خانه / کسب‌وکار الکترونیک / بازاریابی الکترونیکی / میل چیمپ یا میلر لایت؟ انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ
میل چیمپ یا میلر لایت؟ انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ

میل چیمپ یا میلر لایت؟ انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ ابزاری مهم و تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند از طریق افزایش فروش، افزایش ترافیک وب‌سایت، جلب مشتریان بالقوه و ارتباط مستمر با مشتریان فعلی به برندها و کسب‌وکارها کمک کند.

ایمیل مارکتینگ ابزاری مهم و تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند از طریق افزایش فروش، افزایش ترافیک وب‌سایت، جلب مشتریان بالقوه و ارتباط مستمر با مشتریان فعلی به برندها و کسب‌وکارها کمک کند.

از ابزار ایمیل می‌توان برای اطلاع‌رسانی‌، انتشار محتوا، تعامل با مشتریان و خلق ارزش برای آن‌ها استفاده کرد.
این روزها شرکت‌های مختلفی در دنیا سرویس ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کنند.

برخی از این سرویس‌ها مانند میل چیمپ و میلر لایت در ایران نیز شناخته شده هستند و مدتی است که سرویس‌دهنده‌های ایرانی  نیز برای کمک به کسب‌وکارهای ایرانی و رفع موانع پیش‌ روی آن‌ها وارد بازار شده‌اند.

چرا ایمیل مارکتینگ؟

استفاده از ایمیل مارکتینگ این روزها به یک جزء ضروری از استراتژی و برنامه بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شده است که هم برای شرکت‌های بزرگ و هم برای کسب‌وکارهای کوچک فواید و مزایای بسیاری به همراه دارد. برخی مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

هزینه کم و مقرون‌به‌صرفه

یکی از عوامل مهم در تعیین استراتژی بازاریابی و انتخاب کانال‌های مارکتینگ برای هر مدیری هزینه و بودجه‌ای است که باید به یک کانال اختصاص پیدا کند. ایمیل مارکتینگ یکی از کم‌هزینه‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه‌ بسیار بالایی دارد. به‌علاوه این ابزار در عین مقرون‌به‌صرفه بودن امکاناتی برای برقراری ارتباط مستمر و تعامل با کاربران به شما می‌دهد که به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

اجرای ساده و سریع

ابزارهای ایمیل مارکتینگ اجرای کمپین‌ را بسیار ساده‌تر از قبل کرده‌اند و با کمک آن‌ها حتی بدون دانش فنی نیز می‌توانید ایمیل‌هایی جذاب بفرستید و کمپین‌های اثرگذار طراحی کنید.

ارتباط شخصی‌سازی‌شده

یکی از مهم‌ترین اصول در ارتباط و تعامل با مشتریان این است که از ارسال پیام‌های عمومی پرهیز کنید. در سال‌های اخیر تمایل مشتریان به دریافت چنین پیام‌هایی کمتر و کمتر شده و در عوض هر نوع شخصی‌سازی به شکل قابل توجهی واکنش و بازخورد کاربران را بهبود می‌بخشد. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهایی است که به سادگی به شما اجازه می‌دهد پیام‌های انبوه را به صورت شخصی‌سازی و سفارشی شده ارسال کنید.

میل چیمپ

میل چیمپ یکی از ابزارهای اجرای ایمیل مارکتینگ است که در ایران نیز به خوبی شناخته شده است. این سرویس به عنوان یک پلتفرم چند جانبه بازاریابی و ابزار ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی شناخته می‌شود. میل چیمپ در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرده و در آتلانتای آمریکا مستقر است.

 مزایای میل چیمپ

اگرچه میان مزایا و فوایدی که سرویس‌های گوناگون ایمیل مارکتینگ به مشتریان ارائه می‌دهند، اشتراکات زیادی وجود دارد، به طور نسبی به برخی مزایای میل چیمپ اشاره می‌کنیم:

  • سازگاری با پلتفرم‌های مختلف:‌ میل چیمپ می‌تواند با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، ووکامرس، جوملا، سامانه‌های مدیریت ارتباط با مشتری CRM سازگار و هماهنگ شود.
  • تولید فرم: میل چیمپ به شما این امکان را می‌دهد که فرم ثبت نام بسازید و در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود به صورت مستقیم از آن استفاده کنید و از کاربرانتان لید جمع‌آوری کنید.
  • اتوماسیون بازاریابی: در میل چیمپ می‌توانید از قابلیت‌های ویژه اتوماسیون بازاریابی مانند خودکارسازی فرآیند‌ها، بخش‌بندی مشتریان، شخصی‌سازی و … بهره‌مند شوید و کمیپن‌های خود را هدفمندتر کنید.

معایب میل چیمپ

سرویس میل چیمپ محدودیت‌هایی نیز مقابل کاربرانش قرار می‌دهد و در سال‌های اخیر استفاده از آن برای کاربران ایرانی به طور ویژه با موانع و دشواری‌هایی همراه بوده است. برخی از این محدودیت‌ها عبارتند از:

  • مشکلات پرداخت ارزی: با توجه به نرخ ارز استفاده از سرویس میل چیمپ برای کاربران ایرانی به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
  • محدودیت دسترسی از ایران:‌ میل چیمپ دسترسی کاربران ایرانی و آی‌پی ایران را برای سرویس خود محدود کرده و دشواری‌های بسیاری را بر سر راه کسب‌وکارهای ایرانی مشتری این سرویس ایجاد کرده است.
  • نبود پشتیبانی مناسب:‌ متاسفانه استفاده از سرویس میل چیمپ در ایران به این معناست که دسترسی مناسبی به پشتیبانی برای شما پیش‌بینی نشده است و در صورت بروز سوال یا مشکل در استفاده از سرویس، حل مشکلات دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

میلر لایت

میلر لایت نیز یک ابزار شناخته‌شده در ایمیل مارکتینگ است که کاربران ایرانی نیز داشته است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده و در حال حاضر کسب‌وکارهای بسیاری در جهان از آن استفاده می‌کنند. 

  مزایای میلر لایت

میلر لایت نیز همچون سرویس میل چیمپ به کسب‌وکارهای زیادی خدمات‌رسانی می‌کند و مزایایی نظیر موارد زیر را برای کاربران خود فراهم می‌کند:

  • ادیتور ساده و کاربردی و قالب‌های آماده: با استفاده از ادیتور ایمیل دیگر نیازی به دانش تخصصی یا برنامه نویسی برای ساخت قالب ندارید و می‌توانید با وارد کردن عکس و محتوای مد نظر خود ایمیل را بسازید و ارسال کنید.
  • امکان ساخت صفحات فرود و فرم عضوگیری: صفحات فرود و فرم‌های عضوگیری از عناصر اساسی برای تکمیل یک کمپین ایمیل مارکتینگ هستند و میلر لایت نیز این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است.
  • ارزیابی و تحلیل نتایج کمپین‌ها: یک جزو لاینفک هر کمپین دیجیتال مارکتینگی توجه به نتایج و آمارهای حاصل از اجرای آن است و سرویس‌های ایمیل مارکتینگ مانند میلر لایت گزارش‌های دقیق و کاملی به دست می‌دهند که می‌تواند در بهبود کمپین‌های بعدی بسیار راهگشا باشد.

معایب میلرلایت

میلر لایت نیز مانند میل چیمپ مشکلات و محدودیت‌هایی برای کسب‌وکارهای ایرانی که کاربر این پلتفرم هستند، ایجاد کرده است. در ادامه به برخی از این محدودیت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نیاز به دریافت تاییدیه برای ثبت نام: برای ثبت‌نام در میلر لایت لازم است حتما دعوت‌نامه داشته باشید. دریافت دعوت‌نامه معمولا حدود یک هفته زمان می‌برد و ممکن است ارسال آن با مشکل نیز مواجه شود و تاییدیه‌ای دریافت نکنید.
  • تایید مالکیت دامنه: میلر لایت در این مرحله نیز فرآیند پیچیده و زمان‌بری را برای مشتریان ایجاد می‌کند که ممکن است زمان زیادی از شما صرف کند.
  • نبود دسترسی به پشتیبانی مناسب: متاسفانه در استفاده از سرویس میلر لایت کاربران ایرانی نمی‌توانند به پشتیبانی خوب و کارآمدی دسترسی داشته باشند.
  • افزایش هزینه‌های ایمیل مارکتینگ: برای خرید بسته‌های پولی میلر لایت نیاز دارید پرداخت ارزی انجام دهید و این کار علاوه‌بر دشواری‌های خود ممکن است هزینه‌هایی اضافی بابت درگاه‌ها و حساب‌های بانکی واسطه به شما تحمیل کند.

سخن پایانی

در این مقاله ۲ پلتفرم ایمیل مارکتینگ را بررسی کردیم و معایب و مزایای آن‌ها را برشمردیم. سرویس‌های میل چیمپ و میلر لایت که برای چندین سال نزد کاربران ایرانی نیز محبوب بودند، با اعمال تحریم‌ها و مشکلات مربوط به پرداخت محدودیت‌های زیادی بر سر راه کاربران ایرانی خود قرار دادند.

منبع: جهان امروز

حتما ببینید

آشنایی با لوریج در ارزهای دیجیتال

آشنایی با لوریج در ارزهای دیجیتال

امروزه کسب درآمد از انواع معاملات، به ویژه بازار ارز دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *