت پایین‌تر تولید کرده و با نشان تجاری محصولات شما در بازار عرضه کنند.

به‌ این‌ ترتیب نتیجه سالها تلاش شما در یک‌ چشم بر هم زدن از دست می‌رود و شما هم عملا نمی‌توانید برای احقاق حق خود کاری انجام دهید.

۳. یادگیری از رقبا

زمانی که سخن از رقابت به میان می‌آید بسیاری از افراد رقبا را در زمره دشمنان خود تصور می‌کنند. در حالی‌ که امروزه ثابت‌ شده که بسیاری از برندهای بزرگ و رقیب از یکدیگر نکات مهمی یاد می‌گیرند.

به‌ هر حال رقبای ما اهداف و برنامه‌های منحصربه‌فردی برای جلب نظر مشتریان دارند. نکته مهم این است که مشتریان ما و آنها یکسان هستند. همین امر امکان یادگیری نکات مختلف از یکدیگر را به‌شدت افزایش می‌دهد.

یادگیری از رقبا همیشه به معنای تقلید نکات مثبت آنها نیست. بدون شک رقبای ما نیز دچار اشتباه می‌شوند، بنابراین یادگیری از اشتباهات آنها باید در دستور کار ما قرار گیرد.

۴. توجه به نظرات مشتریان

توجه داشته باشید که تعامل با مشتریان همواره یکی از نکات مثبت پیشرفت و توسعه کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

امروزه بسیاری از مشتریان می‌توانند در فضای مجازی به بیان نظرات خود با برند موردنظر خود بپردازند. این امر به بهبود کیفیت و رونق کسب‌وکار کمک شایانی می‌کند.

بنابراین همواره سعی کنید راهی برای بیان نظرات مشتریان خود در نظر بگیرید. تعامل با مشتریان به‌تنهایی می‌تواند باعث بازاریابی برند شما شود.

۵. ثبت اختراع

چنانچه محصول شما یک اختراع باشد، حتما پیش از عرضه آن در بازار برای ثبت آن اقدام کنید.

طبق قانون مخترع برای اینکه بتواند اختراع خود را در مقابل سوء استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو مصون بدارد و همچنین از مزایای قانونی و تسهیلات موجود برخوردار شود بایستی اقدام به ثبت اختراع خود نماید.

 این قضیه در مورد برند و ثبت طرح صنعتی نیز صادق است و افراد برای جلوگیری از سوءاستفاده از این افراد باید به طور قانونی آنها را به ثبت برسانند.

۶. سرمایه گذاری روی فرمت ویدئو

محتوای بصری همواره تاثیر بسزایی بر مخاطب داشته و خواهد داشت. این امر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده همگانی از فضای مجازی توسط افراد جامعه بسیار موثر خواهد بود.

شاید تا یک دهه قبل کمتر کسی می‌توانست به‌صورت آنلاین یک کلیپ کوتاه از محصولات شما را ببیند؛ اما امروزه به‌سادگی این امر امکان‌پذیر شده و همین موجب توسعه کسب‌وکارهای کوچک می‌شوید.

۷. مشاوره از افراد خبره در توسعه کسب‌وکار:

همواره سعی داشته باشید تا در کار خود پیشرفت کنید. برای اینکه بتوانید به توسعه کسب‌وکار خود کمک شایانی کنید، راه‌حل‌های ارائه‌شده در این مطلب را ملکه ذهن خود کنید. همچنین لازم است بدانید تمامی افراد موفق از مشاوره و راهنمایی افراد خبره نهایت بهره را برده‌اند.

منبع: ایسنا

پیشنهاد می شود مقالات مرتبط با کسب وکار که در اقتصاد الکترونیکی درج شده است را نیز مطالعه نمایید:

ضرورت بازتعریف اولویت های فناورانه کسب و کارها در عصر کرونا
عامل پیروزی در میدان رقابت کسب‌وکار
چالش‌ و فرصت‌ کسب‌وکارهای فاوا در عصر اقتصاد دیجیتال
تاثیر تکنولوژی بر حفظ جذابیت محیط برای مشتریان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: تاثیر تکنولوژی بر حفظ جذابیت محیط برای مشتریان : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: ماهنامه " اقتصاد دیجیتال" شماره 1، مرداد و شهریور 1399 : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: چالش‌ و فرصت‌ کسب‌وکارهای فاوا در عصر اقتصاد دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: عامل پیروزی در میدان رقابت کسب‌وکار : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا