خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / ۷ اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام
7 اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام

۷ اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام

نویسنده : آنیراد پارمر – کارشناس بازاریابی
مترجم : امیر آل علی

در حال حاضر اینستاگرام را باید مهمترین شبکه اجتماعی جهان تلقی نمود. حضور بسیاری از افراد سرشناس و برندهای مطرح، در کنار یک میلیارد کاربر فعال ماهانه باعث شده است تا بستری مناسب جهت اقدامات تجاری شکل گیرد. با این حال آیا تمامی افراد و برندها از این موقعیت بهترین استفاده را دارند؟ بدون شک پاسخ منفی بوده و در ادامه ۷ مورد از بزرگ ترین اشتباهات رایج در این شبکه را بررسی می کنیم که بدون شک می تواند در بهبود سطح شما، تاثیر معجزه آسایی را داشته باشد. 

۱-ضعف در برنامه ریزی

اولین پرسشی که باید به آن پاسخ دهید این است که چرا از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنید؟ درواقع هدف شما تعیین کننده برنامه ها خواهد بود. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها با یک برنامه نمی توان مخاطب جذب کرد. درواقع شما باید تنوع خوبی را داشته باشید. با این حال تعیین اولویت ها نیز بسیار مهم است. به صورت کلی ضعف در برنامه ریزی و فعالیت بر طبق یک اصول مشخص، عمده ترین دلیلی است که بسیاری از برندها نمی توانند از بستر اینستاگرام نهایت استفاده را ببرند. 

۲-محتوای ضعیف

اگر محتوای شما جذاب و در عین حال ارزشمند نباشد، بدون شک نادیده گرفته خواهید شد. درواقع شما حداقل به یک امتیاز نیاز دارید تا شناسی را داشته باشید. در این راستا توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد، با این حال فراموش نکنید که انجام اقدامی تکراری، بدون شک نتیجه لازم را به همراه ندارد. همچنین این موضوع را همواره به خاطر داشته باشید که نیاز جامعه هدف ممکن است با تصورات شما تفاوت های زیادی را داشته باشد. به همین خاطر نیز ضروری است تا با توجه به خواست مخاطب، اقدام به تولید محتوا نمایید. در این زمینه دو عامل جذابیت و کیفیت، لازم است تا در کنار یکدیگر وجود داشته باشد. در غیر این صورت به سادگی مورد بی توجهی قرار خواهید گرفت. 

۳-عدم تداوم 

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که افراد در اقدامات خود نظم و تداوم کافی را ندارند. درواقع هر هدفی برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان داشته و اگر سریعا ناامید شوید، بدون شک همه چیز را از دست خواهید داد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره نظرسنجی داشته باشید تا موارد ضعیف را بتوانید حذف کرده و برای آنها جایگزین های بهتری را پیدا کنید. به صورت کلی اگر نظم و تداوم لازم را نداشته باشید، حتی اگر در ابتدا مخاطبان زیادی را به دست آورده باشید، پس از مدتی با ریزش شدید آنها مواجه خواهید شد. همچنین فراموش نکنید که جذابیت حوزه ها با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر مقایسه خود با صفحه ای از یک کسب و کار دیگر، ابدا هوشمندانه نخواهد بود. درواقع شما تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا وضعیت بهتری نسبت به ماه گذشته دارید و یا در حال طی کردن یک روند نزولی هستید. 

۴-عدم استفاده از هشتگ ها و اینفلوئنسرها 

در شبکه اجتماعی اینستاگرام افراد براساس هشتگ ها اقدام به جست و جو می کنند. به همین خاطر نیز لازم است تا از آنها نهایت استفاده را داشته باشید. با این حال این امر به معنای استفاده بیش از حد و موارد غیرمرتبط نیست. درواقع شما نیاز دارید که نسبت به ارتباط موارد با پست ها و حوزه کسب و کار خود نیز توجه داشته باشید. در غیر این صورت وجهه برند خود را تخریب کرده اید. درواقع بدترین اقدام این است که به هر طریق ممکن تلاش نمایید که دیده شوید. به صورت کلی استانداردها در این زمینه حاکی از آن است که شما برای هر پست خود باید بیش از ۱۵ هشتگ را انتخاب کنید. همچنین اگر حداقل ۵ هشتگ ثابت داشته باشید، نتایج بهتری را نیز به دست خواهید آورد. نکته دیگری که لازم است تا آن را مورد توجه خود قرار دهید این است که در اینستاگرام، اینفلوئنسرها مرکز توجهات را در اختیار دارند. به همین خاطر نیز ضروری است تا با آنها همکاری داشته باشید، با این حال بهتر است که برای چنین تبلیغاتی سناریو داشته باشید. درواقع بهترین موارد آنهایی هستند که به صورت تبلیغ غیرمستقیم باشند. این موضوع ماندگاری در ذهن را افزایش می دهند. درواقع تمایل ها به مشاهده یک تبلیغ بسیار پایین بوده و به همین خاطر چنین اقدامی می تواند احتمال مورد توجه قرار گرفتن شما و تاثیر اقدام را کاهش دهد. 

۵-خرید لایک و فالوور

یکی از اقدامات بسیار رایج و در عین حال کاملا اشتباه این است که افراد برای آنکه برند خود را مطرح تر نشان دهند، اقدام به خرید لایک و فالوور می کنند. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که از چنین اقدامی چه نتیجه ای را به دست خواهید آورد؟ درواقع امروزه دیگر این دو پارامتر اهمیتی نداشته و نرخ تعامل مطرح است. برای مثال میزان مشاهده استوری ها و پیام هایی که در دایرکت فرستاده می شود، از جمله این موارد است. در این راستا بهتر است که به جای صرف بودجه برای چنین اقدام بیهوده ای که تنها باعث می شود تا نتوانید آمارهای درستی را داشته باشید تا براساس آن وضعیت را تحلیل نمایید، بودجه را صرف اقدامات نتیجه بخش نظیر افزایش کیفیت محتواها و یا استخدام ادمین نمایید.

۶-عدم استفاده از مخاطبان 

اگر برنامه ای برای تعامل و درگیر کردن مخاطبان با برند خودتان نداشته باشید، دیگر تفاوتی ندارد که صد و یا یک میلیون فالوور را در اختیار دارید. درواقع مخاطب حال حاضر ابدا تمایل ندارد که صرفا بازدیدکننده اقدامات باشد. به همین خاطر نیز شما باید برنامه های متنوعی جهت درگیر نگه داشتن آنها داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا احتمال ماندگاری آنها کاملا بالا باشد. نمونه آن را می توان در انواع چالش ها مشاهده کرد. نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که مخاطب های شما از افراد گوناگون تشکیل یافته است که سلیقه های متنوعی نیز دارند. به همین خاطر لازم است تا تنوع بالایی را رعایت نمایید. به صورت کلی شما باید هر ماه به دنبال روش های جدیدتر برای افزایش تعامل با مخاطبان خود باشید.

۷-فعالیت بیش از حد 

شاید این مورد بیش از حد عجیب به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که فعالیت بیش از حد نیز برخلاف تصور غالب افراد، نتیجه عکس را به همراه دارد. درواقع اگرچه این موضوع به نوع کسب و کار و سطح شرکت شما بستگی دارد، با این حال هیچ فردی تمایل به دنبال کردن یک صفحه نخواهد داشت که مداوم در حال پست و استوری گذاشتن است. در این راستا شما باید آستانه تحمل مخاطبان را نیز مدنظر قرار دهید. همچنین سرعت بالا باعث می شود تا امکان رعایت کیفیت کاهش پیدا کند. به همین خاطر نیز ضروری است تا یک استاندارد منطقی را برای خود پیدا کنید. این امر کمک خواهد کرد تا جذابیت شما برای مخاطب بیشتر شود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصاد الکترونیکی بخوانیم:
بررسی ۹ تکنیک برای بازاریابی ایمیلی خلاقانه
یک زمینه کاری اشباع­‌نشدنی
۴ نکته بازاریابی مهم که از یوتیوبرهای جوان می توان آموخت
چقدر در بازاریابی دیجیتال هزینه کنیم؟
تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱

 

حتما ببینید

پیوستن محقق ارشد سابق مایکروسافت به تیم اقتصاد دیجیتال دولت چین در منطقه شنژن

پیوستن محقق ارشد سابق مایکروسافت به تیم اقتصاد دیجیتال دولت چین در منطقه شنژن

آکادمی بین المللی اقتصادی دیجیتال چین از پیوستن یکی از معاونین و محققین ارشد شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *