چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / ۹ تکنیک افزایش فروش اینترنتی
9 تكنیك افزایش فروش اینترنتی

۹ تکنیک افزایش فروش اینترنتی

نویسنده : چندال آندیا   مترجم : امیر آل علی  

اینترنت در حال حاضر مهمترین بستر فروش محسوب می شود. به همین خاطر طبیعی است که توجه ویژه ای را به آن داشته باشیم. در این راستا اگرچه تمامی برندها در تلاش برای افزایش فروش خود هستند، با این حال آمارها حاکی از آن است که درصد بالایی از آنها در این زمینه عملا موفق ظاهر نمی شوند. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چه عواملی باعث این اتفاق می شود؟ با تحلیل اقدامات انجام شده از سوی برندهای موفق، ۹ تکنیک برای افزایش فروش اینترنتی انتخاب شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۷، فروردین ماه ۱۴۰۰

۱-شخصیت مشتری ها را بشناسید 

شما باید سعی کنید که نه تنها در رابطه با مشتریان، بلکه درباره مخاطبان و جامعه هدف هم اطلاعات خوبی را به دست آورید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید آ/من ها را در گروه های انواع تیپ های شخصیتی قرار دهید. درواقع اولین گام در زمینه فروش این است که مشتری های خود را به خوبی دسته بندی نمایید. پس از این اقدام لازم است تا اطلاعاتی نظیر انگیزه و یا موانع خرید در کنار علایق آنها را پیدا کنید. با این اقدام می توانید برنامه ریزی های لازم برای تحت تاثیر قرار دادن هر فردی را داشته باشید. درواقع تصور این امر که مشتری خود به جود می آید، حتی می تواند کسب و کار شما را نابود کند. برای سهولت کار در این بخش، توصیه می شود که از نرم افزار آنالیز گوگل استفاده کنید. 

۲-فروشگاه خود را بهینه سازی نمایید 

یکی از مشکلات برندها این است که فروشگاه مناسبی را در اختیار ندارد که عمده مشکل آن در رابطه با سئو است. در این رابطه حتی اگر بهترین محصول را هم در اختیار داشته باشید، تا زمانی که دیده نشوید، عملا نتیجه ای را به دست نخواهید آورد. به همین خاطر توصیه می شود که از فردی حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید تا شاهد تغییرات بسیار مثبتی باشید. این امر اگرچه ممکن است هزینه بر باشد، با این حال فراموش نکنید که اگر روش های بازاریابی و هزینه های بی مورد و کم تاثیر را کنار بگذارید، بدون شک بودجه لازم برای آن را به دست خواهید آورد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۳-در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید 

اشتباه بزرگ بسیاری از برندها در رابطه با شبکه های اجتماعی این است که بیش از حد بر روی فروش تمرکز دارند. این امر در حالی است که شما در ابتدا باید اعتمادسازی و احساس نیاز لازم را ایجاد کرده باشید. به همین خاطر توصیه می شود که بر روی تولید محتوا به جای تبلیغات مستقیم زمان بگذارید. همچنین فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی، بستری برای تعامل است. به همین خاطر ابدا نباید شرایطی را مهیا سازید که مخاطب، صرفا بازدیدکننده باشد. به صورت کلی به هر میزان که بهتر بتوانید مخاطب خود را درگیر نمایید، بدون شک نتایج بهتری را هم به دست خواهید آورد. 

۴-همه چیز را ساده نمایید 

بدون شک هر فردی تمایل دارد که با موارد ساده مواجه شود. در این رابطه شما خصوصا مراحل خرید را باید کاملا ساده نمایید. در این رابطه تنوع در شیوه های پرداخت، کمک خواهد کرد تا شانس جذب حداکثری را پیدا کنید. ارسال رایگان نیز از جمله مواردی است که جزو انتظارات محسوب می شود. به همین خاطر لازم است تا به این موضوع نیز فکر نمایید. درواقع برخی از برندها محصولاتی تولید می کنند که حاشیه سود آنها به قدری بالا است که امکان پیاده سازی این طرح کاملا مهیا است، با این حال برای برندهای دیگر که چنین وضعیتی را ندارند، توصیه می شود که سقف خرید تعیین نمایید. این امر خود باعث خواهد شد تا افراد تمایل به خرید بیشتر پیدا کنند. یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید، مسئله محیط زیست است که به ترندی جهانی تبدیل شده است. شما باید بر روی این موضوع به خوبی کار نمایید. برای مثال یک روز در هفته را به تحویل بسته ها با دوچرخه اختصاص دهید. این موارد باعث خواهد شد تا دلایلی فراتر از خود محصول، برای انتخاب شما به وجود آید. 

۵-از معجزه عکس غافل نشوید 

برای یک برند در عصر حاضر درست به مانند خودکشی است که از عکس هایی با کیفیت پایین استفاده نماید. در این زمینه شما حتی نباید به عکس های با کیفیت و حرفه ای نیز محدود باشید. درواقع امروزه تکنولوژی هایی نظیر AR، با سرعت در حال گسترش است که باید هرچه سریع تر به آن توجه نمایید. این امر باعث خواهد شد تا تجربه مشاهده محصول، به واقعیت نزدیک تر شود. 

۶-تعداد مشخص نمایید 

اعداد همواره دارای تاثیر زیادی هستند. در این رابطه توصیه می شود که تعداد هر یک از محصولات در انبار را مشخص نمایید. این امر باعث خواهد شد تا حس اضطرار در مخاطب شکل گیرد. همچنین در موارد متعددی مشاهده شده است که به یکباره موجودی انبار به صفر می رسد و مخاطب تصور می کند که همواره محصول در انبار وجود دارد و ممکن است این عدم آگاهی باعث شود تا به فکر انتخاب برند دیگری بیفتد. این امر در حالی است که اگر تعداد مشخص باشد، قبل از تمام شدن، می تواند سفارش خود را نهایی کند. به صورت کلی به هر میزان که از اعداد بیشتر استفاده کنید، قابل اعتمادتر خواهید بود. در این زمینه شما حتی در تولید محتواهای خود نظیر اینفوگرافی ها، می توانید این مورد را به خوبی رعایت نمایید. 

۷-قابلیت اشتراک گذاری را جدی بگیرید 

یکی از روش های مهم بازاریابی این است که مشتری خود اقدام به معرفی شما نماید. این امر زمانی امکانپذیر خواهد بود که امکان اشتراک گذاری محصولات وجود داشته باشد. همچنین لازم است تا داستانسرایی برای هر یک از محصولات را رعایت نمایید. این موضوع باعث خواهد شد تا آمادگی ذهنی لازم برای پذیرش برند شما و تمایل به خرید، شکل گیرد. 

۸-از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید 

برخلاف تصورات، بازاریابی ایمیلی با نتایج فوق العاده ای همراه است. از این بخش شما باید به عنوان یادآوری و اطلاع رسانی استفاده کنید. دو نکته طلایی در این رابطه وجود دارد. نخست آنکه به فواصل ارسال پیام ها توجه داشته باشید و متن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. 

۹-بررسی محصول را از نگاه مشتری داشته باشید 

بسیاری از برندها محصولات خود را در معرض نقد و بررسی قرار نمی دهند. این امر در حالی است که چنین اقدامی، بسیاری از تردیدهای مخاطبان را از بین خواهد برد. با این حال ویدئویی که شما به عنوان عضوی از شرکت در آن حضور داشته باشید، ممکن است با تعریف های بی جا همراه شود. به همین خاطر توصیه می شود که به صورت تصادفی، از مخاطبان و مشتریان خود بخواهید که جلوی دوربین بروند و محصول را مورد بررسی قرار دهند. در این رابطه استفاده از اینفلوئنسرها و افراد مطرح حوزه کاری شما نیز اقدامی مناسب ولی پرهزینه خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
مزایای مدیریت مجازی کارمندان برای کسب و کارها
نوکیا بازار داده مبتنی بر بلاکچین خود را اعلام کرد
طراحی برنامه بازاریابی برای استارت آپ ها
کسب و کارهای مجازی در دوران پساکرونا
مزایای همکاری با موسسه های تخصصی IT برای کسب و کارها
۱۳ نکته مدیریتی از موسس شرکت Zoom
چگونه محتوای بد را بشناسیم؟ مسئله محتوای بد در بازاریابی
جهش کرونایی تجارت الکترونیک
چگونه فروشگاه آنلاین مان را راه اندازی کنیم؟

حتما ببینید

بلاک چین 50 ویرایش 2021 فوربز

“بلاک چین ۵۰” ویرایش ۲۰۲۱ فوربز

وب سایت رسمی کمپانی فوربز لیستی با نام بلاک چین ۵۰ را منتشر کرده که براساس آن ۵۰ شرکت برتر فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *