خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / چطور با عکسهای تبلیغاتی بیشتر بفروشیم؟
چطور با عکسهای تبلیغاتی بیشتر بفروشیم؟

چطور با عکسهای تبلیغاتی بیشتر بفروشیم؟

تأثیر عکسهای تبلیغاتی در فروش بیشتر مسئله‌ای غیرقابل انگار است. هر کسب و کاری برای فروش بیشتر به بازاریابی نیاز دارد.

بازاریابی یکی از مهم‌ترین مسائل در عرصه کسب و کارهای مختلف است. این مسئله از زمان پیدایش کسب و کارها وجود داشته و مورد توجه قرار گرفته است چون تمام صاحبین مشاغل مختلف هدف برند شدن و فروش عالی و در نهایت رسیدن به درآمدزایی فوق العاده را در سر می‌پرورانند. روش‌های تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارد که کسب و کارهای مختلف آن‌ها را اجرا می‌کنند. آنچه که اهمیت دارد میزان موفقیت این کمپین‌های تبلیغاتی است. در این بین می‌توان بهترین نتیجه را از عکسهای تبلیغاتی دریافت کرد. عکسهای تبلیغاتی به نوعی عکس‌های تجاری گفته می‌شود که با هدف بازاریابی و فروش بیشتر از محصولات و خدمات مختلف گرفته می‌شود. حتماً این سؤال برایتان پیش می‌آید که چگونه یک عکس می‌تواند هدفمندتر از کمپین‌های مختلف عمل کند و به فروش بیشتر منجر شودد. عکاسی حرفه ای  نقشی تاثیر گذار در بازاریابی و افزایش فروش دارند که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تأثیر عکسهای تبلیغاتی در فروش بیشتر مسئله‌ای غیرقابل انگار است. هر کسب و کاری برای فروش بیشتر به بازاریابی نیاز دارد اما از آنجا که نمی‌توان روش‌های مختلف را امتحان و اجرا کرد، باید همواره به دنبال بهترین روش بود. این که چگونه یک عکس باعث افزایش فروش می‌شود، چندان موضوع پیچیده ای نیست. طبیعت بصری مسئله‌ای است که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت. با توجه به این طبیعتی که در ذات انسان وجود دارد، همواره جلوه بصری بهتر در ذهن ثبت و ماندگار می‌شود. گاهی یک تصویر چنان گویا است که شاید یک محتوای متنی با هزار لغت به وضوح آن نباشد. عکسهای تبلیغاتی تأثیری متفاوتی بر ذهن مخاطبان می‌گذارند. این عکسها می توانند افراد را مجذوب یک کالا کرده و  آن‌ها را به خرید ترغیب کنند. البته زمانی یک عکس تأثیرگذار خواهد بود که علاوه بر جذابیت و ایده پردازی، متفاوت و خلاقانه باشد. در نتیجه هیچگاه عکسهای اماده گوگل نمی‌توانند ذهن مخاطب را درگیر کنند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ویژگی عکسهای تبلیغاتی

نکته مهمی که در رابطه با عکسهای تبلیغاتی مطرح می‌شود، ویژگی این عکسها برای تاثیرگذاری بیشتر بر مصرف کننده محصول یا خدمات است. با توجه به این که مشاغل مشابه بسیاری هم‌زمان در حال فعالیتند، طبیعتاً مخاطبان هدف روزانه با موج عظیمی از تبلیغات مواجه‌اند. در نتیجه زمانی یک عکس تبلیغاتی مانا و ماندگار می‌شود که نسبت به سایر تبلیغات برتری داشته باشد. ‌ به همین دلیل باید نورپردازی و ترکیب و چیدمان به شکلی حرفه ای رعایت شود. باید خلاقیت و نوآوری، استفاده از تکنیک‌های عکاسی و تجربه و تبحر در تهیه این عکس‌ها لحاظ شود. به همین خاطر عکاسی حرفه‌ای در حوزه تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد. عکسهای تبلیغاتی در واقع مانند یک سند هویت یک شرکت را نشان می‌دهند. بنابراین هر چه کیفیت تصویر بهتر باشد، قدرت شرکت یا برند مورد نظر را بهتر و بیشتر به نمایش می‌گذارد. ‌ تصور کنید شرکتی بهترین محصولات را عرضه می‌کند و تلاش‌های بسیاری در این حوزه به کار می‌بندد اما از آنجا که در به نمایش گذاشتن محصولات خود خلاقیت و نوآوری به کار نمی‌گیرد، نمی‌تواند به درستی جامعه هدف را جذب کند.

عکسهای محصولات قبل از این که یک تصویر معمولی از محصول باشند، باید بتوانند تمام ویژگی‌ها، مزایا، کاربردها و قابلیت‌های محصول مورد نظر را نمایش دهند. بنابراین باید تمام جزئیات در تصویر لحاظ شود. به این نکته توجه کنید که مشتری با مشاهده تصویر می‌خواهد از مزایای محصول مطلع شود. با توجه به همه این موارد تجربه و تبحر عکاس در این زمینه بسیار مهم است. عکاس باید بتواند به صورت سفارشی محصول یا خدمات مورد نظر را در عکس نشان دهد. عکس باید به گونه‌ای باشد که مشتری با دیدن آن به این نتیجه برسد که با خرید محصول می‌تواند حس خوبی را تجربه کند. در واقع عکسهای تبلیغاتی باید با نیاز مشتری همخوانی داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های یک عکس تبلیغاتی بهبود ارتباط کسب و کارها با مخاطبان هدف است. ‌ وقتی یک تصویر کیفیت مطبوبی داشته باشد، تلاشی که برای تهیه آن صورت گرفته به خوبی هویدا می‌شود.   وقتی شرکتی برای یک عکس چنین تلاش می کند، قطعاً محصول استثنایی برای فروش خواهد داشت، همین مسئله باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری و در نتیجه افزایش فروش خواهد شد.

همان طور که پیش‌تر گفتیم روزانه پیام‌های تبلیغاتی بسیاری به شکل‌های مختلف به مشتریان می‌رسد. در سالهای گذشته هوش بصری جامعه رشد پیدا کرده، به همین دلیل  به عکسهای تبلیغاتی تکراری و بدون ایده و خلاقیت توجه نمی‌کنند. بنابراین یک عکس در صورتی می‌تواند پیام هر کسب و کاری را به جامعه هدف برساند که بسیار حرفه‌ای باشد. عکسهای تبلیغاتی حرفه‌ای در یک نگاه پیام شرکت مورد نظر را به مصرف کننده  می‌رسانند و از آنجا که این عکسها در ذهن افراد ثبت می‌شوند، مشتریان بالفعل به مشتریان بالقوه تبدیل شده و تعداد مخاطبان روز به روز گسترش می‌یابد. این همان چیزی است که در نهایت به فروش بالا منجر شده و صاحبین کسب و کارها را به هدفشان می‌رساند.

نکته: با توجه به مطالب فوق در مورد تأثیر عکسهای تبلیغاتی به صحت این جمله می‌رسیم که یک عکس همه چیز است. با استفاده از عکسهای باکیفیت و حرفه‌ای می‌توان حس هیجان، علاقه و اعتماد را در مشتری ایجاد کرد و او را نسبت به خرید تحریک و ترغیب کرد. هیچ فرقی نمی‌کند که عکس شما در چه قالبی باشد. عکسهای تبلیغاتی در قالب بیلبورد، بروشور، کاتالوگ و یا عکسهایی که در سایت شما ارائه می‌شوند. مهم آن است که بتوان احساسات درست مشتری را نسبت به خود جلب کرد و به اهداف بازاریابی دست پیدا کرد.

منبع: بازار

حتما ببینید

معرفی ابزارهای کاربردی برای تولید و انتشار محتوای ویدیویی

معرفی ابزارهای کاربردی برای تولید و انتشار محتوای ویدیویی

امروزه افرادی که قصد دارند محصولات یا خدمات خود را در معرض دید مخاطبان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *