خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / آیا تمامی برندها نیاز به تولید پادکست دارند؟
آیا تمامی برندها نیاز به تولید پادکست دارند؟

آیا تمامی برندها نیاز به تولید پادکست دارند؟

نویسنده : ری بلکنی   مترجم : امیر آل علی  

یکی از دغدغه های همیشگی افراد این است که چه محتواهایی را تولید نمایند. در این زمینه بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که تا حد امکان تمامی گزینه ها را مورد توجه قرار دهید. با این حال واقعیت این است که رشد کردن در بازار به شدت رقابتی حال حاضر بسیار سخت بوده و اگر نخواهید در یک بخش تمرکز داشته باشید، شانس موفقیت بسیار پایین خواهد بود. درواقع فعالیت ضعیف، ابدا نتیجه ای را برای شما به همراه نخواهد داشت. با این حال شما همچنان به فعالیت در تمامی انواع محتواها نیاز خواهید داشت. تحت این شرایط یک پارادوکس شکل می گیرد و سوال اصلی این است که چگونه می توان در کنار تمرکز بر روی یک نوع محتوا، در سایر بخش ها نیز حضور فعال داشت؟ در ادامه راهکار این موضوع بررسی می شود.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تولید پادکست

در هر شبکه شما نیاز دارید تا شناخته شده تر شوید. در این راستا می توانید به عنوان مهمان در برنامه های پرمخاطب حضور داشته باشید. این مسئله اگرچه ممکن است پرهزینه باشد، با این حال برای پادکست کاملا متفاوت است. درواقع با مقایسه تعرفه تبلیغاتی این نوع از محتوا در پلتفرم های مختلف با سایر گزینه ها، متوجه مقرون به صرفه بودن تبلیغات خواهید شد. نکته جالب این است که گوش دادن به پادکست، به یکی از ترندهای اصلی در حوزه محتوا تبدیل شده است.

در این راستا شما می توانید به عنوان مهمان در برنامه های مختلف حضور پیدا کنید و بدون هزینه، برند شخصی خود را قدرتمندتر نمایید. در کنار این موضوع می توانید برند اصلی خود را نیز تبلیغ نمایید. فراموش نکنید که عضوی مشهور در یک شرکت، در نهایت به نفع کل مجموعه خواهد بود. با این حال شما نباید منتظر بمانید تا برنامه ها به سراغ شما بیایند.

در این زمینه لازم است تا برنامه هایی که با حوزه کار شما ارتباط لازم را دارند شناسایی کرده و به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم، مسیر حضور خود را هموار نمایید. با این اقدام شما بدون نیاز به طی شدن زمان، زحمت و هزینه به مخاطبان موردنظر خود دسترسی پیدا خواهید کرد. در نهایت از این بستر می توانید برای حوزه فعالیت اصلی خود که می تواند یک سایت و یا صفحه ای در اینستاگرم باشد، استفاده نمایید. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که در برنامه هایی که در آنها حضور دارید چه رفتارهایی را باید داشته باشید تا بالاترین حد نتایج را به دست آورید؟ در ادامه به نکات مهم در این رابطه خواهیم پرداخت.

۱-خودتان را معرفی نکنید

اشتباه بزرگی که بسیاری از مهمان ها تلاش می کنند تا برای چندین مرتبه تکرار نمایند، معرفی خودشان، سوابق و نام برند است. این امر در حالی است که شما باید به معرفی مجری در ابتدای برنامه بسنده نمایید و در آخر صفحه برند را معرفی کنید. درواقع هدف شما تنها باید تحت تاثیر قرار دادن مخاطب باشد تا به وسیله آن بتوانید مخاطب را با خود درگیر نمایید. درواقع به هر میزان که بیشتر مورد توجه قرار بگیرید، طبیعی است که کنجکاوی نسبت به کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد شد. بدون شک مهمان برنامه ای که صرفا به دنبال تعریف و تبلیغ برای خود است، ابدا جذاب نخواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که متنی از پیش تعیین شده داشته باشید. درواقع شما باید بدانید که چه موضوعاتی بیشتر به کار مخاطب می آید و نحوه بیان به چه صورت باشد. در بسیاری از موارد یک شروع ضعیف، همه چیز را نابود می کند.

۲-سوالات را از قبل بررسی نمایید

این امر که از قبل نسبت به سوالات آگاه شوید به یک اقدام رایج تبدیل شده است. در این زمینه شما هم باید نظرات خود را اعلام نمایید. درواقع دلیلی وجود ندارد که تمامی سوالات مدنظر مجری، پاسخ داده شود و می توانید پیشنهاد موارد جایگزین را بدهید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که ممکن است مجری صرفا به فکر بازدیدکنندگان برنامه خود باشد و این امر می تواند باعث شود تا سوالات کم اهمیت مطرح شود. با این حال این نکته را نیز فراموش نکنید که هر برنامه، شیوه کاری خاص خود را دارد و نمی توانید انتشار تغییرات زیادی را داشته باشید. در این زمینه توصیه می شود که چند پادکست از کانال های موردنظر را گوش دهید تا با سبک برنامه آشنا باشید.

۳-از معجزه صدا غافل نشوید

تنها عملی که در پادکست می تواند برای مخاطب جذابیت ایجاد نماید، صدای شما خواهد بود. در این رابطه منظور این نیست که در دوره های دوبلری شرکت کنید. با این حال صدای شما باید دربر گیرنده احساسات باشد. برای مثال این امر که در حین صحبت از برند خود، شور خاصی را به صدا اضافه کنید، بدون شک تاثیرگذار خواهد بود. در این رابطه توصیه می شود که نگاهی به افراد حرفه ای در زمینه پادکست داشته باشید و محبوب ترین اپیزودهای پلتفرم های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

۴-مخاطب را رها نکنید

در نهایت این امر که مخاطب را رها کنید، باعث خواهد شد تا تاثیر اقدام شما کاهشی محسوس را داشته باشد. به همین خاطر نیز توصیه می شود که از افراد دعوت کنید که سوالات خود را در صفحه شخصی و یا صفحه تجاری برند، مطرح نمایند. همچنین لازم است تا با دانش بالا وارد جلسات شوید تا اپیزودی که با حضور شما ایجاد شده است، ارزش گوش دادن بالایی را داشته باشد.

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نه تنها در رابطه با پادکست، بلکه در رابطه با هر نوع از محتوا، می توانید سیاست مهمان شدن را پیاده سازی نمایید.

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

پیوستن محقق ارشد سابق مایکروسافت به تیم اقتصاد دیجیتال دولت چین در منطقه شنژن

پیوستن محقق ارشد سابق مایکروسافت به تیم اقتصاد دیجیتال دولت چین در منطقه شنژن

آکادمی بین المللی اقتصادی دیجیتال چین از پیوستن یکی از معاونین و محققین ارشد شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *