یکشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / کسب وکار هوشمند در جهان / ۷ اقدام در جهت رشد سریع کسب و کار
7 اقدام در جهت رشد سریع کسب و کار

۷ اقدام در جهت رشد سریع کسب و کار

نویسنده : تیم نویسندگان سایت businessnewsdaily
مترجم : امیر آل علی  

بدون شک هر مدیری تمایل دارد که برند خود را در مسیر رشد قرار دهد، با این حال بسیاری از این اقدامات، کاملا بلندمدت بوده و زمانبر بودن آنها ممکن است باعث شود تا در زمانی که نیاز دارید، رشد لازم را تجربه نکنید. این مسئله خصوصا در شرایطی نظیر ماه‎های اول شروع کسب و کار، بسیار مهم خواهد بود. در این راستا اقداماتی را بررسی خواهیم کرد که نتایج آنها در کوتاه مدت، قابل مشاهده بوده و کمک می کنند تا وضعیت کسب و کار خود را با رشدی مناسب همراه سازید. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-استخدامی حرفه ای داشته باشید 

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آیا بهترین های موجود را برای تشکیل تیم خود انتخاب کرده اید؟ درواقع اشتباه بزرگ و در عین حال رایج این است که سرعت عمل بالا، باعث می شود که مناسب ترین افراد جذب نشوند. در این راستا توصیه می شود که حتی قبل از ایجاد برند خود، به دنبال پیدا کردن افراد باشید. در این راستا بهترین حالت این است که شما قبل از انتشار آگهی استخدامی در حدود ۷۰ درصد از تیم خود را تشکیل داده باشید. در این رابطه نیاز خود در بخش‏ های مختلف را به خوبی یادداشت کرده و پس از آن افراد را با این معیارها، مقایسه نمایید. در این رابطه فراموش نکنید که برخی از پارامترها، فراتر از معیارهای شما بوده و مزیت های خوبی محسوب می‏ شوند. برای مثال نزدیک بودن افراد به محل کار و سن، از جمله آنها محسوب می شود، با این حال این موضوع نیز نسبی بوده و با توجه به نوع کسب و کار شما معنا پیدا خواهد کرد. درواقع برای برندی که قصد همکاری از طریق دورکاری دارد، این معیارها دیگر ارزشی را نخواهد داشت. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دی‌ماه ۱۳۹۹

۲-چندین برنامه داشته باشید 

به هر ترتیب این امکان وجود دارد که یک طرح با مشکلاتی مواجه شود. تحت این شرایط شما باید طرح جایگزین داشته باشید. این مسئله باعث می شود تا اقدامات شما متوقف نشده و بتوانید رشدی مداوم را داشته باشید. در این راستا توصیه می شود که در ابتدا مشتری ‎های اصلی را در مرکز توجه قرار داده و از درگیر ساختن خود به مواردی که شانس جذب آنها ۵۰ درصد است، خودداری نمایید. همچنین شما باید به دنبال طرحی برای ایجاد وفاداری در آنها باشید. در غیر این صورت هیچ تضمینی برای ماندگار ماندن تلاش های شما، وجود نخواهد داشت. 

۳-ریسک های خود را کاهش دهید 

با توجه به این امر که شما در تلاش برای رشد سریع هستید، لازم است تا محتاطانه عمل کرده و مسیرهای امن را انتخاب نمایید. در این رابطه بسیاری از ریسک ها وجود دارد که اگرچه نتایج خوبی را می تواند برای شرکت به همراه داشته باشد، با این حال هیچ تضمینی برای پایانی مثبت برای آنها وجود نداشته و می تواند عکس خواسته شما را به همراه داشته باشد. در این رابطه توصیه می شود که فهرستی از ریسک های حال حاضر تهیه کرده و تا حد امکان تعداد آنها را کاهش دهید. این امر فرصت را برای پرداختن به اقدامات امن تر، مهیا خواهد ساخت. 

۴-انعطاف پذیری را جدی بگیرید 

هنگامی که بخواهید فراتر از حد رایج بازار خود ظاهر شوید، بدون شک با چالش های متعددی مواجه خواهید شد. تحت این شرایط بسیار مهم است که انعطاف پذیری بالایی را داشته و در هر زمانی بتوانید تغییرات لازم را اعمال نمایید. در کنار این موضوع فراموش نکنید که نگاه شما همواره باید رو به جلو باشد. در غیر این صورت نتیجه خوبی را به دست نخواهید آورد. 

۵-بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید 

به هر میزان که دانش و مهارت بالاتری را داشته باشید، امکان انجام اقدامات به صورت بهتر و سریع تر نیز مهیا خواهد بود. در این رابطه فراموش نکنید که شما تنها نباید به سطح خودتان توجه داشته باشید. درواقع بسیار مهم است که این طرح را برای تمامی افراد تیم شرکت نیز پیاده سازی نمایید. خوشبختانه امروزه با توجه به تنوع بسیار بالای روش های آموزشی، امکان این طرح با هزینه بسیار پایین، امکان پذیر است. 

۶-سطح خدمت رسانی به مشتری را افزایش دهید 

بدون شک امکان بهبود کیفیت محصولات و یا کاهش قیمت، حداقل در کوتاه مدت بسیار سخت خواهد بود، با این حال شما می توانید جهت تحت تاثیر قرار دادن جامعه هدف و ایجاد یک مزیت رقابتی موثر، سطح خدمت رسانی خود را افزایش دهید. در این راستا تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها و شناخت نیاز واقعی مشتری، می تواند شما را به راهکارهای بسیار خلاقانه ای، نزدیک نماید. 

۷-از معجزه شبکه های اجتماعی غافل نشوید 

تصور این امر که در جهان حال حاضر برندی بتواند بدون استفاده از اینترنت موفق ظاهر شود، بسیار سخت است. در این راستا مهمترین بستر برای شما، شبکه های اجتماعی خواهد بود. درواقع شما باید فعالیت حرفه ای، خلاقانه و جذاب را داشته باشید. این موضوع می تواند باعث شود که برند شما رشدی فوق العاده سریع را داشته باشد، با این حال فراموش نکنید که سطح کار شما باید حرفه ای باشد در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
کارآفرینان جوان پاسخ می دهند: چالش موفقیت در کسب و کار و پیگیری اهداف شخصی
رونق اقتصاد دیجیتال در آسیا و اقیانوسیه در سایه کرونا
میراث فناوری برای تجارت
اقتصاد دیجیتال به کمک شرکتها آمد
اکوسیستم مناسب استارت‌آپ‌ها
شغل‌های دیجیتالی در لیست شغل‌های رو به افزایش در سال ۲۰۲۱
شروع کسب و کار در دوران کرونا
۵ استفاده یادگیری ماشین که به بهره وری بیشتر سازمانها کمک می کند
توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی
بررسی ۷ ویژگی مدیران کسب و کارهای دیجیتال

حتما ببینید

جهش کرونایی تجارت الکترونیک

جهش کرونایی تجارت الکترونیک

فروش تجارت الکترونیک در دنیا با رشد سالانه ۴ درصدی در سال ۲۰۱۹ به ۷/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *