خانه / رسانه دیجیتال / راز موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام
راز موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام

راز موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام


نویسنده :پاملا بامپ – کارشناس شبکه های اجتماعی
مترجم :امیر آل علی

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی به حدی موفق عمل کرده که در حال حاضر بستر اصلی جهت بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. درواقع کمتر برندی وجود دارد که صفحه ای در این شبکه نداشته باشد، با این حال بسیاری از برندها نیز با استقبال لازم مواجه نمی شوند. همین امر باعث شده است تا در این مقاله به دنبال راز موفقیت برندهای برتر این شبکه باشیم. در ادامه این ۶ برند منتخب را بررسی خواهیم کرد. 

۱-اینستاگرام 

با بیش از ۳۰۰ میلیون دنبال کننده، برند خود اینستاگرام محبوب ترین برند محسوب می شود. مهمترین نکته ای که در این صفحه می توان مشاهده کرد این است که خود را به موضوعی خاص محدود نکرده و این امر باعث می شود تا از هر طیفی بتواند مخاطب جذب نماید. در کنار این موضوع سیاست اصلی مدیران این صفحه در بهبود ارتباط با کاربران خلاصه می شود. به همین خاطر انواع طرح ها برای افزایش تعامل مشاهده می شود. در این راستا بازنشر مطالب منتخب از کاربران این شبکه باعث شده است تا بسیاری از کاربران امیدوار باشند که روزی مورد توجه قرار خواهند گرفت. این امر یک نوع امید را در دل مخاطب زنده نگه می دارد و بیانگر آن است که صرفا بازدیدکننده محسوب نشده و توجه زیادی نسبت به آنها وجود دارد.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۳، آبان‌ماه ۱۳۹۹

۲-نشنال جئوگرافیک 

این امر که بهترین عکاس های سراسر جهان را استخدام نمایید تا تصاویری فوق العاده را تهیه کنند، خود دلیلی کافی برای دنبال کنندگان بیش از ۱۰۰ میلیون این صفحه جذاب است. درواقع تصاویر موجود در این صفحه از حیات وحش و نقاط مختلف کره زمین، تجربه ای فوق العاده را به وجود آورده که بدون شک برای هر فردی بسیار جذاب است.

در کنار این مسئله با تنها مشاهده یکی از کپشن ها متوجه این امر خواهید شد که تیمی حرفه ای برای هر پست، داستان سرایی درست را داشته و این امر باعث می شود که تنها تصاویر خارق العاده، دلیل دنبال کردن این صفحه نباشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نشنال جئوگرافیک یک برند جهانی و قابل اعتماد در زمینه علوم جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ و فرهنگ است. درواقع شهرت آنها تنها به خاطر فعالیت در اینستاگرام نبوده و این مسئله در کسب طرفداران بیشتر نیز کمک بسیاری را کرده است. 

۳-نایک 

نایک به عنوان برند اول ورزشی جهان، طرفداران بسیاری را دارد، با این حال اگر به صفحه این برند نگاهی بیندازید می توانید به سادگی راز دنبال کنندگان بیش از ۱۰۰ میلیونی آن را پیدا کنید. درواقع استفاده از بهترین و محبوب ترین چهره های ورزشی، راز اصلی این صفحه محسوب می شود. هر یک از این افراد طرفداران جهانی داشته و این مسئله باعث شده است تا فروشی همواره رو به رشد را نیز داشته باشند.

۴-رئال مادرید 

پردرآمدترین و پرافتخارترین تیم جهان، بدون شک طرفداران بسیار زیادی را نیز دارد. توجه ویژه به طرفداران و پوشش کامل اخبار و اتفاقات باشگاه، باعث شده است تا دنبال کردن این صفحه برای تمامی طرفداران تیم اول اسپانیا، کاملا واجب باشد. درواقع ادمین های صفحه رئال، بر روی طرفدارسازی توجه ویژه ای دارند. در کنار این مسئله هر یک از ستارگان این تیم، خود بهانه ای برای دنبال کردن صفحه باشگاه محسوب می شوند.

۵-بارسلونا 

نه تنها در زمینه فوتبال، بلکه در اینستاگرام نیز این دو باشگاه اسپانیایی شانه به شانه یکدیگر پیش می روند. در این زمینه نکته جالب این است که از زمان جدا شدن کریستیانو رونالدو، صفحه باشگاه رئال با سرعت رشد بسیار پایینی مواجه شده و با توجه به این امر که هنوز لیونل مسی در تیم بارسلونا حضور دارد، به نظر می رسد که تا ۲ سال آینده، بارسلونا می تواند عنوان پرطرفدارترین تیم باشگاهی در اینستاگرام را به دست آورد. با توجه به این امر که برعکس رئال، این تیم در جنبه های دیگر نظیر فوتبال بانوان، هندبال، بسکتبال، فوتسال و تیم پایه کاملا موفق است پوشش اخبار آنها را نیز به خوبی انجام می دهد که خود دلیلی برای افزایش مخاطبان آنها است. همچنین این ادمین های این تیم برعکس رئال، از لحن دوستانه برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. 

۶- ۹GAG

این صفحه با گردآوری مطالب طنز موفق شده است تا بیش از ۵۰ میلیون دنبال کننده به دست آورد. این موضوع یک نکته مهم را به اثبات می رساند. درواقع در بین تمامی محتواها، مطالب طنز بالاترین میزان جذابیت را برای عموم مردم دارد. در این راستا توجه به اتفاقات جدید، باعث شده است تا امکان ارتباط گرفتن با پست ها و شوخی هایی که انجام می شود، بسیار بالا باشد. در این صفحه از قابلیت استوری، به صورت کاملا خلاقانه استفاده شده است. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از اینستاگرام در اقتصادالکترونیکی:
۷ اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام
یک مرکز پژوهشی حجم تجارت در اینستاگرام را محاسبه کرد
از اینستاگرام برای ایجاد و تقویت برند تجاری یا شخصی‌تان استفاده کنید!
آدرس‌های ایمیل کاربران اینستاگرام در معرض آشکار شدن است
شکایت فیس‌بوک از برنامه‌نویس ترکیه‌ای به‌خاطر سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام

حتما ببینید

توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی

توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی

نویسنده : موریتز بائر – کارشناس خرده فروشی آنلاینمترجم : علی ‌آل ‌علی   شروع یک کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *