خانه / اپلیکیشن و نرم افزار / معرفی ۹ ابزار ویرایش ویدئوی کاربردی
معرفی 9 ابزار ویرایش ویدئوی کاربردی

معرفی ۹ ابزار ویرایش ویدئوی کاربردی

بازاریابی بهتر با ابزارهای ویرایش ویدئوی حرفه ای

نویسنده : کلوئی وست – کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

استفاده از فرمت ویدئو برای بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به دلیل افزایش علاقه کاربران به محتوای ویدئویی و همچنین سهولت انتقال پیام بازاریابی برند از طریق آن مدنظر بازاریاب ها و کاربران قرار گرفته است.  براساس گزارش موسسه HubSpot، ۸۵ درصد از کاربران در شبکه های اجتماعی تمایل به مشاهده محتوای بازاریابی در قالب ویدئو دارند بنابراین کسب و کارها باید به این تقاضای کاربران واکنش مناسبی نشان دهند. 

بدون تردید بازاریابی ویدئویی نیز مانند هر الگوی دیگری از بازاریابی نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی دارد. بسیاری از بازاریاب ها بدون استفاده از ابزارهای مناسب و کاربردی اقدام به تهیه ویدئوهای مختلف و در نهایت بارگذاری اش در شبکه های اجتماعی می کنند. شاید این امر در ابتدا فاقد ایراد باشد، اما جلوه ای غیرحرفه ای از کسب و کارمان را به نمایش خواهد گذاشت. امروزه اغلب برندها برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف اقدام به استفاده از ابزارهای ویرایش ویدئو می کنند. این امر موجب ویرایش حرفه ای ویدئوها و امکان جلب نظر گسترده کاربران می شود. هدف اصلی در مقاله کنونی نیز بررسی برخی از ابزارهای مهم برای استفاده تیم های بازاریابی است. 

انتخاب ابزار مناسب برای ویرایش ویدئو همیشه دردسرساز بوده است. بسیاری از تیم های بازاریابی دارای مهارت کافی برای انتخاب سریع یک ابزار را ندارند. گاهی اوقات نیز استفاده ترکیبی از ابزارهای مختلف ایده جذابی به نظر می رسد. بنابراین در عمل تیم های بازاریابی با شرایط بسیار دشواری دست و پنجه نرم می کنند. در ادامه برخی از ابزارهای مهم برای ویرایش ویدئو در حوزه بازاریابی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مهمترین مسئله در این میان توجه به سهولت کار با ابزارها و همچنین هزینه پایین خرید اشتراک شان است. 

۱. iMovie

نخستین ابزار مورد بحث در این مقاله به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. استفاده از ابزارهای ویرایش ویدئو در دستگاه های دیجیتال دارای سیستم عامل مک یا لینوکس امر دشواری محسوب می شود. دلیل این امر فقدان ابزارهای حرفه ای کافی بر روی این سیستم عامل هاست بنابراین بازاریاب ها در عمل میان انتخاب سیستم عامل ویندوز یا کار با ابزارهای ساده در مک و لینوکس درگیر هستند. خوشبختانه از چند سال پیش برخی از شرکت های حرفه ای طراحی نرم افزار اقدام به تغییر این وضعیت کرده اند. ابزار iMovie به سادگی در اختیار بازاریاب ها و تمام کاربران علاقه مند قرار می گیرد. مزیت اصلی این ابزار امکان همگام سازی سریع میان رایانه و گوشی هوشمند است. 

بسیاری از کاربران محصولات اپل در طول سال های اخیر نسبت به فقدان ابزارهای ویرایشی مناسب برای سیستم عامل این برند اعتراض داشته اند. اگرچه iMovie تمام نیاز کاربران را رفع نمی کند، اما بخش مهمی از آنها را مدنظر قرار خواهد داد. 

استفاده از آرشیو گسترده برای بهبود کیفیت ویدئوها همیشه مدنظر بازاریاب ها قرار داشته است. بسیاری از برندها برای تکمیل کمپین های بازاریابی شان اقدام به استفاده از افکت و فیلترهای از پیش طراحی شده می کنند. ابزار iMovie در این میان طیف گسترده ای از ابزارهای جانبی برای ویرایش هرچه بهتر ویدئوها را عرضه می کند. این امر موجب افزایش محبوبیت ابزار iMovie در میان تیم های بازاریابی شده است. 

۲.  ویدئو پد

ویدئو پد یکی دیگر از ابزارهای کاربردی و رایگان برای تیم های بازاریابی محسوب می شود. این ابزار به طور ویژه برای سیستم عامل مک طراحی شده است. بر این اساس کاربران امکان ویرایش ویدئوهای شان بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی را خواهند داشت. 

یکی از نکات جالب در مورد ویدئو پد امکان اضافه کردن فیلترهای مختلف از سوی کاربران است. این امر برخی از طراح های گرافیک تازه کار را نسبت به نمایش نمونه کارهای شان ترغیب کرده است بنابراین وضعیت بازاریابی در این پلتفرم به طور قابل ملاحظه ای رو به رشد ارزیابی می شود. 

ویرایش باگ های ویدئویی یکی از مهمترین نکات برای تیم های بازاریابی است. باگ ویدئویی به هرگونه ایراد ویرایشی نظیر نورپردازی ضعیف یا کیفیت پایین فیلم برداری گفته می شود. ابزار ویدئو پد امکان بهبود وضعیت نورپردازی ویدئوها را به همراه دارد. این امر برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد. 

ویرایش ویدئو همیشه برای بازاریاب ها به سادگی کارهای دیگر نیست. همین امر استفاده از توصیه های حرفه ای را ضروری می سازد. در غیر این صورت بازاریاب ها زمان کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. این امر در طول مدت زمان طولانی جزئی از دغدغه های بازاریاب ها محسوب می شد. اکنون با توجه به ارائه ویدئوهای آموزشی در کنار ابزارهای ویرایش ویدئو این مشکل حل شده است. تیم طراحی نرم افزار ویدئو پد به این نکته مهم توجه نشان داده است بنابراین با مراجعه به سایت رسمی این برند امکان دسترسی به دامنه وسیعی از ویدئوهای بازاریابی فراهم خواهد شد. 

۳. VSDC

ابزار VSDC یکی از ویرایشگرهای حرفه ای برای تبدیل ویدئوهای خام به آثار جذاب و چشم نواز است. این ابزار دامنه وسیعی از فرمت ها نظیر ویدئو، تصویر و صوت را ویرایش می کند. همچنین امکان ترکیب فرمت های مختلف نیز با استفاده از این ابزار فراهم خواهد بود. 

یکی از دغدغه های بازاریاب ها در زمینه طراحی ویدئوهای بازاریابی ساخت برخی از صحنه های موردنیازشان است. این امر به معنای عدم تمایل برای فیلم برداری برخی از صحنه ها و در عوض استفاده از برخی المان های از پیش ضبط شده است. ابزار VSDC این امکان را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. بر این اساس هر برند امکان طراحی برخی از صحنه ها در قالب ویدئو یا انیمیشن های نزدیک به واقعیت را خواهد داشت. 

اصلاح رنگ در ویدئوها یکی از مهمترین نکات برای بازاریابی بهینه است. این امر برای بسیاری از برندها نقش تعیین کننده ای در سرنوشت بازاریابی شان دارد. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. همچنین کیفیت ویدئوی برندها نیز در مقایسه با رقبای شان به شدت افت خواهد کرد. اگر با دقت به ویدئوهای بازاریابی و نمونه های ضبط شده از سوی کاربران عادی نگاه کنیم، ترکیب رنگ در ویدئوهای بازاریابی بسیار حرفه ای است. این امر به کمک ابزارهایی نظیر VSDC تحقق پیدا می کند. 

ابزار VSDC در دو نسخه رایگان و ویژه طراحی شده است. نسخه رایگان امکان ویرایش ویدئو و دیگر فرمت ها در حد مبتدی را فراهم می کند، با این حال اگر کاربران تمایل به ویرایش حرفه ای ویدئوها داشته باشند، باید از نسخه ویژه استفاده نمایند. هزینه استفاده از نسخه ویژه نیز براساس تعداد ویرایش های مورد استفاده متفاوت خواهد بود. 

تهیه ویدئوهای بازاریابی به شیوه آماتور همیشه همراه با مشکلات زیادی است. برخی از برندها توانایی رفع لرزش مربوط به دست در ویدئوها را ندارند. این امر کیفیت ویدئوها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از کارویژه های اصلی تیم های بازاریابی در این میان رفع لرزش های ویدئو است. این امر به کمک ابزار VSDC امکان پذیر است. این ابزار به طور حرفه ای لرزش دست در ویدئوها را از بین می برد. نکته جالب اینکه چنین امری بدون خدشه وارد کردن به کیفیت سایر بخش های ویدئو صورت می گیرد بنابراین نیازی به نگرانی نسبت به کیفیت ویدئوی نهایی نخواهد بود. 

۴. پرمیر پرو

یکی از ابزارهای حرفه ای برای ویرایش ویدئو پرمیر پرو است. این ابزار با افزونه های متعدد در دسترس کاربران و بازاریاب ها قرار دارد. برخلاف نمونه های قبلی، پرمیر پرو به صورت رایگان عرضه نشده است بنابراین کاربران برای استفاده از آن باید پول پرداخت نمایند. همین نکته پرمیر پرو را بدل به یکی از ابزارهای حرفه ای و همچنین اختصاصی بازاریاب ها کرده است. 

ویرایش ویدئوهای دارای کیفیت ۸K یا در قالب واقعیت افزوده برای بسیاری از بازاریاب ها دردسرساز است. این امر با کمک ابزار پرمیر پرو به سادگی قابل انجام خواهد بود. این ابزار برای تمام سیستم های عامل  مطرح دنیا قابل استفاده است. همچنین دارای نسخه موبایل نیز هست بنابراین به اشتراک گذاری فایل ها به صورت مستقیم یا ویرایش شان به صورت های مختلف در این ابزار کار دشواری نخواهد بود. 

بودجه در دسترس برندها برای بازاریابی همیشه محدود بوده است بنابراین استفاده از ابزار پرمیر پرو باید براساس ارزیابی وضعیت مالی برند صورت گیرد. هزینه استفاده از این ابزار به صورت ماهانه ۵۲.۹۹ دلار خواهد بود. این امر باید مدنظر برندها برای بازاریابی و استفاده درست از ابزارهای شان قرار داشته باشد. در غیر این صورت شاید هزینه های بسیار بیشتر از آنچه باید، صرف حوزه بازاریابی شود. 

۵. فاینال کات پرو

اپل به طور معمول در زمینه طراحی نرم افزار فعالیت ندارد، با این حال حوزه ابزارهای ویرایش ویدئو به اندازه کافی برای این برند جذابیت به همراه دارد. نکته مهم در این میان اعتراض بسیاری از کاربران محصولات اپل نسبت به فقدان ویرایشگر رسمی ویدئو در این پلتفرم بود بنابراین جهت گیری اپل برای طراحی یک نرم افزار ویژه قابل درک است. مهمترین مسئله در این میان ماهیت حرفه ای و پرهزینه ابزار اپل است. 

نسخه جدید ابزار فاینال کات پرو امکان ویرایش ویدئوهای دارای کیفیت ۴K و ۸K را نیز فراهم کرده است. این امر در کنار طراحی ویدئوهای واقعیت افزوده موجب محبوبیت گسترده ابزار اپل شده است. ابزار فاینال کات پرو به طور رایگان برای یک ماه در دسترس تمام کاربران تازه محصولات اپل قرار م‎ گیرد. با این حال پس از زمان موردنظر برای استفاده از این ابزار باید هزینه سرسام آور ۲۹۹.۹۹ دلار را پرداخت نمایید. اشتراک ماهانه این ابزار فقط به کار بازاریاب های حرفه ای می‎آید بنابراین تیم های بازاریابی مبتدی باید دور این ابزار گران قیمت را خط بکشند. 

۶. پرومو

بازاریابی در شبکه های اجتماعی در پیوند با مسئله زمان قرار دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف نیاز به ویرایش محتوای بازاریابی شان در کوتاه ترین زمان ممکن دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. یکی از مشکلات اصلی در این میان فقدان ابزارهای سریع و کم حجم است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی به دلیل رقابت بالا گاهی اوقات نیاز به ویرایش سریع و فروش محتوا را مطرح می سازد. این امر به خوبی از سوی ابزار پرومو مورد توجه قرار گرفته است. 

ابزار پرومو در ابتدا مانند یک افزونه برای شبکه های اجتماعی عمل می کرد. اکنون با پیشرفت ابزار موردنظر و افزایش تمایل کاربران برای استفاده از آن در قالب یک نرم افزار سبک عرضه می شود. یکی از مهمترین مزیت های پرومو امکان ویرایش خودکار ویدئوهاست. این امر برای بازاریاب هایی با زمان در دسترس اندک بسیار مفید خواهد بود. بدون تردید ویرایش خودکار ویدئوها دارای کیفیت و دقت ابزارهای حرفه ای نیست، اما برای پیشبرد کار در زمان های اضطراری کافی خواهد بود. 

پرومو برای کاربران امکان استفاده رایگان به مدت ۲ ماه را مدنظر قرار داده است. بدون تردید بازاریاب های حرفه ای در طول این زمان امکان ارزیابی دقیق از پرومو را خواهند داشت. سپس برای استفاده از خدمات پرومو باید ماهانه ۴۹ دلار هزینه اشتراک پرداخت شود. بی شک پرومو در مقایسه با دیگر ابزارهای پولی این مقاله هزینه بسیار کمتری برای کسب و کارها به همراه دارد. دلیل این امر در ماهیت ساده و سبک این ابزار نهفته است. 

تیم توسعه ابزار پرومو به تازگی از ایده اش برای توسعه این ابزار و طراحی نسخه پرو رونمایی کرده است. این امر به معنای امکان ویرایش های هرچه بهتر از سوی کاربران و بازاریاب ها خواهد بود. اگرچه نسخه پرو ابزار پرومو هنوز به طور کامل طراحی نشده است، اما بسیاری از برندها تمایل به پیش خرید آن دارند. این امر به دلیل کیفیت قابل ملاحظه نسخه پرومو است. 

۷. Lumen5

ویرایش محتوای ویدئویی برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای این کار به ابزارهای درون برنامه ای پلتفرم ها اتکا دارند. اگر تجربه ویرایش ویدئو در اینستاگرام یا یوتیوب را داشته باشید، امکانات بسیار محدودی در دسترس تان برای ویرایش قرار گرفته است. این امر بسیاری از برندها را نسبت به بازاریابی و تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف دچار تردید کرده است. همین امر موجب جهت گیری به سوی استفاده هرچه بهتر از بازارهای ویژه شده است. 

ابزار Lumen5 یکی از بهترین گزینه ها برای ویرایش ویدئو محسوب می شود. استفاده از هوش مصنوعی در زمینه بهبود کیفیت این ابزار نکته بسیار مهمی است. این امر بسیاری از برندها را به استفاده از این ابزار امیدوار کرده است. یادگیری شیوه های ویرایش ویدئو برای هر برندی مهم است. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها در عمل آگاهی دقیقی از شیوه های کار با ابزارهای ویرایش ویدئو ندارند. این امر در کنار ناتوانی برای یافتن منبعی مطمئن به منظور یادگیری نکات ویرایش ویدئو مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد کرده است. ابزار Lumen5 در این میان با استفاده از هوش مصنوعی امکان پرسش و پاسخ میان کاربران و ربات مخصوص اش را ایجاد کرده است بنابراین کاربران در هر بخشی از فرآیند ویرایش ویدئو امکان گفت وگو با ربات موردنظر و دریافت برخی از توصیه های حرفه ای را خواهند داشت. 

شاید در نگاه نخست استفاده از یک ربات دارای هوش مصنوعی در یک ابزار ویرایش ویدئو ایده ساده ای باشد، اما همین ایده به ظاهر ساده موجب استقبال فراوان کاربران از ابزار Lumen5 شده است. اگر شما نیز به عنوان بازاریاب با مشکلات بسیار زیادی در زمینه ویرایش ویدئوهای بازاریابی مواجه هستید، استفاده از ابزار Lumen5 ایده مناسبی خواهد بود. 

۸.Biteable

ویرایش ویدئوهای بازاریابی تنها وظیفه تیم های بازاریابی نیست. مهمترین مسئله در این میان طراحی ویدئوهای جذاب و تعاملی است. وقتی از بحث طراحی ویدئو صحبت می کنیم، بدون تردید بخش های متفاوتی را مدنظر قرار می دهیم. این امر شامل طراحی برنامه ای مشخص و همچنین سناریو ویدئوی بازاریاب است. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند. بنابراین در عمل فرآیند ویرایش ویدئو نیز برای بهبود کیفیت و تاثیرگذاری محتوا کافی نخواهد بود.

ابزار Biteable یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود وضعیت برندها محسوب می شود. این ابزار امکانات گسترده ای در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. یکی از امکانات گسترده این ابزار شامل ارائه توصیه هایی برای طراحی ویدئوهای بازاریابی است. همچنین در وبلاگ تیم توسعه دهنده این ابزار نیز امکان یافتن مقالات کاربرد فراوانی وجود دارد. هزینه استفاده از این ابزار جذاب ۲۹ دلار در ماه است. همچنین یک ماه ابتدایی برای کاربران فرصت استفاده رایگان در نظر گرفته شده است. 

۹.    InVideo

بارگذاری محتوای ویدئویی در شبکه های اجتماعی کار دشواری نیست، البته اگر از ابزارهای مناسب استفاده کنیم. ابزار InVideo یکی از گزینه های مناسب برای دسترسی به قالب های ویدئویی جذاب است. هدف اصلی از توسعه ابزار InVideo بهبود دسترسی کاربران به انواع فیلتر و همچنین قالب های طراحی ویدئو است. 

ابزار InVideo علاوه بر کمک به برندها برای بارگذاری ویدئوهای جذاب در زمینه بهبود وضعیت مدیریت شبکه های اجتماعی نیز حرفه ایی برای گفتن دارد. ابزار InVideo پس از پایان فرصت یک ماهه استفاده رایگان در صورت خرید از سوی برندها بدل به یک ابزار حرفه ای می شود. این امر شامل کمک به برندها برای مدیریت بهتر اکانت های شان در شبکه های اجتماعی نیز می شود. 

امروزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی در پیوند با ویرایش محتوای ویدئویی است. چالش اصلی برندها در این میان انتخاب یک ابزار مناسب برای ویرایش محتوای ویدئویی شان است. هدف اصلی در این مقاله معرفی برخی از بهترین ابزارهای در دسترس برندها برای بازاریابی تاثیرگذار بود. استفاده از نکات مورد بحث در بخش های فوق کمک شایانی به کسب و کارها برای انتخاب مناسب در زمینه ابزارهای ویرایش ویدئو خواهد کرد.

منبع: فرصت امروز

بیشتر از رسانه آنلاین در اقتصادالکترونیکی:
آینده روزنامه ها چه می شود؟ عصر دیجیتال افول یا ظهور روزنامه نگاری
نسل جدید با فضای الکترونیک مانوس‌اند
۸ اشتباه فاجعه بار در زمینه تولید محتوا
راز موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام
۶ تکنیک افزایش تعامل با مخاطب
۷ اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام
اسپاتیفای کتاب صوتی عرضه می‌کند

حتما ببینید

پروژه نیم (NYM) به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

پروژه نیم (NYM) به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

فاطمه ندیمی شرکت نیم تکنولوژیز (Nym Technologies) در پاسخ به پدیده‌هایی نظیر فروش داده‌های کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *