چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / چگونه محتوای بد را بشناسیم؟ مسئله محتوای بد در بازاریابی
چگونه محتوای بد را بشناسیم؟ مسئله محتوای بد در بازاریابی

چگونه محتوای بد را بشناسیم؟ مسئله محتوای بد در بازاریابی

نویسنده : تیموتی کارتر   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی محتوایی یکی از استراتژی های غالب در زمینه بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از کسب و کارها برای موفقیت و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف از این شیوه استفاده می کنند بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازاریابی مناسب هستید، باید از این شیوه بهترین استفاده را ببرید. نکته مهم در این میان درگیر اغلب بازاریاب ها با پدیده محتوای بد است. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بسیاری از بازاریاب ها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از طریق تولید محتوا هستند، اما اغلب اوقات نتیجه امر کاملا برعکس می شود. شاید برخی از کارشناس ها این امر را نشانه بدشانسی تلقی کنند، اما در واقع مسئله بسیار عمیق‎تر است. محتوای بد همیشه بازاریاب ها و همچنین مخاطب هدف را آزار می دهد بنابراین اگر شما فکری به حال این نوع محتوا نکنید، سرانجام خوشی در دنیای کسب و کار نخواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی محتوای بد و همچنین برخی از توصیه های کلیدی برای رهایی از شر آن است بنابراین اگر کسب و کار شما هم با چنین وضعیتی دست به گریبان است، هرگز مقاله کنونی را از دست ندهید. 

محتوای بد چیست؟

محتوای بد نیاز به تعریف چندان سختی ندارد. همه بازاریاب ها و حتی کاربران عادی در شبکه های اجتماعی به خوبی با محتوای بد آشنایی دارند. هرگونه محتوایی که در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شکست بخورد، محتوای بد نام دارد. نکته جالب اینکه در این میان تفاوتی میان میزان هزینه هر کسب و کار بر روی تولید محتوا نیست. شاید شما هزینه های بسیار زیادی برای تولید محتوای بازاریابی انجام داده باشید، اما در نهایت محتوای تان چندان مناسب از کار درنیاید. این نوع محتوا بدون تردید محتوای بدی است. 

مهمترین مشکل در مورد محتوای بد عدم ارتباط به مشکلات یا دغدغه های مشتریان است. درست به همین خاطر کاربران هیچ توجهی به آن نشان نمی دهند. شما در زمینه بازاریابی باید به دغدغه های کاربردی و همیشگی مشتریان توجه نشان دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد. 

اطلاع پیدا کردن از دغدغه های مشتریان در عرصه کسب و کار کار خیلی سختی نیست. شما با توجه به ساده ترین نکات در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان امکان ساماندهی این امر را خواهید داشت. همچنین استفاده از چشم انداز مشتریان نیز کار شما را به خوبی پیش می‎برد. 

مشکلات محتوای بد برای برندها

محتوای بد همیشه برای برندها مشکل ساز است. این امر اختصاص به یک کسب و کار خاص هم ندارد. تمام برندها در صورت مواجهه با محتوای بد تجربه ای تکان دهنده از اعتراض و همچنین ریزش مشتریان را خواهند داشت. این امر برای هر کسب و کاری بدترین نکته ممکن محسوب می شود. آشنایی با مشکلات محتوای بد برای هر کسب و کاری به منظور جلوگیری از آن کاربردی خواهد بود بنابراین در صورت تمایل به برخی از این نکات توجه نمایید:

•    آسیب به شهرت برند: شهرت برند مهمترین دارایی شما در عرصه کسب و کار است بنابراین باید به خوبی از آن حفاظت نمایید. در غیر این صورت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از تاثیرات به شدت منفی محتوای بد مربوط به کاهش شهرت و اعتبار کسب و کارهاست. 

•    مشکلات سئو: محتوای بد از نقطه نظر سئو هم مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. امروزه گوگل در صورت اعتراض شدید کاربران یا بی توجهی شان به چند نمونه از محتوای شما دیگر هیچ کدام از محتوای برندتان را در رتبه های برتر قرار نمی دهد بنابراین شما باید در این زمینه نهایت دقت را به خرج دهید. در غیر این صورت مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا خواهید کرد. 

•    عدم بازگشت سرمایه: بازگشت سرمایه برای هر برندی مهم است. اگر سرمایه گذاری شما دارای موفقیت لازم نباشد، هیچ خبری از جلب نظر سرمایه گذارهای تازه نخواهد بود. اغلب برندها به دلیل مشکلات مالی و ناتوانی برای پیداکردن سرمایه گذار ورشکست می شوند، با این حساب شما باید با تولید محتوای جذاب و پرهیز از انتشار محتوای بد از کاهش بازگشت سرمایه تان جلوگیری نمایید.

•    کاهش اعتماد مشتریان: اعتماد مشتریان در صورت مشاهده محتوای بد به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. این امر یک واکنش طبیعی از سوی مشتریان برند خواهد بود بنابراین شما نباید از مواجهه با چنین واکنشی بیش از اندازه تعجب نمایید. 

آیا محتوای برند شما بد است؟

اگر کسب و کار شما با هر کدام از مشکلات مطرح در بخش قبل دست و پنجه نرم می کند، نشانه ای برای داشتن محتوای بد دارید. این امر بسیاری از برندها را نگران می کند. نکته مهم در این ماجرا نظر خودتان درباره محتوای برندتان است. آیا به نظر شما محتوای تان دارای کیفیت بسیار بدی است؟ اگر نظرتان مثبت است، باید فکری به حال اوضاع بازاریابی تان نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد. 

یکی از راهکارهای مناسب برای اطلاع از وضعیت محتوای بازاریابی برند توجه به نظر مشتریان است. همچنین اگر پیش از انتشار محتوای بازاریابی تان نسبت به پیش نمایش آن به برخی از مشتریان وفادارتان اقدام کنید، نظرات بسیار مهمی دریافت خواهید کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در پی دارد. 

ارزیابی شما نسبت به کیفیت محتوای بازاریابی تان بدون تایید از سوی مشتریان هیچ ارزشی نخواهد داشت. بسیاری از برندها نظر بسیار مناسبی نسبت به محتوای شان دارند، اما وقتی مشتریان با آن مواجه می شوند، تمام ماجرا روشن خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله آشنایی هرچند کوتاه و ساده با محتوای بد بود. این امر به شما برای تولید محتوای بهتر و همچنین پرهیز از تولید محتوای بد کمک خواهد کرد. مهمترین نکته در این میان ارزیابی مداوم کیفیت محتوای برند است. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با تولید محتوا نخواهید داشت. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از تولیدمحتوی در اقتصادالکترونیکی:
سئوی محتوا و اهمیتش در راه اندازی کسب و کار
جاده ابریشم ایران در فضای دیجیتال ایجاد می‌شود
تولید محتوای کارآمد برای کسب و کارهای کوچک
بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز
۸ اصل ضروری در زمینه تولید محتوا
بازاریابی و مدیریت جلوه برند در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال با تنوع بخشی به محتوای برند
بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نسل جوان
بررسی ۱۱ شیوه بازاریابی تعاملی؛ بازاریابی محتوایی با هدف تقویت گفت وگو میان مشتریان

حتما ببینید

بلاک چین 50 ویرایش 2021 فوربز

“بلاک چین ۵۰” ویرایش ۲۰۲۱ فوربز

وب سایت رسمی کمپانی فوربز لیستی با نام بلاک چین ۵۰ را منتشر کرده که براساس آن ۵۰ شرکت برتر فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *