خانه / کسب‌وکار دیجیتال / مقاله کسب و کار الکترونیکی / طراحی سایت برند بر مدار سلیقه مشتری
طراحی سایت برند بر مدار سلیقه مشتری

طراحی سایت برند بر مدار سلیقه مشتری

نویسنده : دنیس دراموند دان – کارشناس بازاریابی و طراح سایت   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

طراحی سایت برای هر کسب و کاری مهم است. امروزه هیچ برندی بدون سایت نمی تواند ادعای حرفه ای بودن داشته باشد. در کنار این مسئله باید تمایل مشتریان برای گشت و گذار در سایت برندها پیش از خرید را نیز قرار دهیم. همه اینها به معنای ضرورت طراحی سایت به طور حرفه ای است. البته در این میان یک ترند اساسی نیز وجود دارد: سلیقه مشتری.

اگر سایت شما بر مدار سلیقه مشتریان طراحی نشود، هرگز مورد توجه شان قرار نمی گیرد. بنابراین شما باید از همان ابتدا اقدام به فعالیت درست در این زمینه نمایید، در غیر این صورت مشکلات تان به طور روزافزونی افزایش پیدا می کند. به همین خاطر در ادامه برخی از نکات مهم برای طراحی سایت بر مدار سلیقه مشتریان را مورد بررسی قرار می‎دهیم. 

توجه به معیارهای گوگل

شاید عجیب باشد، اما یکی از راهکارهای طراحی سایت بر مدار سلیقه مشتری توجه به گوگل است. گوگل همیشه در تلاش برای فراهم سازی بهترین نتایج برای کاربرانش است. این امر طبقه بندی یا همان رتبه سئو سایت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. هرچه یک سایت پیروی بیشتری از معیارهای گوگل داشته باشد، رتبه اش در موتورهای جست وجو ارتقا خواهد یافت.

نکاتی که مدنظر گوگل برای طراحی یک سایت مناسب از سوی برندهاست، شامل تولید محتوا به طور مداوم، افزایش سرعت بارگذاری صفحات و همچنین تغییر الگوی طراحی سایت به نمونه های به روز است. نکته جالب اینکه تمام نکات فوق به طور مستقیم مدنظر مشتریان نیز قرار دارد. بنابراین شما با پیگیری چنین معیارهایی امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان را نیز خواهید داشت. 

نزدیک شدن به چشم انداز مشتریان

چشم انداز مشتریان همیشه با زاویه دید کارآفرینان متفاوت است. درست به همین خاطر بسیاری از برندهای بزرگ در عمل با شکست های سنگین در زمینه ساماندهی فعالیت برندشان مواجه می شوند. اگر شما تمایل به تغییر وضعیت برندتان دارید، باید در کوتاه ترین زمان اقدام به نزدیک کردن خودتان به چشم انداز مشتریان کنید. این امر به شیوه های مختلفی صورت می گیرد. یکی از نکات ساده در این میان استفاده از کمک مشتریان وفادار برند است. شما با چنین کاری در مدت زمانی کوتاه و بدون دردسر امکان اطلاع از خواسته های اصلی مشتریان در زمینه طراحی سایت را خواهید داشت. 

طراحی سایت براساس سلیقه مشتریان بدون مراجعه به آنها امر غیرممکنی به نظر می رسد. شاید شما اطلاعات و داده های زیادی در این راستا گردآوری کنید، اما تا زمانی که مستقیم با مشتریان‎تان گفت وگو نکنید، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. 

سرعت بارگذاری بالای سایت و پاسخگویی به نظرات

سرعت بارگذاری سایت معیار مهمی برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. گاهی اوقات یک سایت به دلیل قالب سنگی و محتوای غیراستاندارد زمان بارگذاری بسیار سنگینی دارد. این امر شاید در نگاه نخست ایراد رایجی محسوب شود، اما از نقطه نظر حرفه ای سایت شما را با بدترین مشکلات ممکن رو به رو خواهد ساخت. هرچه شیوه طراحی سایت از سوی شما استانداردتر باشد، شما شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید داشت. 

نکته مهم دیگر در زمینه تعامل بهینه با مشتریان مربوط به پاسخگویی سریع به سوالات آنها در سایت رسمی برند است. امروزه اغلب برندها به خوبی از اهمیت پاسخگویی سریع به مشتریان در شبکه های اجتماعی آگاهی دارند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از چنین امری به منظور تعامل مناسب با مشتریان در سایت است. به هر حال سایت و شبکه های اجتماعی کارکرد ارتباطی یکسانی برای شما دارند. بنابراین باید توجه ویژه ای به آن نشان دهید. 

رابط کاربری ساده سایت

بسیاری از سایت ها در عمل پیچیده و دشوار از نقطه نظر کاربری هستند. این امر شاید از نظر کارآفرینان جلوه ای حرفه ای به سایت دهد، اما در عمل تمام کاربران را ناامید می سازد. طراحی سایت به طور ساده و جذاب مهمترین نکته برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. بنابراین شما باید سایت تان را به گونه ای ساده و همراه با رابطی جذاب طراحی نمایید. این امر تمایل کاربران برای وقت گذرانی بیشتر در سایت تان را افزایش می دهد. 

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نویسنده : علی آل علی- کارشناس روزنامه فرصت امروز   ایمیل مارکتینگ از آن دست الگوهایی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *