چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خانه / اپلیکیشن و نرم افزار / آنالیز رقبا با ۱۷ ابزار کاربردی
آنالیز رقبا با 17 ابزار كاربردی

آنالیز رقبا با ۱۷ ابزار کاربردی

نویسنده : دیوید توماس   مترجم : امیر آل علی 

برای موفقیت در هر عرصه ای، بسیار مهم است که رقبای خود را به خوبی تحلیل نمایید. با این حال این اقدام بدون استفاده از تکنولوژی، عملا غیرممکن خواهد بود. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چه ابزارهایی در این رابطه کاربردی خواهد بود؟ در ادامه به بررسی ۱۷ مورد منتخب می پردازیم. 

۱-SimilarWeb

این بازار سایت های مشابه شما را پیدا می کند و به تحلیل هر یک از آنها میپردازد. نکته جالب این است که در کنار بررسی تخصصی هر یک از آنها، یکسری اطلاعات کلی را نیز در اختیار خواهید داشت. برای مثال کلمات کلیدی مشترک و محبوب، از جمله بخش های بسیار کاربردی آن محسوب می شود. پیدا کردن نقاط قوت و ضعف رقبا، بدون شک در بهبود کسب و کار شما تاثیر فوق العاده ای را خواهد داشت. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۷، فروردین ماه ۱۴۰۰

۲-Social Blade

این ابزار امکانات مورد قبول را در رابطه با شبکه های اجتماعی در اختیارتان قرار می دهد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه این شبکه ها، مهمترین بستر فعالیت بازاریابی محسوب می شوند. به همین خاطر حضور آگاهانه و همراه با استراتژی های درست، کاملا ضروری است. در این زمینه بازار فوق اطلاعات بسبار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. 

۳-PageSpeed Insights

سرعت سایت، یکی از مهمترین عوامل موفقیت شما محسوب می شود. برطبق آمارهای جهانی، افراد سایت هایی را که به سرعتی بیشتر از ۴ ثانیه برای بالا آمدن نیاز دارند، ابدا مورد توجه قرار نخواهند داد. در این راستا بسیار مهم است که نسبت به وضعیت سایت خود، آگاهی داشته باشید. این ابزار در کنار مشخص کردن وضعیت و رتبه دادن، توصیه های لازم را برای بهبود ارائه می دهد.

۴-Ubersuggest

از طریق این ابزار نه تنها به تعداد زیادی از کلمات کلیدی در گروه های مختلف، دسترسی خواهید داشت و می توانید ترندها را پیدا کنید بلکه امکان تعیین وضعیت کلمات کلیدی موردنظر شما نیز وجود دارد. درواقع این امر که بدانید موارد انتخاب شده، تا چه حد تاثیرگذار خواهند بود و در اولویت چندم قرار می گیرند، امری بسیار مهم است که این ابزار آن را به خوبی انجام می دهد. 

۵-Cloud Natural Language

این ابزار در زمینه تجزیه و تحلیل متن کاربرد دارد. درواقع شما می توانید متن تهیه شده خود را ارسال کنید تا اشتباهات و کلمات کلیدی که باید جایگزین شوند را پیدا نمایید. با توجه به این امر که ابزار فوق متعلق به برند محبوب گوگل است، نسبت به کارایی بالای آن می توانید اطمینان بالایی را داشته باشید. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۶-Facebook Ad Library

اگر می خواهید دلیل موفقیت تبلیغات در فیس بوک را بدانید، این بازار کاملا مناسب شما خواهد بود. در کنار تحلیل تبلیغ های رقبا، توصیه های کاربردی لازم برای موفقیت شما نیز ارائه می شود که جنبه آموزشی آن را افزایش داده است. نکته جالب دیگر این است که آموزش ها به صورت مداوم، به روز می شوند. 

۷-Answer The Public

اگر به سئو توجه نداشته باشید، سایت و محتواهای شما شانس دیده شدن کمی را خواهند داشت که این امر به معنای آن است که تمامی تلاش های شما با کمترین نتایج همراه خواهد بود. در این زمینه دسترسی به تعداد زیادی از کلمات کلیدی می تواند گیج کننده باشد. به همین خاطر نیز ابزار فوق، آن را از طریق اینفوگرافی نشان می دهد که کار را بسیار ساده کرده است. به روز بودن آمارها باعث می شود که شما هر بار با نتایج متفاوتی مواجه شوید. 

۸-Open Admin Tools

این ابزار یک تحلیلگر کامل از وضعیت سایت شما محسوب می شود. نکته جالب این است که دسته بندی براساس موتورهای جست و جوگر نیز صورت گرفته است. 

۹-Newsletters From Competitors

این ابزار شما را در معرض دید خبرنامه رقبا قرار می دهد. همچنین با وارد کردن سایت، جدیدترین تغییرات نیز اطلاع رسانی می شود که خود باعث خواهد شد تا پیگیری وضعیت رقبا، امری ساده باشد و سریعا بتوانید واکنش های لازم را داشته باشید. 

۱۰-Pi Datametrics

این ابزار در تلاش است تا شما را نسبت به سلیقه جامعه هدف، به آگاهی لازم برساند. شیوه کار آن نیز تحلیل براساس اقدامات در بستر اینترنت است. برای مثال اگر کم هزینه ترین، به عنوان یکی از کلیدواژه های مهم انتخاب شود، این تصور به وجود می آید که قیمت، عامل بسیار مهمی در خرید خواهد بود. بدون شک این کارها در برنامه ریزی های شما تاثیر بسزایی را دارد. 

۱۱-Kompyte

این ابزار برای بررسی وضعیت رقبا به کار می رود، با این حال نکته جالب این است که با وارد کردن سایت، می توانید تمامی شبکه های اجتماعی آن را نیز مشاهده نمایید. پس از این مرحله، اطلاعات بسیار خوبی در زمینه های مختلف در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای مثال می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را بشناسید، آمارهایی در رابطه با کاربران آنها به دست آورید و وضعیت ترافیک آن را بررسی نمایید. تمامی این امکانات در کنار موارد دیگری که هنگام کار با آن مواجه خواهید شد، باعث شده تا Kompyte را بتوان ابزاری کامل به حساب آورد. 

۱۲-Brandwatch Audiences

آیا می خواهید استراتژی رقبای خود در شبکه های اجتماعی را بشناسید؟ این ابزار براساس معیارهای مختلفی، به تحلیل صفحات رقبای شما می پردازد و در نهایت استراتژی آنها را مشخص می کند. نکته جالب دیگر این است که تحلیل بر اقدامات احتمالی آنها در آینده نیز صورت می گیرد. 

۱۳-Google Alerts

این ابزار به شما اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهد داد. در این زمینه تنها کافی است که مشخص کنید، در چه زمینه هایی نیاز به آخرین اطلاعات دارید. برای پیگیری رقبا، این ابزار می تواند بسیار کاربردی باشد. 

۱۴-Google Keyword Planner

هر بازاری که گوگل ایجاد می کند، بدون شک ارزش بسیار بالایی را دارد. در این زمینه ابزار فوق، شما را در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک می کند. نکته جالب این است که شما می توانید کلمات کلیدی پرکاربرد و موفق رقبای خود را نیز به سرعت شناسایی کنید.

بیشتر از اقتصاد دیجیتال بخوانیم

۱۵-SpyFu

این بازار با تحلیل وضعیت سایت و اقدامات تبلیغاتی رقبا، امتیازی را به هر یک از آنها می دهد. همچنین دلایل مختلفی برای وضعیت حال حاضر آنها بیان می شود که بدون شک راهنمای کار شما خواهد بود. 

۱۶-Alexa

یکی از ابزارهای جهانی که محبوبیت بسیاری در زمینه رتبه بندی وضعیت ترافیک سایت ها دارد، ابزار فوق بوده که توصیه می شود که به صورت مداوم، وضعیت سایت خود را نیز براساس آن، بسنجید. 

۱۷-iSpionage

این امر که موفق ترین تبلیغات رقبای خود را بشناسید، بدون شک ارزش بالایی را دارد که ابزار فوق این امکان را مهیا ساخته و دلایل موفقیت هر یک از آنها را نیز تشریح می کند. 

منبع: فرصت امروز

مدیریت هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
بحران دیجیتال در روابط عمومی‌ها
مزایای مدیریت مجازی کارمندان برای کسب و کارها
مزایای همکاری با موسسه های تخصصی IT برای کسب و کارها
۱۳ نکته مدیریتی از موسس شرکت Zoom
دفاتر گوگل برای دوران پسا کرونا بازطراحی می شوند
ده ویژگی ضروری رهبران در عصر هوش مصنوعی
کارآفرینان جوان پاسخ می دهند:چگونه مدیر خوبی برای کسب و کارمان باشیم؟
چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند
۴ قانون وارن بافت برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های بی‌ثبات

حتما ببینید

بلاک چین 50 ویرایش 2021 فوربز

“بلاک چین ۵۰” ویرایش ۲۰۲۱ فوربز

وب سایت رسمی کمپانی فوربز لیستی با نام بلاک چین ۵۰ را منتشر کرده که براساس آن ۵۰ شرکت برتر فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *