خانه / کسب‌وکار دیجیتال / مقاله کسب و کار الکترونیکی / برگزاری جلسات آنلاین با کارمندان دورکار
برگزاری جلسات آنلاین با کارمندان دورکار

برگزاری جلسات آنلاین با کارمندان دورکار

نویسنده : ایوان ویدجایا – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

دنیای کسب و کار هنوز هم بعد از یک سال و نیم درگیر فرآیند دورکاری برای جلوگیری از گسترش ویروس کروناست. این امر دیگر بدل به نوعی عادت برای کارآفرینان شده است. با این حال برخی از مشکلات در این حوزه هنوز هم ادامه دارد. بدون تردید مهمترین مشکل در رابطه با دورکاری مربوط به برگزاری جلسات است. وقتی شرایط دنیای کسب و کار عادی بود، برندها به طور مداوم با کارمندان شان جلسه می گذاشتند. این امر به ارزیابی وضعیت کلی شرکت، رسیدگی به ایده و نارضایتی های کارمندان و همچنین بیان برنامه های آتی کمک می کرد. اکنون با شیوع کرونا بخش قابل ملاحظه ای از برنامه برندها در این حوزه با مشکل مواجه شده است. 

استفاده از روش دورکاری برای هر کسب و کاری یک نیاز اساسی محسوب می شود. نکته جالب اینکه بسیاری از برندها حتی پس از دوران کرونا نیز برنامه مشخصی برای ادامه این روند دارد. اگر شما در این میان توانایی برقراری ارتباط مناسب با کارمندان و همچنین برگزاری جلسات به طور منظم را نداشته باشید، تمام برنامه های تان با مشکل رو به رو خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی ایده های مناسب برای برگزاری جلسات آنلاین با کارمندان دورکار است. شما با استفاده از چنین تکنیکی امکان حفظ کیفیت کاری برندتان در شرایط دورکاری بخش قابل ملاحظه ای از کارمندان تان را خواهید داشت. 

فقط از افراد موردنیاز دعوت کنید

شرکت در جلسات آنلاین با شمار بالایی از حضار همیشه سخت است. هرچه تعداد افراد حاضر در جلسه کمتر باشد، امکان مدیریت آن ساده تر می شود. همچنین وقت کافی برای صحبت و تبادل نظر با تمام اعضا نیز فراهم خواهد شد. اگر شما در تلاش برای برگزاری جلسات آنلاین با کارمندان دورکارتان هستید، نیازی به دعوت از گروه اندک کارمندانی که به طور حضوری مشغول به کار هستند، نخواهد بود. 

برخی از مدیران جلسات کاری با تیم های مختلف برند را به طور جداگانه برگزار می کنند. این امر بهترین ایده برای مدیریت بهینه جلسات موردنظر خواهد بود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان مدیریت حضار را خواهید داشت. بنابراین همیشه برای برگزاری جلسات با کارمندان تان در حوزه دورکاری به تیم های متفاوت شان توجه کنید. این امر از پراکندگی بحث در جلسه موردنظر خواهد کاست. 

دنبال کردن برنامه ای مشخص

شما برای برگزاری یک جلسه آنلاین با کارمندان تان به بهترین شکل ممکن باید همیشه از برنامه ای مشخص پیروی کنید، در غیر این صورت مدیریت زمان به سخت ترین کار دنیا بدل خواهد شد. بسیاری از جلسه های آنلاین در دنیای کسب و کار بیش از زمان مورد انتظار طول می کشد. دلیل این امر تلاش برای بحث درباره همه نکات در یک فرصت زمانی محدود است. 

اگر شما برنامه ای دقیق برای هر جلسه تان داشته باشید، به بهترین شکل ممکن امکان مدیریت جلسه و تعامل با کارمندان تان به طور آنلاین را خواهید داشت. استفاده از توصیه های کارمندان و مدیران میانی برند برای طراحی یک برنامه مشخص مهمترین نکته در این میان محسوب می شود. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، در مدت زمانی کوتاه جلسات تان دیگر تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت. 

الزام کارمندان به حضور در جلسه

احتمالا برخی از کارمندان شما به هیچ وجه تمایلی برای حضور در جلسه آنلاین نشان نخواهند داد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. جلساتی که با حضور شمار اندکی از کارمندان برگزار شود، همیشه خروجی کم و ناچیزی خواهد داشت. 

اگر شما به دنبال برگزاری جلسات حرفه ای و کاربردی هستید، باید حضور تمام کارمندان دورکار در آن را اجباری کنید، در غیر این صورت غیبت برخی از افراد به طور مداوم شما را به دردسر خواهد انداخت. 

بدون تردید اجبار برای حضور کارمندان در جلسات آنلاین همیشه بهترین راهکار نیست. نکته مهم در این میان تلاش برای انتخاب این راهکار به عنوان گزینه آخر است. اگر شما به کارمندان تان اطمینان دهید که حضور در جلسات برای آنها مفید بوده و امکان بهبود شرایط فعالیت شان را فراهم می کند، دیگر نیازی به استفاده از اجبار نخواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نویسنده : علی آل علی- کارشناس روزنامه فرصت امروز   ایمیل مارکتینگ از آن دست الگوهایی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *