خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / شاخص های کلیدی ارزیابی کمپین های بازاریابی
شاخص های کلیدی ارزیابی کمپین های بازاریابی

شاخص های کلیدی ارزیابی کمپین های بازاریابی

نویسنده : آلیسا اندرسون – کارشناس بازاریابی دیجیتال 
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین راهکارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. وقتی از بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم، اغلب افراد به دنبال تولید محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطب هدف هستند. بدون تردید این رویکرد برای کسب و کارها جذابیت و تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد، اما به تنهایی تضمین کننده موفقیت آنها نیست. امروز یکی از نکات مهم برای بازاریابی موفق توجه به شاخص های کلیدی ارزیابی کمپین هاست. این شاخص ها برای ارزیابی کلی وضعیت بازاریابی برند و میزان موفقیت هر کمپین مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برخی از معیارهای مهم در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ترافیک سایت

ترافیک سایت یکی از نکات مهم برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها محسوب می شود. بدون تردید برندهای موفق در زمینه بازاریابی دارای ترافیک سایت بالاتری در مقایسه با دیگر رقبای شان هستند. اغلب اوقات سایت رسمی یک برند به مثابه سفیر آنلاینش شناخته می شود بنابراین باید به طور مداوم نسبت به عملکرد سفیر آنلاین برندمان توجه نشان دهیم. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهیم داشت. 

زمان حضور کاربران در صفحات سایت

هرچه زمان حضور کاربران در صفحات سایت برند بیشتر باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی آنها نیز افزایش خواهد یافت. بدون تردید کاربران نسبت به صفحات دارای نکات جذاب و سرگرم کننده واکنش نشان می دهند بنابراین باید حضور طولانی مدت کاربران در صفحات سایت مان را نشانه ای مثبت از عملکرد بازاریابی مان تفسیر کنیم. امروزه گوگل برای رتبه بندی سایت ها از معیارهای بسیار مختلفی استفاده می کند. یکی از معیارها در این میان مربوط به مدت زمان حضور کاربران در سایت رسمی برند است. 

نرخ تعامل و گفت وگو با کاربران

برندها به شیوه‎های مختلفی امکان تعامل و گفت وگو با مخاطب هدف را دارند. این امر اغلب اوقات در شبکه های اجتماعی روی می دهد بنابراین حضور در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین اقدامات برندها در حوزه بازاریابی خواهد بود. برخی از برندها در شبکه های اجتماعی بیشتر به دنبال تولید محتوا هستند. این امر به معنای فقدان اهمیت تعامل با کاربران از نظر آنهاست. امروزه گوگل در رتبه بندی سایت ها از معیار میزان تعامل و گفت وگو استفاده می کند. همچنین یکی از راهکارهای جذب مشتریان وفادار نیز تعامل نزدیک با آنهاست. هر کمپینی که در زمینه جلب نظر  تعامل مخاطب هدف بهترین عملکرد را داشته باشد، باید به عنوان کمپین موفق شناخته شود. 

میزان بازگشت سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات

سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات یکی از رایج ترین اقدامات از سوی برندهای مختلف است. این امر حتی در میان کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس نیز طرفدارهای زیادی دارد. برخی از برندها بدون توجه به نتیجه بازاریابی و تبلیغاتی شان نسبت به صرف هزینه در این حوزه اقدام می کنند. این امر مشکلات بسیاری زیادی برای هر کسب و کار به همراه خواهد داشت. یکی از رایج ترین مشکلات در این رابطه صرف هزینه های بیش از اندازه و عدم دریافت نتیجه ای مشخص از حوزه تبلیغات است. امروزه تمام برندها باید صرفه‎جویی لازم در منابع مالی را در دستور کار قرار دهند. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت بازاریابی نخواهند داشت. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از بازاریابی دیجیتال دراقتصاد الکترونیکی:
بررسی ۸ استراتژی دسته بندی مخاطب هدف
استراتژی محتوا چیست؟ نقشۀ گنج بازاریابی محتوایی
چالش بازاریابی B2B در لینکدین
تکنیک های کاربردی بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام
توصیه های بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف
تقویت تیم‌های بازاریابی دیجیتال با هدف مقابله با چالش‌های ۲۰۲۱
بازاریابی در عصر دیجیتال

حتما ببینید

چالش نگارش بیوگرافی مناسب برای برند در شبکه های اجتماعی

چالش نگارش بیوگرافی مناسب برای برند در شبکه های اجتماعی

نویسنده : مارکوس کولمن – کارشناس بازاریابیمترجم : علی ‌آل ‌علی   بازاریابی در اینستاگرام همیشه گزینه بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *