چهارشنبه , ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟
چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟

چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟

مترجم : علی ‌آل ‌علی  

آیا شما نگران وضعیت ترافیک سایت برندتان هستید؟ امروزه بسیاری از کارآفرینان چنین نگرانی درباره سایت برندشان دارند. اغلب کاربران برای جست وجوی محتوا یا دسترسی به برندهای مختلف از موتورهای جست وجو استفاده می کنند. اگر کسب و کار شما در این میان رتبه های مناسبی در موتورهای جست وجو نداشته باشد، فرآیند جلب نظر مخاطب هدف بسیار دشوار خواهد شد بنابراین کسب و کار شما باید نسبت به افزایش رتبه سئو خود توجه نماید.

رتبه سئو بیانگر جایگاه سایت رسمی برند شما در نتایج جست وجوی گوگل یا دیگر موتورهای جست وجو است. این امر براساس معیارهای بسیار زیادی از جمله میزان ترافیک سایت ارزیابی می شود بنابراین هرچه توانایی شما برای بهینه سازی سایت تان بیشتر باشد، رتبه های بالاتری در جست وجوی کاربران خواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. به هر حال شما باید رتبه مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید، در غیر این صورت شاید فرآیند توسعه کسب و کارتان خیلی زمانبر شود. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۷، فروردین ماه ۱۴۰۰

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های کاربردی برای افزایش رتبه سئو سایت کسب و کارهاست. اگر شما هم تمایل به افزایش رتبه سئو سایت تان دارید، این مقاله توصیه های جالبی برای شما خواهد داشت. 

افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت

هرچه سرعت بارگذاری صفحات سایت برند شما بالاتر باشد، کاربران رضایت بیشتری از حضور در آن خواهند داشت. شاید این امر خیلی ساده به نظر برسد، اما برای شمار بالایی از کاربران مهمترین عامل در انتخاب از میان کسب و کارهای مختلف است. بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را ندارند. درست به همین خاطر با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مواجه می شوند. 

افزایش سرعت صفحات سایت برند امر ساده ای نیست، اما شما در این مسیر تنها نیستید. بسیاری از موسسه های حرفه ای در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت دارند. اگر شما اطلاع دقیقی از طراحی سایت یا بهینه سازی اش ندارید، همکاری با چنین موسسه هایی بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود. این امر فرصت طلایی برای شما به منظور جلب نظر شمار هرچه بالاتری از کاربران محسوب می شود. 

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. برخی از برندها توجه چندانی به این موضوع ندارند. درست به همین خاطر در طول زمان با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شوند. به هر حال تنها راه ارتباط میان شما و مشتریان تولید محتوای جذاب است. در غیر این صورت کاربران به هیچ وجه دلیلی برای تعامل با کسب و کار شما و مراجعه به سایت تان نخواهند داشت. 

شاید در نگاه نخست تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف کار بسیار دشواری به نظر برسد، اما نیازی نیست بیش از اندازه نگران باشید. هر کسب و کاری دارای برخی از نکات و ارزش های طلایی برای مشتریانش است. اشاره به ارزش های کسب و کار برای تعامل با مشتریان در قالب محتوایی جذاب بهترین گزینه ممکن خواهد بود. این امر به کسب و کار شما تمایز قابل ملاحظه ای در مقایسه با دیگر برندها نیز می دهد. 

بهینه سازی تصاویر سایت

انتشار محتوا در سایت برند همیشه براساس فرمت متن نیست. گاهی اوقات شما باید تصاویر مناسبی از محصولات یا دفتر رسمی برندتان نیز منتشر سازید. در این صورت باید به بهترین شکل ممکن به تعامل با مشتریان توجه نشان دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

بازاریاب ها حتی در صورت تولید محتوای متنی نیاز به استفاده از عکس های جذاب به منظور افزایش تمایل کاربران برای مطالعه متن موردنظر دارند. در غیر این صورت ترکیبی از کلمات مختلف هیچ جذابیت خاصی برای کاربران نخواهد داشت. 

شاید تولید بهینه سازی تصاویر برای سایت برند کار ساده ای نباشد، اما استفاده از تصاویر رایگان سایت هایی نظیر کانوا کار شما را ساده تر از زمان دیگری خواهد کرد بنابراین نیازی به نگرانی بیش از اندازه در این رابطه نیست. 

شروع وبلاگ نویسی

برندهای بزرگ در کنار سایت رسمی شان دارای وبلاگ رسمی نیز هستند. این امر به آنها برای نگارش محتوای تخصصی و تعامل هرچه نزدیک تر با مشتریان وفادارشان کمک می کند. به هر حال شما باید تفاوتی میان مشتریان تازه و مشتریان وفادارتان قائل شوید در غیر این صورت خیلی زود آنها را از دست خواهید داد. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیاز به توضیح دقیق محصولات شان و مقایسه آنها با دیگر نمونه های موجود در بازار می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. اگر شما به خوبی این حوزه را مدیریت نمایید، به بهترین شکل ممکن شانس تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. 

موضوعات کاربردی برای وبلاگ برندها چندان پیچیده نیست. شما با استفاده از شناخت مناسب مشتریان امکان تولید محتوای جذاب برای آنها را دارید. اگر کسب و کار شما تا به حال نسبت به این نکته توجه نشان نداده است، باید هرچه زودتر روند بازاریابی و وبلاگ نویسی تان را تغییر دهید. فقط در این صورت شانسی برای افزایش رتبه سئوی سایت تان خواهید داشت. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

استفاده از لینک های خارجی

ارجاع به محتوای معتبر و دیگر مقالات برای اثبات صحت ادعای محتوای بازاریابی برند یکی از نکات مهم برای بهبود وضعیت سئو محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی و تعامل با مشتریان ادعاهای مختلفی را بیان می کنند. اگر کسب و کارها توانایی اثبات ادعاهای شان را نداشته باشند، در کوتاه مدت با ریزش شدید مخاطب هدف مواجه خواهند شد. 

پیدا کردن مقالات یا محتوای مناسب به منظور ارجاع به آنها کار چندان سختی نیست. امروزه بسیاری از وبلاگ های بازاریابی و حوزه کسب و کار در دسترس قرار دارد. شما با جست وجویی ساده امکان پیدا کردن چندین محتوای مناسب و جذاب را خواهید داشت بنابراین بدون هیچ نگرانی خاصی وارد فعالیت در این حوزه شوید. 

محتوا فراتر از متن است

بازاریابی در سایت رسمی برند باید فراتر از انتشار محتوای متنی باشد. بسیاری از برندها در سایت رسمی شان فقط به دنبال انتشار محتوای متنی هستند. این امر شاید سهولت بسیار زیادی داشته باشد، اما از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چندان مناسب نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به هیچ فرمت محتوایی دیگری توجه نشان نمی دهند.

امروزه فرمت های محتوایی برای بازاریابی توسعه زیادی پیدا کرده است. شما امکان تولید محتوای ویدئویی با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای در این زمینه را دارید. این امر سهولت بسیار زیادی برای شما و کسب و کارتان خواهد داشت. هرچه توانایی شما برای تولید محتوای چندرسانه‎ای در حوزه بازاریابی بیشتر باشد، سایت تان برای کاربران جذابیت بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. این امر شما را در میان برندهای محبوب مشتریان قرار می دهد. همین نکته به معنای افزایش رتبه سئو سایت شما در بلندمدت است. 

تعمیر لینک های خراب

گاهی اوقات سایت ها دارای برخی لینک های خراب هستند. شاید شما در کاربری روزمره و مشاهده سایت تان چندان متوجه لینک های خراب نشوید، اما اگر کاربران با آنها مواجه شوند، تجربه شان از برندتان به شدت افت خواهد کرد. بنابراین شما باید به طور مداوم به دنبال راهکارهایی برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتریان باشید. 

تعمیر لینک های خراب کار سختی نیست. مهمترین مسئله پیدا کردن چنین لینک هایی در کوتاه ترین زمان ممکن است. یکی از توصیه های مناسب در این میان مراجعه به صفحات مختلف سایت در بازه های زمانی مختلف و ارزیابی آنهاست. این امر در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان رفع‎اش در کوتاه ترین زمان ممکن را به همراه دارد. 

بهینه سازی سایت برند برای گوشی های هوشمند

کاربران دیگر فقط از رایانه های شخصی برای جست وجو در اینترنت استفاده نمی کنند. این امر همراه با توسعه گوشی های هوشمند موجب افزایش تمایل برای استفاده از چنین دستگاه هایی شده است. تجربه اولیه کاربران گوشی های هوشمند از مراجعه به سایت های مختلف به هیچ وجه مطلوب نبود. دلیل این امر عدم بهینه سازی سایت ها برای ساختار متفاوت گوشی های هوشمند بود. خوشبختانه امروزه برندها به این مسئله توجه بسیار بیشتری دارند بنابراین شما باید از همان ابتدای راه اندازی سایت تان به دنبال بهینه سازی اش برای کاربران باشید. در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی آنها را نخواهید داشت. 

کاربران تمایل بالایی برای تجربه استفاده از سایت ها به ساده ترین شکل ممکن دارند بنابراین اگر شما در این رابطه عملکرد مناسبی از خودتان نشان ندهید، با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. بهینه سازی سایت رسمی برند برخلاف آنچه در ابتدا به نظر می رسد، کار سختی نیست. اگر یک طراح سایت یا برنامه نویس حرفه ای در کنار کسب و کار شما باشد، این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد بنابراین نیازی به نگرانی بیش از اندازه در این رابطه نخواهد بود. 

فراهم سازی اطلاعات تماس مناسب

اطلاعات تماس شما برای مشتریان و به طور کلی بازدیدکنندگان سایت باید به اندازه کافی مناسب باشد در غیر این صورت کاربران حتی اگر از کسب و کار شما خوش شان بیاید، بازهم امکان تعامل با شما را نخواهند داشت. مهمترین اطلاعات در این میان آدرس دقیق دفتر مرکزی و فروشگاه های برند، شماره تماس و همچنین ایمیل است. این امر به کاربران فرصت مناسب برای تعامل با شما را می دهد. 

یکی از معیارهای اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها توجه به وضعیت اطلاعات تماس است بنابراین شما با درج دقیق این بخش امکان جلب نظر الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه سایت تان را خواهید داشت. در غیر این صورت نباید انتظار خاصی از موفقیت سایت برندتان داشته باشید. 

ترغیب کاربران برای بازنشر محتوای تان در شبکه های اجتماعی

بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی شاید کار ساده ای به نظر برسد، اما ترغیب کاربران برای انجام آن بیش از اندازه دشوار است. بدون تردید هیچ کاربری تمایل به بازنشر محتوای یک برند در اکانت شخصی اش ندارد. این امر فقط در برخی موارد برای برندهای بزرگ و مورد علاقه کاربران روی می دهد.

شما برای جلب نظر مخاطب هدف به بازنشر محتوای برندتان در شبکه های اجتماعی باید گزینه های مناسب را نیز مدنظر قرار دهید. مهمترین نکته در این میان قرار دادن کادر بازنشر محتوا در کنار محتوای اصلی است. این امر امکان بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف را فراهم می سازد. 

بسیاری از برندها هیچ توجهی به ساده سازی فرآیند بازنشر محتوای سایت در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران ندارند. این امر اگر همراه با شکایت گسترده کاربران شود، هیچ دلیل مشخصی به همراه نخواهد داشت بنابراین شما باید به طور دقیق عملکردتان در این حوزه را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

استفاده از کلیدواژه ها

هرچه میزان استفاده از کلیدواژه ها از سوی کسب و کار شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. این امر یکی از اصول اساسی در زمینه سئو سایت محسوب می شود. وقتی شما از کلیدواژه ها برای تولید محتوا استفاده می کنید، در حقیقت حوزه های مورد توجه مخاطب هدف را مدنظر قرار داده اید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف دارد. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها به این نکته مهم بی توجه هستند بنابراین محتوای شان هرگز در حوزه مورد علاقه کاربران تولید نمی شود. 

دسترسی به موضوعات مورد علاقه کاربران با استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل ترندز به سادگی امکان پذیر است بنابراین شما دست کم حوزه های مورد علاقه کاربران برای تعامل با مخاطب هدف را خواهید دانست. این امر شما را جلوتر از دیگر رقبای تان قرار می دهد. 

طراحی اپ موبایل

شاید طراحی اپ موبایل برای شما عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این شیوه استفاده می کنند. این امر تاثیر مناسبی بر روی وضعیت سئو سایت نیز دارد بنابراین شما باید تلاش تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. 

وقتی کسب و کار شما دارای اپ رسمی باشد، میزان ترافیک اپ موردنظر نیز مد نظر موتورهای جست وجو قرار می گیرد. معنای این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و افزایش رتبه سئو برند بدون تحمل دردسرهای مختلف است. 

طراحی اپ موبایل کار ساده ای نیست بنابراین شاید شما تمایل به همکاری با برنامه نویس ها یا سازندگان اپ داشته باشید. این امر باید با دقت فراوان نسبت به مهارت طرف مقابل صورت گیرد در غیر این صورت نتیجه مناسبی برای کسب و کار شما به همراه نخواهد داشت. بسیاری از کارآفرینان و برندها در انتخاب طراح اپ عجله می کنند. این امر در نهایت نتیجه ناگواری در زمینه کیفیت اپ نهایی به همراه خواهد داشت بنابراین شما باید توجه کافی به زمان موردنیاز برای طراحی اپ را داشته باشید. 

حذف کدهای غیرضروری

نگارش کدهای سایت باید در نهایت سادگی و تلاش برای حدف المان های غیرضروری صورت گیرد. هرگونه المان اضافی در سایت به معنای کاهش رتبه سئو است. شما باید دقیقا هر آنچه مخاطب هدف از شما می خواهد، در اختیارش قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی وی نخواهید داشت. 

سایت شما نمای کلی کسب و کارتان را به مشتریان نشان می دهد بنابراین باید آنها را به ساده ترین شکل ممکن طراحی کنید. در غیر این صورت محیط شلوغ اش موجب سردرگمی کاربران خواهد شد. به هر حال هدف شما از راه اندازی سایت رسمی برای کسب  کارتان جلب توجه کاربران است بنابراین باید این کار را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

پیوستن به سایت های پرسش و پاسخ

امروزه برخی از سایت ها در زمینه کمک به کاربران برای حل مشکلات شان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند. سایت هایی نظیر یاهو، Answers و کورا مهمترین نمونه ها در این میان هستند. شما با عضویت در چنین سایت هایی شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران خواهید داشت. شاید در نگاه نخست این امر جذابیت چندان زیادی نداشته باشد، اما در صورت موفقیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دامنه گسترده ای از کاربران به کسب و کارتان علاقه مند خواهند شد. 

مهمترین نکته در این میان ایجاد اکانت به نام برندتان در سایت های پرسش و پاسخ است. پس از بیان هر پاسخ نیز باید از کاربران برای یادگیری بیشتر در رابطه با موضوع به عضویت در سایت رسمی تان دعوت نمایید. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای کسب و کار شما ایجاد می کند. به هر حال مشتریان همیشه مایل به همکاری و حضور در کنار برندهایی هستند که نیازهای شان را در سریع ترین زمان ممکن رفع کنند. 

استفاده از اینفوگرافی ها

استفاده از اینفوگرافی ها نمای زیبایی به سایت رسمی برندتان می دهد. این امر جذابیت زیادی برای برندها به همراه دارد بنابراین اگر شما در تلاش برای تعامل با مخاطب هدف هستید، استفاده از اینفوگرافی یکی از گزینه های مهم خواهد بود. برخی از برندها از این راهکار برای انتقال اطلاعات آماری مهم در قالبی زیبا استفاده می کنند. این امر ایده جذابی است و از هم مهمتر رتبه شما در گوگل را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

اگر کسب و کار شما هیچ ایده ای برای نحوه شروع کار در زمینه طراحی اینفوگرافی ندارد، استفاده از نمونه های موفق دیگر برندها ایده جالبی خواهد بود. این امر ایده های تازه ای در اختیار شما برای طراحی اینفوگرافی می دهد بنابراین دیگر خبری از طراحی اینفوگرافی با دردسرهای زیاد در طول زمان طولانی نخواهد بود. 

جلب نظر رسانه ها و مصاحبه با آنها

ارتباط خوب با رسانه ها همیشه به کار کسب و کارها خواهد آمد. بسیاری از برندها در این راستا عملکرد چندان مناسبی ندارند. دلیل این امر تلقی رسانه ها به عنوان عنصری غیرضروری در زمینه فعالیت کسب و کار محسوب می شود. با این حساب شما باید نسبت به ایجاد ارتباط مناسب با رسانه ها از همین حالا اقدام نمایید در غیر این صورت مسیر بسیار دشواری برای تعامل با آنها پیش روی خواهید داشت. 

رسانه ها توانایی بالایی برای نمایش جذابیت های برند شما به مشتریان دارند. این امر حتی بی علاقه ترین مشتریان به کسب و کار شما را نیز اندکی وسوسه خواهد کرد بنابراین در بازه های زمانی مناسب اقدام به برگزاری کنفرانس خبری با همراهی برخی از رسانه ها نمایید. این امر جست وجو درباره برند شما در گوگل را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد بنابراین شما به راحتی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. 

تولید محتوای سرگرم کننده

گاهی اوقات کاربران از تعامل با برندهای جدی حوصله شان سر می رود. در این صورت شما باید محتوای جذاب و سرگرم کننده ای در اختیار آنها قرار دهید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کار شما دارد. تصور بسیاری از کاربران از برندها بی نهایت کسل کننده است. شما در این رابطه باید کاری برای تغییر این نوع برداشت کنید در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تولید محتوای جدی را در دستور کار قرار می دهند. شاید این شیوه جذابیت های زیادی داشته باشد، اما از سوی دیگر موجب سر رفتن حوصله کاربران نیز می شود. گاهی اوقات کاربران فقط به دنبال برندی برای سرگرمی و عوض شدن حال و هوای شان هستند. اگر شما محتوایی برای این دسته از کاربران طراحی نمایید، شانس بسیار بالایی برای حضور در میان برندهای محبوب مشتریان خواهید داشت. این امر به طور خودکار رتبه سئو شما را نیز افزایش می دهد. 

ایجاد حساب در گوگل بیزینس

امروزه کمتر کسب و کاری در گوگل بیزینس دارای حساب کاربری رسمی نیست. گوگل بیزینس به کسب و کارها برای ارتباط بهتر با مشتریان کمک می کند. همچنین الگوریتم گوگل رتبه سئو برندها را نسبت به عضویت شان در گوگل بیزینس مورد ارزیابی قرار می دهد. 

وقتی شما در گوگل بیزینس عضویت پیدا می کنید، کاربران پس از جست وجوی کسب و کارتان با توضیحات مفصلی از شما از سوی گوگل مواجه خواهند شد. این امر تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش ترافیک سایت رسمی تان دارد بنابراین ارتقای سئو سایت در پی چنین عملکردی یک امر طبیعی خواهد بود. 

تولید محتوای طولانی

بسیاری از برندها فقط به دنبال تولید محتوای کوتاه هستند. شاید این امر جذابیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها داشته باشد، اما به معنای بی توجهی به محتوای طولانی نیست. شما باید محتوای طولانی را نیز مدنظر کسب و کارتان قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

محتوای طولانی به کاربران امکان مطالعه دقیق تر می دهد بنابراین مشتریان وفادار و همچنین مشتریانی که سختگیری خاصی در زمینه خرید دارند، از چنین محتوایی به بهترین شکل ممکن استقبال می کنند. اگر شما محتوای طولانی برای مخاطب هدف تان نداشته باشید، فرآیند تعامل تان با آنها خیلی سخت خواهد شد. 

تولید محتوای کارشناسی

مشتریان برای خرید علاوه بر برندهای معتبر به دنبال کارشناس هایی برای کسب اطلاعات دقیق درباره محصولات مختلف نیز هستند. اگر برند شما با تولید محتوای کارشناسی بتواند بدل به کارشناسی مطمئن برای مشتریان شود، مسیر موفقیت و ارتباط رتبه سئو سایت را به طور سریع طی خواهد کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. همچنین رتبه سایت تان را نیز به بهترین شکل ممکن ارتقا می دهد.

امروزه ارتقای رتبه سایت برند یکی از مهمترین نکات برای کسب و کارها محسوب می شود. اگر برند شما نیز در زمینه ارتقای رتبه سئو مشکلات زیادی دارد، استفاده از توصیه های این مقاله برای شما راهگشا خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی:
۱۰ راز افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی
نبایدهای بازاریابی در یوتیوب برای کسب و کارها
بررسی ۸ راهکار ساده و تاثیرگذار؛ چگونه برای استارت آپ مان سرمایه گذار پیدا کنیم؟
تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی با ایده های طلایی
بهبود سئو در ۱۰ گام؛ سئوی بهتر کسب و کار با استفاده از نظرات مشتریان
اشتباهات برنامه ریزی بازاریابی در شبکه های‏ اجتماعی
چگونه اپ مان را مشهور کنیم؟ بازاریابی برای اپ ها در دنیای دیجیتال
کلاب‌هاوس روی خط ارزش‌آفرینی
طراحی برنامه بازاریابی برای استارت آپ ها

حتما ببینید

بلاک چین 50 ویرایش 2021 فوربز

“بلاک چین ۵۰” ویرایش ۲۰۲۱ فوربز

وب سایت رسمی کمپانی فوربز لیستی با نام بلاک چین ۵۰ را منتشر کرده که براساس آن ۵۰ شرکت برتر فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *