بیت‌کوینپیشنهاد سردبیرتحلیل ارز دیجیتالمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتال

بیت کوین در ۵ سال آینده کجا خواهد بود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نیل پاتل

مترجم: علیرضا خدائی

اگر به پنج سال آینده نگاه کنیم، بیت کوین کجا می تواند باشد؟ چند دقیقه بیشتر طول می کشد تا دارایی ای پیدا کنید که در پنج سال گذشته نسبت به بیت کوین بازدهی بهتری داشته باشد. در این مدت، با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است. برای مقایسه این امر کافی است به افزایش شاخص سنگین فناوری Nasdaq-100 در زمان خود ۱۲۸ درصد افزایش داشت نگاه بیاندازید.

به گزارش اقتصاددیجیتال و به نقل از یاهو فاینانس؛ بیت کوین به ویژه در یک سال و نیم گذشته عملکرد فوق العاده ای داشته است. اما با توجه به اینکه قیمت آن نسبت به بالاترین قیمت خود ۱۳ درصد کاهش یافته است (تا صبح روز ۵ مه_ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت)، به نظر می رسد اوضاع در حال فروکش کردن است. سرمایه گذاران احتمالا این را به عنوان یک فرصت خرید بالقوه می بینند.

یک دارایی منحصر به فرد

فکر می کنم ارزش اصلی بیت کوین کمیاب بودن آن است. تنها ۲۱ میلیون سکه در گردش وجود خواهد داشت، با نرخ تورم برنامه ریزی شده که تاکنون و کل عمر ۱۵ ساله تاریخچه بیت کوین دستکاری نشده است. با افزایش تقاضا برای یک دارایی ثابت، قیمت نیز افزایش می یابد.

این موضوع در تضاد کامل با رقیب اصلی بیت کوین، یعنی ارزهای فیات قرار دارد. این ارزها به لطف سیاست‌های مالی غیرمسئولانه، به ویژه در ایالات متحده، دائماً قدرت خرید خود را از دست می‌دهند. ساختار بیت کوین به دنبال راه حلی کنترل‌شده‌تر است.

عامل دیگری که قیمت بیت کوین را بالا می برد، ظهور زیرساخت خدمات مالی قوی تر است. آخرین پیشرفت در این زمینه، تأیید محصولات صندوق قابل معامله در بورس (ETF) در ژانویه بود. تا کنون، این محصولات در جذب سرمایه ورودی به بیت کوین بسیار موفق بوده اند. به علاوه، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تأیید ETF ها را می توان به عنوان یک مهر تایید نظارتی در نظر گرفت.

کسب و کارهای زیادی وجود دارند، از بانک های وال استریت گرفته تا استارت آپ های کوچک، که همگی روی محصولات و خدمات مختلف مرتبط با بیت کوین کار می کنند. بنابراین، به راحتی می توان باور کرد که این دارایی به مرور زمان راه خود را به سبد سهام بیشتری باز کند.

من کاملاً مطمئن هستم که پنج سال دیگر، قیمت بیت کوین می تواند دو برابر قیمت فعلی آن باشد. با این حال، اگر تاریخ نشانه ای باشد، این ممکن است یک چشم انداز بسیار محافظه کارانه به نظر برسد.

بیشتر بخوانیم: توکن تون (TON) چیست و چگونه کار می کند؟

ریسک‌هایی که باید به خاطر بسپارید

بعد از اینکه درباره برخی از ویژگی‌های بیت کوین یاد گرفتید، سخت است که نسبت به آن خوشبین نباشید. این یک دارایی خاص است که ارزش مالکیت دارد. و من واقعاً معتقدم که در بلندمدت پتانسیل رشد قابل توجهی دارد. با این حال، سرمایه گذاران باید به ریسک‌ها نیز توجه داشته باشند.

اولین ریسک این است که دولت ایالات متحده بیت کوین را در مرزهای خود ممنوع کند و اساساً مالکیت یا استخراج آن را غیرقانونی کند. این عملاً باعث خروج یک استخر عظیم سرمایه می‌شود و در نتیجه تقاضای بیت‌کوین را ضعیف‌تر می‌کند. اما با افزایش ارزش بیت کوین و شروع مالکیت آن توسط ثروتمندان و طبقه سیاسی، احتمال ممنوعیت کامل کاهش می‌یابد.

ریسک دیگری که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم، ذاتا فنی‌تر است. شاید یک ارتقای تایید شده به بلاک‌چین بیت‌کوین یک باگ نرم‌افزاری ایجاد کند که کلیدهای خصوصی همه را در معرض دید قرار دهد و شبکه را بی‌ارزش کند. یا پیشرفت به سمت رایانه‌های کوانتومی، امکان شکستن رمزنگاری بیت‌کوین را فراهم کند و دوباره امنیت شبکه را تضعیف کند.

اما برای کمک به کاهش این تهدیدات بالقوه، بهتر است بدانیم که گره‌های بیت‌کوین هیچ آپدیتی را که فکر می‌کنند می‌تواند ویران‌گر باشد، تأیید نمی‌کنند. در مورد رایانه‌های کوانتومی، احتمالاً توسعه‌دهندگان بیت‌کوین راهی برای تقویت امنیت شبکه ایجاد خواهند کرد.

هنگامی که این خطرات را درک کردید، می توانید انتظارات واقع بینانه‌تری تعیین کنید. در حالی که من معتقدم بازدهی بیت کوین در پنج سال آینده شبیه پنج سال گذشته نخواهد بود، اما قطعا ارزش این را دارد که این ارز دیجیتال را برای سبد سهام خود بررسی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که دید بلندمدت را حفظ کنید و برای فراز و نشیب‌های اجتناب‌ناپذیر آماده باشید.

بیشتر بخوانیم: امنیت سایبری سنتی در مقابل راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌چین

آیا باید همین حالا ۱۰۰۰ دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟

قبل از اینکه بیت کوین بخرید، به این نکته توجه کنید:

تیم تحلیلگران Motley Fool Stock Advisor به تازگی ۱۰ سهامی را که به عقیده آنها بهترین سهام برای خرید توسط سرمایه گذاران در حال حاضر هستند، شناسایی کردند و بیت کوین یکی از آنها نبود. این ۱۰ سهامی که انتخاب شده اند می توانند در سال های آینده بازدهی هنگفتی داشته باشند.

تصور کنید زمانی که انویدیا در ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ در این لیست قرار گرفت… اگر در زمان توصیه ما ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری می کردید، اکنون ۵۵۰،۶۸۸ دلار درآمد داشتید!

بیشتر بخوانیم: نظرسنجی آمازون بیزنس از رهبران کسب‌وکارهای کوچک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا