خانه / رسانه دیجیتال / ۳ راز فروش بالا در شبکه های اجتماعی
3 راز فروش بالا در شبکه های اجتماعی

۳ راز فروش بالا در شبکه های اجتماعی

نویسنده : رابی وادن – کارشناس بازاریابی   مترجم : امیر آل علی 

در هر زمینه ای اگر می خواهید موفقیتی را به دست آورید، لازم است تا به حرفه ای ها توجه داشته باشید. این افراد به علت دانش و تجربه بالایی که دارند، راهکارهایی را معرفی می کنند که بالاترین حد نتایج را به همراه دارد. به عقیده جک ما راز موفقیت در هر زمینه ای این است که به افراد باتجربه مراجعه کنیم. این امر باعث می شود تا تجربه ای که چند سال نیاز به زمان دارد را به یک باره به دست آوریم. با این حال دسترسی به این افراد ابدا ساده نبوده و به همین خاطر لازم است تا به صورت مداوم مقالاتی را مطالعه کنید که از افراد حرفه ای، توصیه های لازم را ذکر کرده است.

در جهان امروز فروش به بستر اینترنت محدود شده و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تا چند سال آینده مواردی نظیر فروشگاه حضوری، بسیار کمرنگ خواهد شد. تجربه کرونا نیز این نکته را به اثبات رسانده است که فروش آنلاین، با هیچ بحرانی نابود نمی شود. در این زمینه اگرچه برندهای مختلف فعالیت دارند، با این حال آمارها حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد کسب و کارها، به نتیجه لازم دست پیدا نمی کنند. اگرچه این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، با این حال بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که چنین شرایطی به خاطر عدم رعایت سه اصل حیاتی است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-جامعه مخاطب پیدا کنید

نخستین اشتباه بزرگ افراد این است که تلاشی برای پیدا کردن مخاطب نمی کنند. در این زمینه آنها میان مخاطبان نیز تفاوتی قائل نمی شوند. با این حال شما در تلاش برای فروش هستید و طبیعی است که جامعه هدف باید کاملا مشخص باشد. برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت دارید، بدون شک آقایان، گزینه مناسبی برای دنبال کردن صفحه شما نخواهند بود. این نکته به ظاهر ساده کمک می‎کند تا با تمرکز بالاتری فعالیت نمایید و درصد تبدیل مخاطب به مشتری نیز به مراتب بیشتر شود. در این رابطه شما به فردی نیاز دارید که به نرم افزارهای موجود در زمینه پیدا کردن مخاطبان هدف، شناسایی ترندها و بررسی فعالیت های سایر رقبا، تسلط خوبی داشته باشد. در صورتی که شما در ابتدا جامعه هدف را مورد توجه قرار دهید، حتی در انتخاب شبکه اجتماعی خود نیز دقت بالاتری خواهید داشت.

۲-محتوایی تولید نمایید که خود عاشق آن هستید

اگرچه بسیاری از افراد بر این باور هستند که محتوا باید برای مخاطب تولید شود، با این حال شما باید خواسته خودتان را مورد توجه قرار دهید. این موضوع باعث می شود تا در زمینه مورد علاقه خود فعالیت نمایید و از به کار بردن سبک مخصوص خود نیز واهمه نداشته باشید. درواقع شبیه شدن بسیاری از صفحات، نکته منفی محسوب می شود.

در این زمینه هیچ چیز به اندازه فعالیت متفاوت، خلاقیت و نوآوری نمی تواند جذابیت داشته باشد. به صورت کلی شما تنها باید محتوایی را تولید نمایید که خودتان اولین مشتری آن محسوب می شوید. این موضوع در زمینه تولید و فروش نیز صادق است. درواقع شما باید محصولی را تولید و یا به فروش برسانید که خودتان اولین مشتری آن محسوب می شوید. در غیر این صورت شانس موفقیت کمی را خواهید  داشت. به همین خاطر از همین امروز نیاز است تا علایق خود در حوزه کاری را مشخص نمایید و سعی کنید تا در رابطه با آنها تولید محتوا داشته باشید.

این نکته را هم فراموش نکنید که تولید محتوا، به معنای استفاده از شبکه اجتماعی به عنوان بیلبورد تبلیغاتی نبوده و شما در ابتدا باید افراد را به حوزه خود علاقه مند نمایید و دلایلی فراتر از یک محصول برای خرید وجود داشته باشد. در این رابطه برخی از افراد برندی شخصی استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود تا دلیل اصلی خرید، محبوبیت خود فرد باشد.

در این زمینه نیز شما باید شیوه تولید محتوا و فعالیت خود را با توجه به وضعیت بازار و سلیقه خود انجام دهید. در این زمینه به هر میزان که نوآورانه تر باشید، طبیعی است که نتایج بهتری را هم به دست آورید. درواقع لازم است تا شما حتی در یک حوزه کوچک نیز پیشقدم شوید و از انجام کارهای تکراری و رایج خودداری نمایید. برای مثال بسیاری از برندها تصویر و مشخصات محصولات را در صفحات خود قرار می دهند. این موضوع ابدا جذابیت لازم را نخواهد داشت و اقدامی بیش از حد تکراری محسوب می شود. در این رابطه با آموزش حرفه ای و کاربردی هم می توان علاقه و اعتماد لازم را ایجاد کرد.

۳-اعتمادسازی بدون محدودیت داشته باشید

بسیاری از برندها برای اعتمادسازی فعالیت خاصی را انجام نمی دهند. این امر در حالی است که هیچ چیز به اندازه اعتماد، ضامن فروش آنلاین نخواهد بود. در این راستا فراموش نکنید که بدون طی کردن این مرحله، حتی فروش شما منجر به ایجاد مشتریان وفادار نخواهد شد. با توجه به بازار به شدت رقابتی حال حاضر، این نکته را نباید فراموش کنید که مخاطب شما همواره با گزینه های متنوعی مواجه است. به همین خاطر ابدا نباید فعالیت در شبکه اجتماعی را آسان تصور نمایید. درواقع بیشترین بودجه و زمان شما باید به این بخش اختصاص پیدا کند.

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

تولید محتوا و اهمیت رنگ ها در بازاریابی

تولید محتوا و اهمیت رنگ ها در بازاریابی

نویسنده : نیت نید   مترجم : علی ‌آل ‌علی رنگ امری است که تجربه روزمره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *