خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام
دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام

دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام

نویسنده : کریستینا نیوبری – کارشناس بازاریابی و کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

در دنیایی که بیش از یک میلیارد کاربر در اینستاگرام عضویت دارند، ایجاد تمایز برای برند و جلب نظر کاربران امر بسیار مشکلی محسوب می شود. امروزه دامنه انتخاب کاربران در اینستاگرام به قدری افزایش پیدا کرده است که برخی از بازاریاب ها موفقیت در این فضا را به امری غیرممکن تشبیه می کنند. در این میان شاید تنها راهکار مطمئن برای رقابت با دیگر برندها و جلب نظر مشتریان در فضایی شلوغ تکنیک های سئو باشد. این امر به برندها امکان ایجاد تمایز با رقبا و دیده شدن محتوای شان در فضای شلوغ اینستاگرام را می دهد. 

بدون تردید وقتی صحبت از مدیریت سئو می شود، بسیاری از بازاریاب ها با شک و تردید نسبت به توانایی برندشان برای اجرای درست این استراتژی به ماجرا نگاه می کنند. بسیاری از برندها در زمینه استفاده از این تکنیک ها به طور مداوم با شکست رو به رو می ‏شوند. درست به همین خاطر استفاده از تکنیک های سئو باید با مراجعه به بهترین و معتبرترین آنها صورت گیرد. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

فهم نکات سئو برای اینستاگرام امر بیش از اندازه پیچیده ای نیست. نکته مهم در این میان استفاده از توصیه‏ های کاربردی به همراه یک راهنمای حرفه ای است. اگر شما هم به دنبال پایان بخشیدن به دردسرهای برندتان در اینستاگرام هستید، این مقاله مخصوص شماست. در ادامه برخی از مهمترین نکات درباره دستیابی به مخاطب بیشتر با استفاده از سئوی اینستاگرام را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

سئوی اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام امروزه یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا محسوب می شود. همین امر بسیاری از برندها را به سوی حضور در این پلتفرم ترغیب کرده است. در این میان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه نکته بسیار مهمی محسوب می شود. متاسفانه تمام برندها فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف شان را ندارند. درست به همین خاطر همیشه با مشکلات عمده‏ ای رو به رو می ‏شوند. سئوی اینستاگرام به تکنیک ها و راهکارهای کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اشاره دارد. این تکنیک ها به تیم های بازاریابی برای جلب نظر هرچه بیشتر کاربران و همچنین توسعه جایگاه برند در این پلتفرم کمک می ‏کند. 

بدون تردید وقتی صحبت از سئو می شود، باید فاکتورهای اساسی در زمینه رتبه بندی اکانت ها را نیز مورد نظر قرار دهیم. این امر برای بسیاری از برندها درست مانند وضعیت بازاریابی شان در گوگل است. همانطور که بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از تکنیک های کاربردی سئوی گوگل دارند، در اینستاگرام هم شرایط به همین شکل است. اگر شما در قالب یک برند به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه تفاوت میان اینستاگرام با دیگر شبکه های اجتماعی را درک کنید.

متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها درست مانند گوگل با اینستاگرام رفتار می کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای سئوی مناسب و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. چنین امری کسب و کارتان را با مشکلات بسیار زیادی رو به رو خواهد ساخت. 

خوشبختانه اینستاگرام نسبت به فاکتورهای رتبه بندی محتوا و اکانت ها در پلتفرمش رویکرد بسیار روشنی دارد. درست به همین خاطر شما به راحتی امکان یادگیری روند موردنظر را خواهید داشت. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

متن جست و جو

جای تعجب ندارد که وقتی کاربران در اینستاگرام عبارتی را جست و جو می کنند، نتایجی با هماهنگی بالا با خواسته‏ شان را مشاهده نمایند. این امر به برندها امکان پیگیری روند بازاریابی با استفاده از کلیدواژه‏ های هماهنگ با نیاز مشتریان را می دهد. نکته مهم در این میان ساز و کار رتبه بندی محتوا از سوی اینستاگرام براساس این نکته است. شما در صورت آگاهی از این روند فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید.

مهمترین مسئله در این میان برای برندها توجه به کلیدواژه‏ های کاربردی و پرطرفدار برای کاربران است. اگر محتوای شما چنین کلیدواژه‏ هایی داشته باشد، پست های تان به طور حرفه ای و در رتبه های اول برای کاربران به نمایش درمی آید. همچنین در بخش بیوگرافی برندتان هم باید از این نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان استفاده نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای کسب رتبه های برتر اینستاگرام ندارید. 

فعالیت کاربران

دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام

این بخش شامل هشتگ ها و اکانت هایی است که کاربران دنبال می کنند. امروزه در اینستاگرام به غیر از کاربران واقعی امکان دنبال کردن هشتگ ها نیز وجود دارد. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمامتر امکان پیدا کردن محتوای مورد علاقه تان را دارید. 

اینستاگرام در زمینه نمایش محتوا به کاربران اول از همه به هشتگ ها و کاربرانی که آنها فالو می کنند، توجه نشان می دهد. به این ترتیب اگر برند شما از سوی چند کاربر دنبال شود، احتمال اینکه محتوای تان برای فالوورهای کاربران مورد نظر نیز نمایش داده شود، بالا خواهد رفت. این امر به نوعی نقطه اتکایی برای برند شما در زمینه جلب نظر مخاطب هدف خواهد بود. به این ترتیب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن افزایش پیدا می ‏کند. 

امروزه کاربران در صورت مشاهده پست های اکانتی که دوستان شان فالو دارند، تمایل بسیار بیشتری برای توجه به آن و همچنین دنبال کردنش نشان می دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه فعالیت کاربران را برای بازاریابی و سئو محتوا در اینستاگرام مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت سئوی محتوای تان نخواهید داشت. 

یک امتحان ساده در این میان جست و جو کردن عبارت «سفر» در اکانت تان است. رتبه های برتر این جست و جو به اکانت هایی مرتبط است که دوستان تان آنها را دنبال می کنند. فرض الگوریتم اینستاگرام در این میان واکنش بهتر شما به این ماجرا در مقایسه با مشاهده دیگر انواع محتواست. بنابراین در زمینه سئوی محتوا و برند در اینستاگرام باید به این نکات نیز توجه نشان دهید. 

اگر شما قبل از اینکه یک عبارت را جست و جو نمایید، با یکی از اکانت های مربوط به حوزه سفر ارتباطی داشته باشید، اکانت موردنظر اول از همه برای شما نمایش داده خواهد شد. این امر نوعی شخصی سازی نتایج برای کاربران محسوب می شود. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

امروزه بسیاری از برندها بدون توجه به تعامل های قبلی‏ شان با کاربران در تلاش برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف هستند. درس مهمی که این بخش برای شما دارد، ضرورت توجه به سابقه تعامل ‏تان با مخاطب هدف است، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

سیگنال شهرت

محتوایی که از قبل در اینستاگرام شهرت بالایی پیدا کرده اند، همیشه برای اکانت شان مزیت مهمی به همراه دارد. بر این اساس اگر شما عبارتی را به طور تصادفی در اینستاگرام جست و جو نمایید، بدون شک صفحاتی که محتوای محبوب دارند، رتبه های اول نتایج را به خودشان اختصاص می دهند. این امر نوعی واکنش طبیعی از سوی الگوریتم اینستاگرام برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. 

بازاریاب ها برای اینکه توانایی بالایی در زمینه جلب نظر کاربران داشته باشند، اول از همه باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس محتوای جذاب باشند. این امر رتبه سئوی آنها در اینستاگرام را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

اگر شما به دنبال بهینه سازی وضعیت سئوی سایت تان هستید، باید اول از همه بارگذاری محتوا در زمان مناسب و استفاده از ترندهای برتر را مدنظر قرار دهید. این امر به برند شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای بهبود وضعیت برندتان و جلب نظر کاربران پیدا خواهید کرد. 

تکنیک های سئوی اینستاگرام

بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام

کاربران وقتی با اکانت شما تعامل داشته باشند، اول از همه به وضعیت پروفایل تان نگاه می کنند. اگر یک برند اطلاعات نامشخص و عکس کاربری بی کیفیتی داشته باشد، از همان ابتدای کار سیگنال منفی برای مخاطب هدفش ارسال خواهد کرد. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. 

بسیاری از بازاریاب ها و کارآفرینان برای بهینه سازی رتبه سئوی سایت‎شان به دنبال تکنیک های بسیار متنوعی هستند. به همین خاطر در میانه راه بهینه سازی پروفایل به طور کامل فراموش می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه یک پروفایل حرفه ای پیش روی آنها قرار دهید، در غیر این صورت هیچ فرصتی برای جلب نظرشان نخواهید داشت. 

اگر بخواهیم دوباره از یک آزمایش ساده سود ببریم، باید گفت که جست و جوی عبارتی مثل «سفرم در اینستاگرام شاید در نگاه نخست همراه با نتایج شانسی باشد، اما با یک نگاه ساده به اکانت های برتر در این جست و جو به ماهیت حرفه ای پروفایل شان پی خواهید برد. درست به همین خاطر برندها باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با یک پروفایل حرفه ای باشند. 

مسئله مهم درباره پروفایل حرفه ای تعریف آن به بهترین شکل ممکن است. این امر به شما فرصت بی نظیری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. یک پروفایل حرفه ای اول از همه دارای عکس کاربری مناسبی است. شما به عنوان یک برند باید از عکس مربوط به برندتان در این رابطه استفاده نمایید. بارگذاری تصویر لوگو در این بخش توصیه ای حرفه ای خواهد بود. این طوری کاربران در همان نگاه نخست متوجه برند شما خواهند شد. 

گام بعدی برای تبدیل پروفایل برند به نمونه ای حرفه ای مربوط به استفاده از توضیحات دقیق در بخش بیوگرافی است. این امر باید شامل شعار اصلی برند و همچنین در صورت امکان اضافه کردن شماره تماس یا ایمیل باشد. همچنین آدرس دقیق دفتر مرکزی شرکت را نیز باید در پروفایل درج نمایید. این امر اعتماد کاربران را به بهترین شکل ممکن جلب خواهد کرد. 

مشتریان همیشه در تعامل با برندها به دنبال نکاتی درباره آشنایی با آنها هستند. این امر به مشتریان برای خرید مطمئن کمک خواهد کرد. بنابراین شما باید همیشه جلب نظر مخاطب هدف با استفاده از اطلاعات دقیق ارتباطی را مدنظر قرار دهید. این امر برندتان را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

یکی از اشتباهاتی که برای برندها ضرر زیادی به همراه دارد، درج نکردن آدرس دفتر مرکزی برند است. این امر می‏ تواند به سادگی موجب برداشت نادرست کاربران از شما یا اشتباه گرفتن برندتان با یک کسب و کار دیگر شود. این امر از سوی الگوریتم اینستاگرام همیشه همراه با واکنش منفی خواهد بود. پس همیشه به درج دقیق آدرس کسب و کارتان در اکانت رسمی خودتان توجه نشان دهید. 

استفاده از هشتگ های درست

دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام

استفاده درست از هشتگ ها همیشه امر مهمی محسوب می شود. یک پست در صورت استفاده از هشتگ های درست شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف خواهد داشت، در غیر این صورت پست موردنظر شباهت بالایی به نمونه‏ های کلیشه ای پیدا می ‏کند. 

امروزه با حجم بالای پست های موجود در شبکه های اجتماعی فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به امری بسیار دشوار شده است. درست به همین خاطر برندها نیازمند شرایطی به منظور تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف شان هستند. اگر شما به دنبال هشتگ های حرفه ای و دقیق هستید، باید برخی از نکات کلیدی را در این رابطه به ذهن بسپارید. در این رابطه به این نکات توجه نمایید:

•    فقط از هشتگ های مرتبط با پست و برندتان استفاده نمایید. 

•    از ترکیب هشتگ های کلی و جزئی برای جلب نظر هرچه بهتر کاربران سود ببرید. 

•    در هر پست بین ۳ تا ۵ هشتگ را مدنظر قرار دهید. 

•    استفاده از هشتگ های کلیشه ای یا تکراری را به طور کامل فراموش نمایید. 

اگر شما در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به نکات فوق توجه کنید، وضعیت سئوی برندتان در اینستاگرام به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می ‏کند. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک می ‏کند. 

یکی از سوالات مهم در رابطه با هشتگ ها نحوه پیدا کردن بهترین گزینه هاست. این امر همیشه برای بازاریاب ها مانند یک معمای حل نشدنی باقی مانده است. توصیه ما برای حل این مسئله توجه به واکنش کاربران به پست های قبلی تان است. هر پستی که واکنش بهتری از سوی کاربران دریافت کرده باشد، هشتگ های حرفه ای تری داشته است. درست به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به گذشته فعالیت بازاریابی تان داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر کاربران به صفر نزدیک خواهد شد. 

نکته جالب درباره اینستاگرام ارائه برخی از کاربردی ترین اطلاعات به برندها به طور رایگان است. البته شاید کمتر بازاریابی فقط براساس اطلاعات موردنظر دست به تولید محتوا بزند، اما استفاده از آنها ضرورت بالایی دارد. چنین اطلاعاتی به شما برای شناخت درست مشتریان و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی آنها کمک خواهد کرد. بنابراین همیشه استفاده از اطلاعات اینستاگرام را نیز باید مدنظر داشته باشید. 

استفاده از کلیدواژه‏ های مناسب

دستیابی به مخاطب بیشتر با سئوی اینستاگرام

در گذشته اینستاگرام برای نمایش نتایج به کاربران توجه زیادی به کلیدواژه ها نداشت. با این حال اکنون شرایط به طور کامل متفاوت شده است. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه نیازمند کلیدواژه‏ های کاربردی هستید، در غیر این صورت شانس تان برای سئوی محتوا کاهش پیدا می ‏کند. 

استفاده از کلیدواژه‏ های درست به معنای شناخت سلیقه کاربران و همچنین تلاش برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی آنهاست. به عنوان مثال، اگر کاربران در زمینه جست و جوی عبارت «سفر» به کلیدواژه‏ هایی مانند «عکاسی در سفر» یا «سفر خانوادگی» توجه نشان می دهند، شما باید در اکانت تان درباره سیر و سفر از این نکته سود ببرید. افزودن این کلیدواژه ها به پست های تان در کنار اضافه کردن شان به بخش بیوگرافی تاثیرگذاری بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. بنابراین همیشه استفاده از این نکته را به یاد بسپارید. 

امروزه بسیاری از برندها نسبت به استفاده از کلیدواژه‏ های کاربردی توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان پیدا می کنند. این امر کسب و کارتان را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. 

حفظ کیفیت اکانت

راه اندازی یک اکانت رسمی برای برند امر ساده ای به نظر می رسد. با این حال به محض اینکه شما وارد فرآیند بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف شوید، حفظ کیفیت برند امر به شدت سخت تری خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به نحوه حفظ کیفیت برندتان داشته باشید. این امر شامل استفاده از توصیه‏ های مشتریان و کارشناس های حرفه ای به طور همزمان است. اشتباه برخی از برندها بی توجهی مداوم به نظرات و پیشنهادات مشتریان است. این امر به تدریج جذابیت برند شما برای مشتریان را به طور چشمگیری کاهش می دهد. بنابراین شما باید همیشه به دنبال راهکارهایی برای حفظ کیفیت اکانت تان باشید. 

یکی از نکاتی که بسیاری از اکانت های رسمی برندها در اینستاگرام را با مشکل رو به رو می ‏کند، توجه بیش از اندازه به بحث فروش است. شاید این امر در نگاه نخست هیچ مشکلی برای برندها به همراه نداشته باشد، اما شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری کاهش می دهد. شما باید از اینستاگرام برای تعامل با مشتریان در کنار فروش صرف سود ببرید. این امر برندتان را در رتبه های بالای سئوی اینستاگرام نگه خواهد داشت، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

6 گام انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن

۶ گام انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن

نویسنده :رافائلا آگوئار مترجم :امیر آل علی امروزه فعالیت در شبکه های اجتماعی به عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *