چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / اصول تبدیل مخاطب به مشتری در اینستاگرام
اصول تبدیل مخاطب به مشتری در اینستاگرام

اصول تبدیل مخاطب به مشتری در اینستاگرام

نویسنده : کیم والش   مترجم : امیر آل علی  

این امر یک واقعیت است که حتی در اختیار داشتن دنبال کنندگان زیاد، به معنای فروش بالا نیست. دلیل این امر هم به این خاطر است که میان مشتری و مخاطب تفاوت چشمگیری وجود دارد. به صورت کلی مخاطب فردی است که تنها بازدیدکننده محسوب شده و قصدی برای خرید ندارد. در این رابطه ممکن است حتی قصد جدی داشته باشد ولی موانعی باعث عدم اقدام جدی شود. تحت این شرایط نکته‏ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر منتظر باشید که مشتری خود ایجاد شود، بدون شک نرخ رشد بسیار محدودی را تجربه خواهید کرد.

درواقع شما باید تلاش کنید که مخاطب را به مشتری تبدیل نمایید. در این رابطه اگر نسبت به مهمترین اقداماتی که باید انجام شود، اطلاعی نداشته باشید همواره این احتمال وجود دارد که زمان و بودجه خود را صرف اقداماتی کنید که بالاترین حد نتایج را به همراه ندارد. به همین خاطر در این مقاله مواردی را بررسی خواهیم کرد که مهمترین اصول تبدیل مخاطب به مشتری محسوب می شوند. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-حداقل یک ارزش را در قسمت بیو ذکر نمایید 

چه دلیلی وجود دارد که مخاطب خواهان باشد که از محصولات شما استفاده کند؟ این نکته باید در قسمت بیو به خوبی ذکر شود. درواقع این بخش، نخستین موردی است که مخاطب با آن مواجه خواهد شد. تحت این شرایط به هر میزان که متن شما قدرت گیرایی بالاتری را داشته باشد، طبیعی است که شانس موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. در این راستا توصیه می شود که به شناخت خوبی از جامعه هدف خود دست پیدا کنید تا در ارزش گذاری، موفق تر باشید. برای مثال در چند سال اخیر توجه به مسئله محیط زیست بسیار زیاد شده است. به همین خاطر انتخاب آن می تواند یک اقدام هوشمندانه باشد. 

۲-تولید محتوای ارزشمند داشته باشید 

امروزه شاهد فعالیت بسیاری از افراد و برندها در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستیم، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چند درصد از آنها به صورت درست و اصولی در این زمینه فعالیت می کنند؟ در این راستا آمارها فاجعه بار بوده و این مسئله بیانگر آن است که تولید محتوا به شیوه درست انجام نمی شود. درواقع کپی برداری از اقدامات سایرین و توجه به موارد فرعی، از جمله رایج ترین اشتباهات است.

این امر در حالی است که شما باید اولویت بندی درستی را داشته باشید. در این زمینه یکی از توصیه های مهم این است که خود را به جای مخاطب قرار دهید. تحت این شرایط چه توقعات و نیازهایی را خواهید داشت؟ با تمرکز به فهرستی که به دست خواهید آورد، می توانید عملکرد بسیار خوبی را داشته باشید. در این زمینه بهتر است که به ترکیبی از موارد ارزشمند و جذابیت بصری دست پیدا کنید.

درواقع اگر نمایش محصول با تصاویر بی کیفیت انجام شود، بدون شک تاثیر آن بسیار کم خواهد شد. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که امروزه تولید محتوا، مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی بوده و به همین خاطر هم نباید از اختصاص بودجه مناسب برای آن، واهمه داشته باشید. 

۳-نگاهی متفاوت به تبلیغات داشته باشید 

در زمینه تبلیغات، سیاست اکثر برندها این است که ایده های خود را به اجرا بگذارند. این امر در حالی است که شما قصد تحت تاثیر قرار دادن جامعه هدف خود را دارید. به همین خاطر نیز ضروری است تا از زاویه دید آنها به یک تبلیغ نگاه کنید. عدم توجه به این نکته باعث شده است تا امروزه بیشتر تبلیغات، با بالاترین حد نتایج همراه نباشد. هنگامی که موارد مهم و موردنیاز را به خوبی شناسایی کنید، تنها کافی است تا تنوع خوبی را در تبلیغات خود داشته باشید. تحت این شرایط موفقیت شما حتمی خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تبلیغات صرفا به محصول و خدمات خود توجه نکنید. درواقع بسیاری از پتانسیل های دیگر وجود دارد که می تواند برای مخاطب جذاب باشد. 

۴-با مخاطبان خود صحبت نمایید 

از دیگر اقداماتی که در زمینه مشتری سازی بسیار مهم است، این است که در تلاش برای ایجاد یک ارتباط با مخاطبان خود باشید. در این زمینه همواره از آنها نظرسنجی نمایید و سعی کنید تا موانع خرید را شناسایی و رفع نمایید. این امر بدون شک زمانبر بوده و به همین خاطر نیز توصیه می شود که ادمینی برای صفحات خود داشته باشید. در این زمینه سعی کنید که به صورت مداوم، اطلاعات هر مخاطب را ذخیره نمایید. این امر کمک خواهد کرد تا در نهایت با جامعه آماری بسیار مفیدی مواجه باشید. به صورت کلی شما باید در تلاش برای ایجاد ارتباط موثر باشید. 

۵-اعتمادسازی را جدی بگیرید 

بدون اعتماد هیچ گونه خریدی انجام نخواهد شد. این مسئله خصوصا در بستر اینترنت، به مراتب مهمتر است. به همین خاطر نیز لازم است تا اقدامات متنوعی را برای افزایش اعتمادها انجام دهید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که افراد تمایل دارند تا از افرادی خرید نمایند که به آنها اعتماد داشته و تمایل لازم وجود دارد. درواقع در کنار قابل اعتمادبودن، لازم است تا برندی دوست داشتنی هم باشید. 

در نهایت با رعایت این پنج اصل، شما شانس بالایی برای کسب مشتری های بیشتر از بین مخاطبان خود خواهید داشت، با این حال این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که حتی در بهترین حالت نیز شما نمی توانید انتظارات غیرواقعی داشته باشید. درواقع هیچ گاه نمی توان حتی نیمی از مخاطبان را به مشتری تبدیل کرد. 

منبع: فرصت امروز


بیشتر از اینستاگرام در اقتصادالکترونیکی:
چرا حضور یوتیوبرها در اینستاگرام ضروری است؟
قابلیت جدید اینستاگرام برای رقابت با کلاب هاوس
بازاریابی و توسعه کسب و کارهای کوچک با سرویس ریلز اینستاگرام
بررسی ۵ توصیه کاربردی برای بازاریابی اینستاگرامی
اینستاگرام به جنگ نفرت پراکنی رفت
پراستفاده‌ترین برنامه‌های مورد‌استفاده کاربران کدامند
بازاریابی تجاری در اینستاگرام با محوریت هشتگ ها
۷ راز موفقیت تبلیغات در اینستاگرام

حتما ببینید

بلاک چین 50 ویرایش 2021 فوربز

“بلاک چین ۵۰” ویرایش ۲۰۲۱ فوربز

وب سایت رسمی کمپانی فوربز لیستی با نام بلاک چین ۵۰ را منتشر کرده که براساس آن ۵۰ شرکت برتر فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *