خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات
مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات

مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات

نویسنده : دیزی ماس 
  مترجم : علی ‌آل ‌علی  

مدیریت سئو یکی از مهمترین نکات برای بازاریابی و تعامل مناسب با مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها از همان روزهای نخست فعالیت شان به دنبال راهکارهایی برای فعالیت مناسب در این حوزه هستند. بدون تردید هیچ راهکار یگانه ای برای غلبه مشکلات عرصه سئو و بهبود کوتاه مدت وضعیت کسب و کار وجود ندارد. این امر به طور ویژه ای در مورد کسب و کارهای تازه تاسیس مصداق پیدا می کند. حوزه املاک و مستغلات در طول یک دهه اخیر بیش از هر کسب و کار دیگری دستخوش تغییرات مربوط به انتقال به حوزه دیجیتال شده است. 

شاید پیش از این هیچ کارآفرینی پیگیری خدمات مربوط به مشاوره املاک در اینترنت را پیش بینی نمی کرد، با این حال امروزه بسیاری از برندها در حال ارائه خدمات حرفه ای در این حوزه به صورت آنلاین هستند. مدیریت سئو برای موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارها در این زمینه حیاتی محسوب می شود. درست به همین خاطر در مقاله کنونی به سراغ برخی از مهمترین تکنیک های مدیریت سئو برای موفقیت کسب و کارهای حوزه املاک و مستغلات خواهیم رفت. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تولید محتوای جذاب

وقت صحبت از سئو می شود، اغلب مردم به دنبال استفاده از کلیدواژه های کاربردی و پرطرفدار هستند. این امر نوعی رویکرد مشترک در میان کسب و کارهای مختلف محسوب می شود. مسئله مهم در این میان تلاش برای استفاده از محتوای باکیفیت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شاید این امر برای بازاریاب ها عجیب به نظر برسد، اما مخاطب هدف بیش از هر نکته دیگری جذب محتوای باکیفیت می شود. 

حوزه مشاوره املاک به طور معمول دارای جذابیت های بسیار زیادی برای مشتریان است. آشنایی با خانه های مختلف و ملک های گوناگون همیشه نظر هر مخاطبی را جلب خواهد کرد. شاید در این میان تعداد مشتریان آژانس های حوزه املاک اندک باشد، اما مراجعه کنندگان بسیار زیادی در دسترس قرار دارد. اگر یک برند در طول بازه های زمانی طولانی اقدام به تولید محتوای باکیفیت و جذاب نماید، الگوریتم گوگل به طور خودکار براساس نظرات کاربران رتبه سایت موردنظر را ارتقا خواهد داد. این امر به معنای پیوند موفقیت بازاریابی، از نظر تولید محتوای جذاب و ارتقای رتبه سئو سایت است. چنین امری در مورد وضعیت اکانت رسمی برندها در شبکه های اجتماعی نیز صحت دارد. 

هدف گذاری بر روی مخاطب هدف مشخص

بدون تردید همه افراد حاضر در بازار املاک مشتری خاص برند ما نیستند. امروزه کسب و کارها بیشتر تمایل به ارائه خدمات منحصر به فرد و شخصی سازی شده دارند. همین امر تمایل کسب و کارها برای تمرکز بر روی دامنه مشخص و محدودی از مشتریان افزایش می دهد. این امر باید همراه با پیگیری اهداف بازاریابی و مدیریت سئو مشخص همراه باشد. در غیر این صورت تیم بازاریابی خدمات منحصر به فردی را برای دامنه خاصی از مشتریان در میان تمام مشتریان توسعه خواهد داد. این امر فقط هزینه بیشتر برای برندها به همراه خواهد داشت. 

تلاش برای همکاری با مشتریان خاص به معنای ضرورت ارزیابی وضعیت آنهاست. این امر کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها در میانه مسیر هدف گذاری بر روی مشتریان خاص به طور کامل ناامید می شوند بنابراین باید نسبت به تقویت اراده کسب و کارمان برای یافتن مشتریان خاص اقدام کنیم. مواجهه با شکست در زمینه هدف گذاری بر روی مشتریان خاص امر رایجی است. نکته مهم تلاش برای شناسایی رفتار مشتریان در بازار است. این امر کمک شایانی به کسب و کارها برای همکاری با مشتریان خواهد کرد. بدون تردید استفاده از خدمات مربوط به آژانس های بازاریابی در این میان در دسترس خواهد بود. نکته مهم کیفیت بهتر هدف گذاری بر روی مشتریان در صورت اقدام مشخص کسب و کارهای حوزه املاک خواهد بود بنابراین کمک گرفتن از دیگر موسسه ها باید در اولویت دوم قرار گیرد. 

بهینه سازی سایت رسمی شرکت

امروزه تمام کسب و کارها دارای سایت رسمی هستند. سایت ها محل مناسبی برای اطلاع رسانی به مشتریان و همچنین تعامل با مخاطب هدف است. انتشار محتوای بازاریابی در سایت رسمی برند یکی از اقدامات مناسب برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. هرچه توانایی یک برند برای انتشار محتوای جذاب و همچنین تقویت انگیزه کاربران برای حضور در سایت رسمی اش بیشتر باشد، در نهایت موفقیت بازاریابی بیشتری را تجربه خواهد کرد. 

الگوریتم گوگل نسبت به زمان حضور کاربران در هر سایت توجه ویژه ای دارد. بنابراین کسب و کارها باید به این نکته به مثابه عاملی برای ارتقای رتبه سئو سایت شان توجه نمایند. جلب نظر مخاطب هدف برای حضور گسترده و بلندمدت در سایت رسمی برند نیز نیازمند ارتقای وضعیت بازاریابی برند خواهد بود. بدون بازاریابی مناسب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فقط رویایی دست نیافتنی خواهد بود. درست به همین خاطر اغلب کارآفرینان بر روی پیوند میان حوزه بازاریابی و سئو تاکید دارند. 

توجه به سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهمترین نکات در حوزه سئو است. این امر به دلیل اهمیت سرعت بارگذاری صفحات در تحلیل نهایی کاربران نسبت به حضور در سایت رسمی برند صورت می گیرد، با این حساب اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت بالا باشد، تمایل کاربران برای حضور در سایت نیز افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت وضعیت برای کسب و کار املاک و مستغلات مان از نظر ارتقای رتبه سئو به شدت دشوار خواهد شد. یکی از راهکارهای مناسب در این میان تلاش برای کاهش حجم بالای قالب سایت است. این امر سرعت بارگذاری صفحات را به طور قابل ملاحظه‏ ای افزایش می دهد. 

جست وجو برای کلیدواژه ها

جست وجوی برای کلیدواژه ها اغلب در نخستین گام برای مدیریت سئو صورت می گیرد و ما در این مقاله جست وجو برای کلیدواژه های سئو را به عنوان آخرین بخش مطرح می کنیم. دلیل این امر مهارت بالای اغلب کارآفرینان و بازاریاب ها در این حوزه است. همچنین بحث از برخی موارد دیگر ماهیت کلیشه ای مقاله را کاهش خواهد داد. 

جست وجوی کلیدواژه های مناسب برای حوزه املاک و مستغلات باید با نگاهی به دیگر سایت ها و همچنین استفاده از داده های مربوط به گوگل صورت گیرد. این امر امکان انتخاب بهترین کلیدواژه ها را فراهم خواهد کرد. در غیر این صورت بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهند داد. 

گوگل دارای یک ابزار مناسب تحت عنوان Keyword Planner است. این ابزار به کسب و کارها برای طراحی کلیدواژه های مناسب در حوزه های مختلف کمک می کند بنابراین استفاده از ابزار موردنظر امکان طراحی و ساخت کلیدواژه های مناسب را افزایش خواهد داد.

منبع: فرصت امروز

بیشتر از سئو در اقتصادالکترونیکی:
دانش سئو در ایران هم‌پای کشورهای پیشرو در این حوزه
۷ راز یک سایت پربازدید
چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟
چرا سئو سایت در ۲۰۲۱ اهمیت دارد؟
۷ دلیل محکم که نداشتن سئو سایت، کسب و کار شما را نابود می‌کند!
سئو چه کاربردی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟
سئو چگونه به افزایش فروش کمک می‌کند؟

حتما ببینید

مدیریت بحران کسب و کار با نکات کلیدی

مدیریت بحران کسب و کار با نکات کلیدی

نویسنده : جکت لارکی – کارشناس کسب و کارمترجم : علی ‌آل ‌علی بحران کرونا در بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *