خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / چگونه یک صفحه فرود خوب طراحی کنیم؟
چگونه یک صفحه فرود خوب طراحی کنیم؟

چگونه یک صفحه فرود خوب طراحی کنیم؟

نویسنده : پاتریک شیا – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی

تاثیر اولیه‏ ای که برندها بر روی مشتریان می‏ گذارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. این رویداد به ظاهر ساده سرنوشت بازاریابی برندها را در ادامه مسیرشان مشخص می سازد. درست به همین خاطر هر بازاریابی باید تمام تلاشش را برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدفش انجام دهد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای موفقیت در عرصه بازاریابی نخواهد داشت. 

یکی از اولین ارتباط‎هایی که میان برندها و مشتریان شان ایجاد می شود، در بخش صفحه فرود است. این صفحه نخستین محل ارتباط میان برندها و مشتریان شان پس از کلیک آنها بر روی لینک‏ های تبلیغاتی است. با این حساب اگر شما عملکرد مناسبی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید، وضعیت بازاریابی تان از این رو به آن رو خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات حرفه ای برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با صفحات فرود حرفه ای است. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان به شیوه‏ ای حرفه ای کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از ویژگی های مهم صفحات فرود استاندارد را مورد بررسی قرار خواهیم تا در طراحی آن حرفه ای شوید. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ساختار و طراحی کلی

متاسفانه بسیاری از کاربران پس از اینکه بر روی لینک تبلیغاتی یک برند کلیک می کنند، با یک صفحه فرود بی‏ ارتباط با تبلیغ اصلی رو به رو می ‏شوند. این امر در همان لحظه نخست کاربران را نسبت به ادامه مشاهده تبلیغ برند ناامید می سازد. با این حساب شما باید همیشه برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید. این امر شامل طراحی یک صفحه فرود هماهنگ با ماهیت کلی تبلیغ‏ تان است. ساختار کلی صفحه فرود باید با تبلیغ اولیه هماهنگی بالایی داشته باشد، در غیر این صورت شما همیشه نیازمند تلاش بیشتر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید بود. 

تیتر جذاب

امروزه مشتریان بیش از هر نکته دیگری به تیتر صفحات فرود دقت می کنند. با این حساب اگر شما تیتر خوبی را مدنظر داشته باشید، به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. مهمترین مسئله در زمینه انتخاب تیتر اصلی پرداختن به موضوعات اساسی است. اگر شما این امر را مدنظر داشته باشید، به بهترین شکل ممکن توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. 

توصیه ما در این بخش بازنگری در تیترهای اصلی صفحات فرود قبل از اتمام کار است. این امر آخرین ایرادات صفحه فرود شما را نیز رفع خواهد کرد. به این ترتیب با اطمینان کامل نسبت به توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وارد عرصه بازاریابی خواهید شد. 

استفاده از CTA مناسب

دعوت به عمل یا CTA یکی از مهمترین بخش ها در هر صفحه فرود است. اگر مشتریان از صفحه فرود شما استقبال کنند، باید در نهایت پیشنهاد کاربردی برای آنها داشته باشید، در غیر این صورت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می ‏کند. استفاده از فونت بزرگتر و همچنین ارائه پیشنهادی جذاب به مشتریان نقش مهمی در جلب نظرشان در این رابطه دارد. شما با چنین کاری در مدت زمانی اندک تبدیل به برندی حرفه ای در زمینه طراحی صفحه فرود خواهید شد. 

سرعت بارگذاری بالای صفحه فرود

صفحه فرود باید به سرعت بارگذاری شود، در غیر این صورت شاید کاربران حوصله کافی برای بازدید از سایت تان را نداشته باشند. این امر ضربه بسیار بزرگی به فرآیند بازاریابی تان خواهد زد. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن باشید. 

امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات سایت و به ویژه صفحات فرود در دسترس برندها قرار دارد. با این حساب شما باید تمام توان تان را برای افزایش سرعت این بخش قرار دهید، در غیر این صورت همیشه با مشکلات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان رو به رو خواهید بود. 

بدون تردید اهمیت صفحات فرود برای برندها بیش از هر زمان دیگری است. اگر شما هم به دنبال بهینه سازی صفحات فرودتان هستید، نکات مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

چگونه فهرست ایمیل برندمان را مرتب کنیم؟

چگونه فهرست ایمیل برندمان را مرتب کنیم؟

نویسنده :پاملا وان – کارشناس بازاریابی مترجم :علی ‌آل ‌علی ایمیل مارکتینگ در طول یک دهه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *