خانه / اپلیکیشن و نرم افزار / ابزارهای سئو برای کسب و کارهای کوچک

ابزارهای سئو برای کسب و کارهای کوچک

نویسنده : فیل فراست – کارشناس مدیریت سئو   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای کوچک به اندازه کافی سخت هست که دیگر فرصتی برای مدیریت سئو باقی نماند. بسیاری از کارآفرینان در عمل هیچ فرصتی برای مدیریت سئو ندارند. بی شک شما می توانید بهانه های بسیار زیادی برای کمبود وقت در زمینه سئو داشته باشید، اما نکته اساسی ضرورت ساماندهی این بخش است. اگر شما علی رغم تمام دغدغه های تان به این بخش توجه لازم را نشان ندهید، به احتمال زیاد شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله معرفی برخی از ابزارهای مناسب برای سئو است. شما به این ترتیب فرآیند مدیریت سئو را در مدت زمان بسیار کمتری ساماندهی خواهید کرد. معنای این امر امکان صرفه‏ جویی در زمان از سوی شما خواهد بود. به هر حال هر کسب و کاری باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بهترین ابزارها استفاده کند و این امر در حوزه سئو نیز مصداق دارد. در ادامه برخی از مهمترین ابزارهای سئو برای کسب و کارهای کوچک را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۸، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

گوگل آنالیتیکس

گوگل همیشه بهترین ابزار برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بوده است. بسیاری از برندهای بزرگ و معتبر دنیا برای ساماندهی فعالیت های بازاریابی و مدیریت سئوی شان از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده می کنند. بنابراین شما امکان استفاده از چنین ابزارهایی با خیال راحت را خواهید داشت. 

مهمترین مزیت در زمینه استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس از سوی شما خدمات رایگانش است بنابراین شما امکان صرفه‏ جویی قابل ملاحظه در هزینه های تان را نیز خواهید داشت. 

Screaming Frog

ابزار Screaming Frog در زمینه ارزیابی مشکلات سایت ها از نظر مدیریت سئو فعالیت دارد. شما با استفاده از چنین ابزاری به سادگی هرچه تمام تر امکان پیدا کردن لینک های از کار افتاده یا نامناسب تان از نظر سئو را دارید. نکته جالب اینکه حتی کارشناس های این ابزار برای به روز رسانی سایت تان نیز ایده هایی را مطرح می کنند. با این حساب همکاری با چنین افرادی برای شما ایده بسیار مناسبی خواهد بود. 

بدون تردید ابزار Screaming Frog مثل گوگل به طور رایگان در اختیار شما قرار ندارد. درست به همین خاطر در استفاده از آن باید نهایت دقت را به خرج دهید. در غیر این صورت هزینه اضافی برای کسب و کارتان انجام داده اید. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

Ahrefs

ابزار Ahrefs به اندازه کافی در میان بازاریاب ها شهرت دارد. این ابزار برای جست وجوی عمیق درباره کلیدواژه های مناسب در حوزه مدیریت سئو کاربرد دارد. مزیت اصلی ابزار Ahrefs امکان بهره مندی از خدمات اولیه آن به طور رایگان است بنابراین شما فقط در صورت استفاده از خدمات پیشرفته آن نیاز به پرداخت هزینه خواهد داشت. 

بدون تردید شما به عنوان یک کسب و کار کوچک نیازهای عجیب و غریبی در زمینه سئو ندارید بنابراین استفاده از خدمات اولیه این برند در زمینه سئو برای شما کافی خواهد بود. شما به این ترتیب نیازی به پرداخت هزینه های سنگین در زمینه سئو نیز نخواهید داشت. 

SEMrush

گزینه ای که در اینجا قصد بررسی اش را داریم، تمام خدمات سئو را به طور یکپارچه عرضه می کند. ابزار SEMrush تمام نیازهای شما در زمینه سئو را پوشش می دهد بنابراین شما با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به سایر گزینه ها نخواهید داشت. شاید تنها مشکل ابزار موردنظر ماهیت تخصصی اش باشد. این امر استفاده از آن برای هر برندی را دشوار می سازد. با این حساب شما باید ارزیابی درست و دقیقی از میزان توانایی تان برای استفاده از ابزار SEMrush داشته باشید. 

ارزیابی وضعیت ترندها و سلیقه مشتریان یکی از بخش‏ های اساسی ابزار SEMrush است  بنابراین شما با استفاده از چنین ابزاری بخش قابل ملاحظه ای از نیازهای ساده و حرفه ای تان در زمینه مدیریت سئو حل و فصل خواهد شد. 

Yoast SEO

ابزار Yoast SEO به طور تخصصی در زمینه سئو ویدئوهای بازاریابی فعالیت دارد. اگر شما در زمینه بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری کرده اید، با استفاده از این ابزار سئو امکان جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را خواهید داشت. این ابزار دسترسی رایگان به ابرداده‎ های پردازش‎شده را فراهم کرده است بنابراین از نظر دسترسی به اطلاعات موردنیازتان با استفاده از این ابزار هیچ مشکلی نخواهید داشت. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
تیم کارمندان چه زمانی به ابزارهای مدیریت دیجیتال نیاز دارد؟
آینده مشاغل و نقش انسان ها
بازگشت کسب و کار به دوران اوج با ۴ عادت کاربردی
بررسی ۱۶ استراتژی داده محور؛ بازاریابی B2B با استراتژی های جدید
هوش مصنوعی و ربات‌ها؛ تهدید یا فرصت برای اشتغال‌زایی؟
هویت برند (Brand Identity) چیست؟ همراه با راهنمای هویت ‏سازی برای برند
با برخی پیشگامان فناوری سال ۲۰۲۱ مجمع جهانی اقتصاد آشنا شوید
هوش‌مصنوعی در محیط کار
۱۰ استراتژی برتر بازاریابی ایمیلی
صنعت تکنولوژی در انتظار اصلاحات ساختاری
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
مهارت‌های شش‌گانه تحلیلگر کسب‌وکار

حتما ببینید

آغاز نمایش جزئیات نتایج در موتور جست‌وجوی گوگل

آغاز نمایش جزئیات نتایج در موتور جست‌وجوی گوگل

شرکت گوگل به کاربران موتور جست و جوی خود اطلاعات بیشتری را درباره نتایج جست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *