خانه / کسب‌وکار الکترونیک / کسب وکار هوشمند در جهان / سهم شرکت های دیجیتال از اقتصاد جهانی چقدر است؟
سهم شرکت های دیجیتال از اقتصاد جهانی چقدر است؟

سهم شرکت های دیجیتال از اقتصاد جهانی چقدر است؟

بررسی ها نشان می دهد چهار شرکتی که بیشترین میزان ارزش در سال های اخیر کسب کرده اند همگی شرکت های فعال در حوزه دیجیتال و فضای مجازی بوده اند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از تسنیم، اهمیت اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی دیجیتالی سازی بر هیچ کسی پنهان بوده و بسیاری از کسب و کارها بر پایه این فناوری در حال شکل گیری هستند. فناوری دیجیتال با تمام ویژگی های خود در حال تغییر مدل های کسب و کار بوده و چنانچه شرکت ها در صدد تغییر مبتنی بر فناوری دیجیتال نباشند، می توان گفت حداقل حدود ۴۰ درصد از این کسب و کارها طی ده سال آینده از بین خواهند رفت.

سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی

طبق بررسی ها سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۰ رشد ۲۸.۴ درصدی خواهد داشت و مقدار آن به ۲۴.۶۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید، ضمن آنکه طبق پیش بینی های صورت گرفته، به طور کلی با افزایش اقتصاد جهانی مواجه خواهیم بود.

افزایش استفاده از فناوری های دیجیتال می تواند ۱.۳۶ تریلیون دلار، به مجموع GDP تنها ده کشور برتر اضافه کند. این رقم برابر با  GDP کشوری همچون کره جنوبی است. طبق پیش بینی ها،  متوسط رشد سهم اقتصادی دیجیتال از GDP در میان اقتصادهای پیشرو ۳ درصد خواهد بود و کشور آمریکا با ۹ و نیم تریلیون دلار و سهم درصدی از بازار سرمایه و ۴۳ درصدی از اشتغال، در میان سایر کشورهای منتخب در اقتصاد دیجیتال پیشرو خواهد بود.

چهار غول بزرگ اقتصاد دیجیتال 

در سال های اخیر، شرکت های فعال در حوزه های فناورانه و از جمله شرکت های پیشرو اقتصاد مبتنی بر دیجیتال چنان شتابی گرفته اند که اگر در یک دهه پیش کسی از پیشرو بودن ۵ شرکت فعال در اقتصادی دیجیتال در سال ۲۰۱۷ از نظر میزان ارزش شرکت سخنی به میان می آورد، پذیرش آن برای هر شنونده ای سخت و دشوار بود؛ اما چیزی که امروزه شاهد آن هستیم و پنج شرکتی که بیشترین میزان ارزش در سال ۲۰۱۷ را کسب کرده بودند همگی شرکت های فعال در حوزه دیجیتال هستند و جالب اینکه به غیر از ماکروسافت، هیچ یک از این شرکت ها در بین ده شرکت باارزش سال ۲۰۰۹ حضور نداشته اند. گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل چهار غول بزرگ اقتصاد دیجیتال در عصر حاضر هستند. درآمد و سرمایه بازار این شرکت ها به قرار زیر است:

اپل: ۲۱۵ میلیارد دلار (سرمایه بازار: ۷۲۷ میلیارد دلار)
آمازون: ۱۳۵ میلیارد دلار (سرمایه بازار: ۴۰۷ میلیارد دلار)
گوگل: ۹۰ میلیارد دلار (سرمایه بازار: ۵۵۸ میلیارد دلار)
فیس بوک: ۲۷ میلیارد دلار (سرمایه بازار: ۳۹۹.۵ میلیارد دلار)

گوگل؛ اولین پلتفرم موفق در اقتصاد دیجیتال

طیف گسترده محصولات گوگل به عنوان اولین پلتفرم موفق در اقتصاد دیجیتال، تقریبا تمامی جنبه های تجربه دیجیتالی سازی را نمایش می دهد. حدود ۳۲ درصد از مشتریان تجارت الکترونیک در آمریکا از عمده مشتریان آمازون هستند که این تعداد روند صعودی را در بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ طی نموده است. در کل می توان گفت که آمازون به مراتب بیش از یک غول تجارت الکترونیک است.

فیس بوک سومین پلتفرم مورد استقبال در سطح جهان

فیس بوک به عنوان سومین پلتفرم مورد استقبال در سطح جهانی، بیش از ۳۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات کاربران را در خود ذخیره می کند؛ این اطلاعات معادل ۱۲۶ کتاب دیجیتال در مورد هر کاربر فعال است. گفتنی است که تعداد کاربران فعال ماهانه فیس بوک در حال افزایش بوده و روند صعودی را طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ طی کرده است. آیفون نیز  به عنوان یکی از چهار پلتفرم بزرگ دنیا، به طور چشمگیری در حال کسب سهم بزرگی از ارزش بازار جهانی است.

سبد محصولات چهار شرکت برتر گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل، مجموعه گسترده و متنوعی از ارائه خدمات و پلتفرم های دیجیتالی بوده که به سرعت توانسته اند کاربران بسیاری را به سمت خود جذب و حفظ نمایند.

حتما ببینید

گردش مالی اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۸ تریلیون یوان رسید

گردش مالی اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۸ تریلیون یوان رسید

اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۸ تریلیون یوان (۵.۴۵ تریلیون دلار آمریکا) رسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *