چهارشنبه , ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / چالش بازاریابی B2B در لینکدین
چالش بازاریابی B2B در لینکدین

چالش بازاریابی B2B در لینکدین

نویسنده : رُزی پار – کارآفرین 
 مترجم : علی ‌آل ‌علی  

لینکدین برای کارآفرینان مهمترین ابزار به منظور تعامل با یکدیگر است. امروزه برندها و کارآفرینان در این پلتفرم حضور گسترده ای دارند. این امر با هدف شناسایی نیروی کار مناسب از سوی برندها و همچنین همکاری گسترده میان کارآفرینان صورت می گیرد.

توسعه خدمات لینکدین در طول چند سال اخیر تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی شمار کاربرانش داشته است. پیش از این لینکدین یک پلتفرم بسیار ساده برای تعامل میان کارآفرینان بود، ما اکنون با رونمایی از سرویس هایی نظیر استوری امکان تعامل هرچه بهتر میان برندها و کارآفرینان فراهم شده است. امروزه برخی از برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز از لینکدین استفاده می کنند. این امر به خوبی گسترش دامنه مخاطب هدف لینکدین را نشان می دهد. 

بازاریابی در لینکدین کار ساده ای نیست. وقتی یک برند در تلاش برای بازاریابی در این فضاست، باید نسبت به ماهیت تخصصی فعالیت در این حوزه آگاهی داشته باشد. بازاریابی در لینکدین بیشتر در قالب B2B معنا پیدا می کند. بنابراین برندها باید آماده مواجهه با بازخوردهای مختلف در این حوزه باشند. برخی از مهمترین نکات در این میان به شرح ذیل است:

•    هدف گذاری بر روی دامنه مشخصی از مخاطب هدف یکی از مهمترین فعالیت ها برای هر برندی محسوب می شود. بازاریابی بدون تمرکز بر روی دامنه مشخصی از کاربران، در اینجا برندها یا کارآفرینان خاص، به معنای صرف هزینه گسترده خواهد بود. مشخص ساختن دقیق مخاطب هدف امکان شناسایی سلیقه آنها و به این ترتیب بازاریابی بهینه را به همراه دارد. برخی از برندها در لینکدین ابتدا اقدام به تولید محتوای بازاریابی و سپس هدف گذاری بر روی مخاطب هدف می کنند. بی‎تردید این نوع بازاریابی هیچ نتیجه مناسبی برای برندها به همراه نخواهد داشت. 

•    استفاده از فرمت ویدئو برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف دارای اهمیت بسیار زیادی است. بسیاری از بازاریاب ها لینکدین را پلتفرمی متن محور قلمداد می کنند. نکته مهم در این میان تاثیرپذیری برندها و کارآفرینان از ترندهای برتر در حوزه بازاریابی است بنابراین باید به این نکته برای جلب نظر مخاطب هدف توجه ویژه ای داشته باشیم. بازاریابی ویدئویی در لینکدین، مانند هر پلتفرم دیگری، باید مختصر و مفید باشد. در غیر این صورت کاربران حوصله مشاهده ویدئوهای بازاریابی طولانی را نخواهند داشت.

•    استفاده از یک تقویم برای زمان بندی درست انتشار محتوا ضروری است. بسیاری از برندها هیچ برنامه‎‌ای برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی ندارند. استفاده از گزارش های معتبر در زمینه وضعیت کاربران در شبکه های اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی در این میان است. این امر موجب هدفمند شدن فرآیند بازاریابی برندها خواهد شد. یکی از مثال های بارز در این میان انتخاب ساعت های مناسب برای انتشار محتواست. وقتی برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی کارآفرینان هستند، باید ساعت های غیراداری را انتخاب نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. 

•    تعداد پست های منتشرشده از سوی هر برند در لینکدین دارای اهمیت است. برخی از برندها برای ایجاد اعتبار اقدام به انتشار تعداد بالایی از پست ها در مدت زمانی اندک می کنند. شاید این امر در نگاه نخست تعداد پست ها و در نتیجه اعتبار یک برند را افزایش دهد، اما در عمل مخاطب هدف به دلیل مشاهده محتوای بیش از اندازه نسبت به تعامل با برند دلسرد خواهد شد. بارگذاری هفته ای ۳ تا ۵ پست برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف در لینکدین بهترین ایده ممکن خواهد بود بنابراین نباید از این تعداد بیشتر یا کمتر مدنظر قرار گیرد. انتشار تعداد اندک پست نیز درست مانند انتشار تعداد بیش از اندازه خطرناک خواهد بود. این امر موجب فراموشی کسب و کار از سوی مخاطب هدف می شود، با این حساب باید حد تعادل برای بارگذاری پست در هفته را پیدا کرد. شاید این امر برای هر برند متفاوت باشد، اما بدون تردید بیشتر از ۵ پست در هفته نخواهد بود.

•    همکاری با دیگر برندها برای بازاریابی در لینکدین دارای اهمیت است. برخی از برندها برای تعامل با مخاطب هدف به همکاری با دیگر برندها توجه نشان نمی دهند. این امر در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی برای هر برند ایجاد خواهد کرد. همکاری با دیگر برندها امکان افزایش اعتبار کسب و کار را به همراه دارد. این نکته در حوزه بازاریابی B2C به خوبی موردنظر قرار می گیرد، با این حساب استفاده از آن در حوزه بازاریابی B2B و لینکدین نیز ایده مناسبی خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از تولیدمحتوی در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
تکنیک های کاربردی بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام
بررسی ۷ ترند روابط عمومی برای تغییر در حوزه کسب و کار
چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟
۸ اشتباه فاجعه بار در زمینه تولید محتوا
پرسونای مخاطب چیست؟ راهنمای قدم به قدم طراحی پرسونای مخاطب
چرا سئو سایت در ۲۰۲۱ اهمیت دارد؟
تاثیر بازاریابی محتوا (Content Marketing) و روابط عمومی دیجیتال (Digital PR)

حتما ببینید

تمام آن چیزی که تازه کارها باید در رابطه با سئو یوتیوب بدانند

تمام آن چیزی که تازه کارها باید در رابطه با سئو یوتیوب بدانند

نویسنده :برنت کساتوراس – کارشناس سئومترجم :امیر آل علی با توجه به این امر که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *