چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / چرا حضور یوتیوبرها در اینستاگرام ضروری است؟
چرا حضور یوتیوبرها در اینستاگرام ضروری است؟

چرا حضور یوتیوبرها در اینستاگرام ضروری است؟

نویسنده : جیسون ریچ – کارشناس حوزه شبکه های اجتماعی   مترجم : امیر آل علی  

در شرایطی که بسیاری از افراد تصور می کنند که محدودبودن به یک شبکه باعث خواهد شد تا با تمرکز، در نهایت به موفقیت بالاتری دست پیدا کنند، با این حال آمارها خلاف این موضوع را به اثبات می رساند. درواقع اکثر یوتیوبرهای موفق، صفحه‎ای در سایر شبکه ها خصوصا اینستاگرام دارند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

علت این امر نیز به این خاطر است که هر شبکه، محدودیت های خاص خود را دارد. درواقع در یوتیوب شما نمی توانید فعالیت چندانی بر روی عکس و متن داشته باشید. این امر در حالی است که اینستاگرام شبکه ای بر پایه ارسال عکس بوده و در آن می توانید بخش های دیده نشده نظیر پشت صحنه، اتفاقات روزانه و هر ایده دیگری را به اجرا درآورید. نکته جالب دیگر این است که بسیاری از افراد به واسطه شهرت به دست آمده در اینستاگرام، وارد یوتیوب شده اند. فعالیت در اینستاگرام نیز به مراتب ساده تر از یوتیوب است. به همین خاطر زمان چندانی را از شما نمی گیرد. در ادامه به ذکر برخی از نکات خواهیم پرداخت که باعث می شود تا در اینستاگرام خود نیز سریعا به مخاطبان بالا دست پیدا کنید. 

۱-برنامه‎ زمانی داشته باشید 

این امر که اینستاگرام به نوعی پایگاه اقدامات خارج از موارد اصلی شما محسوب می شود، نباید باعث کم توجهی باشد. در این زمینه شما باید برنامه زمانی ارسال محتوا داشته باشید. درواقع هیچ چیز مهمتر از نظم کاری نبوده و در صورتی که این اصل را رعایت نکنید، سایر موارد کم اثر خواهند بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که برنامه زمانی کاربردی خواهد بود که شما اهداف را به خوبی تعیین کرده باشید. 

۲-در هر شبکه صفحات دیگر را تبلیغ نمایید

این امر که در یوتیوب خود صفحه اینستاگرام را معرفی نمایید، امری بسیار مهم خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت خلاصه، تفاوت اقدامات خود در اینستاگرام و یوتیوب را شرح دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا امکان جذب مخاطبان جدید، به مراتب ساده تر شود. در کنار این موضوع فراموش نکنید که مهمترین بخش اینستاگرام، قابلیت استوری است که باید هر روز از آن استفاده نمایید. در این زمینه بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایر افراد نیز یک راهکار حرفه ای خواهد بود. 

۳-با افراد ارتباط بگیرید 

تا زمانی که بخواهید تنها در مسیر رشد قدم بردارید، بدون شک سرعت کار کند خواهد بود. این امر در حالی است که با همکاری، همه چیز ساده تر خواهد شد. در این راستا شناسایی و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف در اینستاگرام به مراتب ساده تر از یوتیوب است. درواقع حتی یک همکاری، می تواند زمینه جذب مخاطبان جدید را به همراه داشته باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که امروزه مخاطب خواهان این امر است که نسبت به تولیدکننده محتوای محبوب خود، اطلاع بیشتری را داشته باشد. تحت این شرایط اینستاگرام می تواند به نزدیک تر شدن با مخاطبان کمک بسیاری را نماید. 

به صورت کلی استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، باعث خواهد شد تا شما امکان انجام اقدامات بیشتری را داشته باشید که در کانال تخصصی، عملا امکان پذیر نخواهد بود. همچنین می توانید از مخاطبان موجود در یک شبکه، برای رشد سریع تر صفحه خود استفاده نمایید. برای درک بهتر این موضوع، توصیه می شود که چند مورد از یوتیوبرهایی که به این شیوه رفتار می کنند را مورد بررسی قرار دهید. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از رسانه دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
چگونه با پادکست مان مخاطب را میخکوب کنیم؟
قابلیت جدید اینستاگرام برای رقابت با کلاب هاوس
هوش مصنوعی می‌تواند از انسان جلو بزند
آیا کلاب هاوس برای کسب و کار شما مناسب است؟
رکوردشکنی تاریخی یوتیوب
بررسی استراتژی خاص تبلیغات پلتفرم زوم
رونمایی رقیب سرویس جدید اپل توسط اسپاتیفای
۱۱ اصل برندسازی شخصی در لینکدین
۸ اصل ضروری در زمینه تولید محتوا

حتما ببینید

نبایدهای بازاریابی در یوتیوب برای کسب و کارها

نبایدهای بازاریابی در یوتیوب برای کسب و کارها

نویسنده : ربکا ریزرباتو – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  وقتی یوتیوب برای نخستین بار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *