خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیمینگ
بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیمینگ

بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیمینگ

نویسنده : جف اسنایدر – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

دنیای گیم برای سال های طولانی تنها منبع مناسب برای رها شدن از دنیای واقعی، دست کم برای چند ساعت، است. بسیاری از مردم بازی های ویدئویی را به هر نوع تفریح دیگری ترجیح می دهند. درست به همین خاطر هم بازی های ویدئویی در میان محبوب ترین گزینه های تفریحی قابل مشاهده است و صنعت بسیار پرسودی را توسعه داده است. 

شیوع ویروس کرونا در طول یک سال و نیم اخیر جهت گیری مردم به سوی گیم را تشدید کرده است. این امر بسیاری از کارآفرینان را به سوی سرمایه گذاری در این حوزه و شروع استارت آپی مستقل هدایت کرده است. شاید این امر در نگاه نخست جذابیت بسیار زیادی داشته باشد، اما به هیچ وجه مسیر راحتی محسوب نمی شود. شما در طول این مسیر با مشکلات بسیار زیادی برای تعامل با مشتریان و تاثیرگذاری بر روی آنها مواجه خواهید شد. بنابراین باید خودتان را برای چالش های بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیمینگ آماده کنید. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات اساسی برای بازاریابی و توسعه برند در صنعت گیم است. این صنعت جذابیت بسیار زیادی دارد، اما از آنجایی که رقبای سرسختی برای شما وجود دارد، باید آماده بازاریابی مناسب در این حوزه باشید. در ادامه برخی از مهم ترین نکات برای راه یابی به تالار افتخار برندهای دنیای گیم را مرور خواهیم کرد. 

برگزاری کمپین بازی های ویدئویی

براساس گزارش موسسه NewZoo، برگزاری کمپین های بازی ویدئویی در قالب مسابقات آنلاین یکی از هیجان انگیزترین عرصه های کسب و کار را شکل داده است. این امر به طور معمول از سوی استودیوهای بازی سازی برای ترغیب کاربران به نصب عناوین تازه شان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از گیمرهای بزرگ دنیا از طریق شرکت در چنین مسابقاتی موفق به کسب درآمدهای بالا می شوند. بنابراین شما با طراحی یک مسابقه جذاب امکان جلب نظر دامنه وسیعی از گیمرهای حرفه ای و همچنین بازیکنان معمولی را خواهید داشت. 

یکی از نمونه های جالب در زمینه جذابیت مسابقات آنلاین مربوط به برند لوئی ویتون است. این غول دنیای پوشاک با همکاری استودیو ریوت گیمز یک سری تورنومنت مسابقات آنلاین را ساماندهی کرد. این امر با هدف بازاریابی برای برند لوئی ویتون در میان گیمرهای سراسر دنیا صورت گرفت. نکته جالب اینکه نتیجه کار بسیار فراتر از حد انتظار بود. به طوری که این برند تورنومنت های موردنظر را برای سال های آینده نیز برنامه ریزی کرده است. 

همکاری با اینفلوئنسرهای دنیای گیم

اینفلوئنسرها در هر حوزه ای حضور دارند. بسیاری از مردم برای خرید هر محصولی ابتدا به سراغ برخی از اینفلوئنسرهای مورد علاقه شان می روند. بنابراین همکاری برندهای فعال در صنعت گیم با چنین افرادی هرگز بی فایده نخواهد بود. 

اینفلوئنسرها در دنیای گیم به طور معمول گیمرهای حرفه ای هستند. البته برخی از افراد با دانش بالا در زمینه بازی سازی نیز در میان چنین اینفلوئنسرهایی به چشم می خورند. اگر شما در تلاش برای بازاریابی و توسعه کسب و کارتان در این میان هستید، همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرها بهترین گزینه خواهد بود. 

یکی از اینفلوئنسرهای مشهور در سراسر دنیا اندرو تلفر است. وی به دلیل امتحان کردن بازی های هاکی از سوی استودیوهای مختلف به شهرت جهانی رسید. امروزه وی از سوی برندهای مختلفی نظیر آدیداس، بوئر و حتی لیگ هاکی ایالات متحده پیشنهاد همکاری بازاریابی دارد. اگر شما در عرصه بازاریابی با چنین افرادی ارتباط بازاریابی داشته باشید، توجه عاشقان دنیای گیم به طور ویژه ای به شما معطوف خواهد شد. 

بسیاری از برندها از همان ابتدا به دنبال همکاری با گیمرها و اینفلوئنسرهای بزرگ هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای تعامل با اینفلوئنسرها براساس اندازه کسب و کارتان است. اگر استودیو بازی سازی شما هنوز در ابتدای مسیرش قرار دارد، همکاری با برخی از گیمرهای بزرگ به هیچ کارتان نخواهد آمد. بنابراین همیشه کارتان را با گیمرهای معمولی شروع کنید و سپس به سراغ اینفلوئنسرهای بزرگ بروید. 

ورود به دنیای تبلیغات

شیوه های سنتی تبلیغات شاید به نظر از مد افتاده برسد، اما دست کم در دنیای گیم هنوز کاربرد دارد. یکی از بهترین الگوهای تبلیغات سنتی در حوزه گیم مربوط به برند کی اف سی است. این فست فود مشهور همیشه در زمینه تبلیغ کسب و کارش در عرصه گیم شهرت دارد. به عنوان مثال، شعبه این برند در فیلیپین هنگام عرضه بازی Animal Crossing، خیلی زود یکی از شعبه های خودش را در دنیای آنلاین این بازی تاسیس کرد. این نکته برای گیمرها بی نهایت جذاب و هیجان انگیز بود. 

گاهی اوقات برندهای عرصه گیمینگ نیز باید چنین عملکردی از خودشان نشان دهند. این کار شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما شما رای تبلیغات برندتان نیازی به همکاری با استودیوهایی مثل خودتان ندارید. اگر شما بازی تازه ای را طراحی کرده ‏اید، همکاری با برندی در عرصه فست فود یا پوشاک ایده بدی نیست. این امر مشتریان آن برند را به سوی عنوان گیمینگ شما هدایت خواهد کرد. اینطوری یک نوع همکاری مشترک میان شما و برندی از صنعتی دیگر شکل خواهد گرفت. 

ضرورت تفکر خارج از چارچوب

یکی از بزرگترین مزایای دنیای گیم امکان خلاقیت و نوآوری بی پایان است. بسیاری از استودیوهای کوچک در این عرصه با طراحی فقط یک بازی خلاقانه می توانند میلیون ها دلار سود کنند. بدون تردید این امر جذابیت های بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این رابطه تلاش برای استفاده از نظرات و انتقادات گیمرها نسبت به بازی های مختلف است. این امر به شما ایده های جذابی برای تولید عنوان های تازه بازی می دهد. 

وقتی شما یک بازی جذاب داشته باشید، بازاریابی و توسعه استودیوی تان کار سختی نخواهد بود. هرچه شما تفکر خارج از چارچوب بیشتری را چاشنی فعالیت کلی استودیو و کسب و کارتان کنید، شانس بالاتری برای بازاریابی بهینه برای برندتان خواهید داشت. 

بدون تردید دنیای گیم یکی از جذاب ‏ترین صنعت های دنیا محسوب می شود. سالانه شمار بالایی از برندها در این حوزه تاسیس می شوند. اگر شما می خواهید برندتان برای مدت زمانی طولانی دوام داشته باشد، باید در کنار عملکرد درخشان در طراحی گیم به دنبال بازاریابی برای آن نیز باشید. نکات مورد بحث در این مقاله به شما فرصت طلایی برای بازاریابی و توسعه کسب و کارتان خواهد داد. 

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

نویسنده : علی آل علی- کارشناس روزنامه فرصت امروز   ایمیل مارکتینگ از آن دست الگوهایی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *