خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان
بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان

بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان

نویسنده : تنویر زفر – کارشناس بازاریابی و کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

شما به عنوان کارآفرین باید همیشه آماده بازاریابی در فضایی پر از رقابت باشید، در غیر این صورت شانسی برای پیدا کردن مشتریان مناسب و فروش بالا نخواهید داشت. امروزه برخی از کارآفرینان حتی برای پیدا کردن تیم های حرفه ای نیز به بازاریابی در شبکه های اجتماعی توجه نشان می دهند. این امر به کسب و کار شما امکان پیدا کردن کارمندانی حرفه ای در فضای آنلاین را می دهد. 

از آنجایی که امروزه اغلب مردم دست کم در یک پلتفرم اجتماعی حضور دارند، سرمایه گذاری کارآفرینان در این میان همراه با بازگشت سرمایه مناسبی خواهد بود. هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین پیدا کردن همکاران مناسب از طریق بازاریابی کارآفرینان در شبکه های اجتماعی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بهینه سازی پروفایل کاربری

وقتی شما در ابتدای مسیر برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید اول از همه نسبت به داشتن یک پروفایل کامل و بی عیب و نقص مطمئن شوید. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را می دهد. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن مشتریان در بازار را دور برندتان جمع خواهید کرد. اغلب اوقات وقتی یک کارآفرین دارای اکانتی با پروفایل نامناسب است، هیچ کاربری آن را جدی نمی گیرد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. بنابراین شما برای تاثیرگذاری حرفه ای و بدون مشکل بر روی مشتریان تان باید همیشه پروفایل تان را حرفه ای طراحی کنید. 

حرفه ای بودن پروفایل کاربری امر عجیبی نیست. شما باید اول از همه عکسی مناسب از خودتان را به اشتراک گذاشته و نام کاربری مناسبی نیز برای خودتان انتخاب کنید. این امر به شما برای جلب نظر کاربران و دیگر کارآفرینان در شبکه های اجتماعی کمک خواهد کرد. 

نگارش بیوگرافی مناسب

بیوگرافی یکی از بخش های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از نگارش متن های جذاب در بخش بیوگرافی سود می برند. این امر به بازاریاب ها امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را می دهد. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن نگاه هر کاربری را جلب خواهید کرد. 

متاسفانه برخی از کارآفرینان برای پروفایل اکانت شان هیچ بیوگرافی را مد نظر قرار نمی دهند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. شما به این ترتیب هیچ شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

وقتی شما بخش بیوگرافی اکانت تان را به حرفه ای ترین شکل ممکن طراحی نمایید، کاربران نگاه متفاوتی به شما و کسب و کارتان خواهند داشت. یکی از راهکارهای ساده برای داشتن بیوگرافی حرفه ای در شبکه های اجتماعی اشاره به سابقه کاری و همچنین موقعیت فعلی تان در بازار کسب و کار است. این امر به ساده ترین شکل ممکن نظر هر کاربری را به خودش جلب خواهد کرد. 

طراحی محتوای بصری زیبا

امروزه شبکه های اجتماعی پر از عکس و ویدئوهای مختلف است. با این حساب شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف چاره ای به غیر از استفاده از محتوای بصری زیبا ندارید. اگر شما مهارت لازم برای طراحی چنین محتوایی را داشته باشید، کارتان به شدت ساده خواهد شد، در غیر این صورت باید از یکی از کارمندان تان در شبکه های اجتماعی درخواست طراحی محتوای موردنیازتان را نمایید. 

توصیه ما در این بخش استفاده از محتوای آموزشی متنوع در قالب فرمت بصری برای تاثیرگذاری بر روی کاربران است. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و حتی جلب همکاری دیگر کارآفرینان را هم دارید. پیش نیاز چنین کاری درک درست از نیازهای مشتریان است. خوشبختانه امروزه حتی اندک تعاملی با مشتریان هم شما را نسبت به نیازهای اصلی شان آگاه خواهد ساخت. اینطوری محتوای تان در شبکه های اجتماعی طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده و به سادگی امکان جلب نظر هر کاربری را خواهید داشت. 

منبع: فرصت امروز

حتما ببینید

ارزش بازار نرم افزار هوش مصنوعی به ۶۲ میلیارد دلار می رسد

ارزش بازار نرم افزار هوش مصنوعی به ۶۲ میلیارد دلار می رسد

مترجم: حمید تعالی بازار نرم‌ افزارهای هوش مصنوعی شامل برنامه‌ هایی می شود که هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *