بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۵ روش برای ترکیب بازاریابی سنتی و دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
کلی بوسِتی

کسب و کارها دریافتند که ترکیبی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و تاکتیک‌های بازاریابی سنتی که در تمامی مراحل سفر مشتری به کار گرفته می‌شوند، به آن‌ها کمک می‌کند

مصرف کنندگان امروزی به صورت آنلاین تحقیق می کنند سپس به محصولات در اینترنت نگاه می کنند و خرید می کنند و این امر استراتژی بازاریابی دیجیتال را به عنصری ضروری برای برنامه بازاریابی هر کسب و کاری تبدیل می کند. پیام‌های بازاریابی آنلاین با هدف قرار دادن مشتریانی که حضور فعالی در فضای دیجیتال دارند، به طور موثر در هر فضای آنلاینی که آنها وقت می گذرانند، دسترسی پیدا می کنند.

با این حال، بازاریابی دیجیتال تنها استراتژی بازاریابی موثر نیست. مصرف کنندگان از هر دو روش خرید حضوری و آنلاین استفاده می کنند و این موضوع، رسانه های سنتی را به یک کانال بازاریابی حیاتی تبدیل می کند.

ما روش های ترکیب بازاریابی سنتی و دیجیتال را برای ایجاد یک استراتژی کلی موثر بررسی خواهیم کرد تا محصولات و خدمات خود را در مقابل مشتریانی قرار دهیم که به دنبال راه حل برای مشکلات‌شان هستند.

چگونه بازاریابی سنتی و دیجیتال را ترکیب کنیم؟

به گزارش اقتصاد دیجیتال از business، بر اساس نظرسنجی مدیران ارشد بازاریابی (CMO) در سال ۲۰۲۲، بازاریابی دیجیتال ۵۷.۱ درصد از کل هزینه‌های بازاریابی را به خود اختصاص داده است و انتظار می‌رود ۱۶.۲ درصد دیگر نیز افزایش یابد. با این حال، جالب است بدانید که هزینه‌های بازاریابی سنتی نیز تقریباً ۳ درصد افزایش خواهد یافت؛ این موضوع نشان‌دهنده‌ی معکوس شدن کاهش بودجه‌های چند دهه‌ی اخیر است.

کسب و کارها دریافتند که ترکیبی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و تاکتیک‌های بازاریابی سنتی که در تمامی مراحل سفر مشتری به کار گرفته می‌شوند، به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون توجه به اینکه مشتریان وقت خود را کجا می‌گذرانند، به تعداد بیشتری از مخاطبان بالقوه خود دست یابند.

محتوی مرتبط: راهنمای استراتژی بازاریابی دیجیتال ۲۰۲۴

در اینجا پنج استراتژی برای استفاده از قدرت بازاریابی سنتی با نوآوری‌های دیجیتال جدید آورده شده است:

۱. بیلبوردها و هدف‌گذاری جغرافیایی (Geotargeting)

بیلبوردها همچنان روشی محبوب برای تبلیغات در بازارهای خاص و دستیابی به تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان هستند. بر اساس گزارش، انتظار می‌رود بازار جهانی بیلبورد و تبلیغات فضای باز در سال ۲۰۲۲ ، ۶۶.۸ میلیارد دلار بوده باشد.

برای مدت‌ها، هزینه‌های بالای بیلبوردها مانع از استفاده‌ی کسب‌وکارهای کوچک‌تر از آن‌ها می‌شد. با این حال، بیلبوردهای دیجیتال جدید، با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر (تا یک‌سوم هزینه‌ی بیلبوردهای سنتی) تقریباً همان میزان نمایش را ارائه می‌دهند.

برای اینکه بازدهی بیشتری از بیلبورد خود دریافت کنید، استراتژی‌های بازاریابی دستگاه‌های تلفن همراه را با هدف‌گذاری جغرافیایی ترکیب کنید. با این کار، تبلیغات بنری را به گوشی‌های هوشمند رانندگان ارسال می‌کنید و پیام بازاریابی خود را تقویت می‌نمایید.

۲. مجلات و محتوای دیجیتال

چاپ و نشر هنوز از بین نرفته است؛ صنعت مجلات، مشتریان وفادار سرسختی دارد. از آنجایی که مجلات اغلب بر روی مخاطبان خاص تمرکز دارند، روشی عالی برای دسترسی به مخاطب هدف شما هستند.

انتشاراتی که روی علایق خاص مانند تجارت، مسافرت، اتومبیل‌های قدیمی، غواصی و سرمایه‌گذاری تمرکز دارند، رسانه‌های فوق‌العاده‌ای برای بخش‌های مصرف‌کنندگان بسیار خاص هستند. مخاطبان برای دریافت دیدگاه خاص خود به مجلات مراجعه می‌کنند، بنابراین برندهایی که با مجلات همکاری می‌کنند، اغلب از نظر اعتماد با خوانندگان مجله تقویت می‌شوند.

هنگامی که به همکاری با مجلات در زمینه تبلیغات، محتوا یا حمایت مالی از رویدادی فکر می‌کنید، در مورد راه‌های دستیابی به مخاطبان دیجیتال آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت یا نسخه‌های دیجیتال سوال کنید.

محتوی مرتبط:نجات درآمد دیجیتال: چگونه تشخیص دهید، احیا کنید و به اوج برسید .

۳. روزنامه ها و تبلیغات آنلاین

ممکن است برخی از نشریات محلی کم‌حجم‌تر شده باشند ، اما همیشه افرادی هستند که روزنامه‌ها را ارزشمند می‌دانند. سازندگان خانه و کسب‌وکارهای محلی ممکن است با تبلیغات در روزنامه چاپی که به بازار هدفشان اختصاص داده شده، عملکرد خوبی داشته باشند. با توجه به کاهش تعداد تبلیغ‌کنندگان، نرخ‌ها پایین‌تر آمده است و این امر باعث شده تبلیغات روزنامه به گزینه‌ای عالی برای کسب‌وکارهایی با بودجه‌ی کمتر تبدیل شود.

اکثر روزنامه‌ها بخش‌های آنلاین نیز دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر نسخه چاپی، در شبکه‌های اجتماعی نیز با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. مذاکره برای دریافت ارزش بیشتر در تبلیغات بنری وب‌سایت یا پست‌های اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را هم در نظر بگیرید.

۴. تبلیغات تلویزیونی و ویدئویی

در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان تلویزیون کابلی سرویس خود را قطع کرده‌اند (هرچند این سیستم در ایران وجود نداشته است اما می‌توان تلویزیونهای استانی و شبکه‌های ماهواره‌ای کوچک را در ایران در نظر گرفت)، بازاریابان مجبور نیستند بین گزینه‌های تبلیغات تلویزیونی و استریمینگ یکی را انتخاب کنند. تبلیغات تلویزیونی بسیار ارزان‌تر شده‌اند و برنامه‌های خاص، مانند اخبار محلی، ممکن است مخاطبان هدف شما را جذب کنند.

برای اینکه بدانید مخاطبان شما کدام برنامه‌ها را دوست دارند، به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل یا پیامک، داده‌های نظرسنجی‌ها را جمع‌آوری کنید و سپس یک تبلیغ بسازید که داستان شما را روایت کند. شما می‌توانید با بودجه تبلیغاتی کمتر به نسبت ، یک برنامه‌ی تبلیغاتی مناسب داشته باشید. تولید یک آگهی تلویزیونی ممکن است هزینه داشته باشد، اما سرمایه‌گذاری عالی‌ای است، زیرا می‌توانید محتوا را برای سایر کانال‌های دیجیتال تغییر کاربری دهید.

اگر تلویزیون کابلی جایی نیست که می‌خواهید تبلیغ کنید (یا هزینه آن برایتان سنگین است)، اکثر ایستگاه‌های کابلی دارای برنامه‌های کاربردی یا کانال‌های یوتیوبی هستند که می‌توانید با قیمت پایین‌تری در آن‌ها تبلیغ کنید. ویدئوهای تبلیغاتی با طول‌های مختلف – مانند ۶ ثانیه، ۱۵ ثانیه و ۳۰ ثانیه – بسازید تا بتوانید از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، استریمینگ دیجیتال و وب‌سایت خود استفاده کنید.

محتوی مرتبط: چهار مهارت مورد نیاز برای توسعه ذهنیت دیجیتال

۵. تبلیغات رادیویی و استریمینگ

مردم هنوز به برنام‌های رادیویی علاقه دارند و شما می‌توانید با خرید تبلیغات در بخش‌های پخش و آنلاین، میزان دیده شدن آگهی‌های خود را افزایش دهید. با این کار، در تایم رانندگی صبحگاهی که مردم به دنبال گزارش‌های ترافیک و اخبار محلی هستند، به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

اگر بودجه‌ی کمی دارید می‌توانید برای پخش در پلتفرم‌های مختلف پادکست یا اپلیکیشن‌هایی نظیر پاندورا، اسپاتیفای و یوتیوب نیز هزینه کنید. همچنین می‌توانید از همین آگهی برای دسترسی به افراد از طریق تبلیغات در پادکست‌ها استفاده کنید.

چرا باید بازاریابی سنتی و دیجیتال را ترکیب کنید؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی با عناصر دیجیتال و سنتی به شما کمک می کند تا دسترسی خود را گسترش دهید، پیام خود را به افراد بالقوه بیشتری برسانید و سرنخ های فروش بیشتری ایجاد کنید. در اینجا چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید بازاریابی دیجیتال را با تاکتیک های بازاریابی سنتی ترکیب کنید:

۱. در رسانه های سنتی شلوغی کمتری وجود دارد.

مصرف کنندگان با پیام های دیجیتال به شکل تبلیغات، ایمیل ها و موارد دیگر بمباران می شوند. با وجود تمام سر و صدای موجود در فضای دیجیتال و تبلیغاتی که هر حرکت مصرف کنندگان را دنبال می کند، ممکن است خریداران شما دیگر به آنها توجه نکنند.

کانال های بازاریابی سنتی بیشتر نادیده گرفته می شوند. به این ترتیب، اگر یک تاکتیک بازاریابی سنتی را امتحان کنید، به احتمال زیاد بیشتر مورد توجه قرار خواهید گرفت. ادغام فناوری با کانال های سنتی می تواند بهترین‌های هر دو دنیا را برای شما به ارمغان بیاورد، زیرا روش های نوآورانه و جذابی برای دسترسی به مصرف کنندگان بدون صرف هزینه زیاد پیدا می کنید.

محتوی مرتبط: بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) چیست؟

۲. مشتریان رویکردی چند کاناله (omnichannel) می خواهند.

امروزه، مصرف کنندگان انتظار دارند شرکت ها به طور یکپارچه تجربیات آنلاین و آفلاین را با رویکردی چند کاناله ترکیب کنند. اگر بخش آفلاین این تجربه را نادیده بگیرید، نمی توانید پیام‌های خود را در زمان و مکان مناسب به مشتریان ارائه دهید.

۳. تاکتیک‌های تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ ترکیبی غیرمنتظره‌ ایجاد می‌کند.

شخصی‌سازی، نقطه قوت بازاریابی دیجیتال است. هنگامی که شخصی‌سازی دیجیتال را در تاکتیک‌های بازاریابی سنتی خود بگنجانید، می‌توانید به مشتری تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای را ارائه دهید که باعث تعامل و فروش بیشتر می‌شود. برای مثال، شرکت آدیداس یک کد QR روی زبانه‌ی کفش‌های ورزشی PulseBoost HD خود قرار داد که مشتریان را به لیست پخش موسیقی تنظیم‌شده‌ی اسپاتیفای با قابلیت هدف‌گذاری جغرافیایی ( منطقه‌ای) هدایت کند. این لیست پخش در حالی که برند را تقویت می‌کند، ارزش افزوده‌ای را ایجاد می‌کند، زیرا بسیاری از افراد هنگام دویدن به موسیقی گوش می‌دهند.

۴. یک رویکرد ترکیبی به راحتی به سطح جدیدی می‌رسد.

با گسترش روزافزون فناوری دیجیتال، کسب‌وکارها روش‌های بیشتری برای ترکیب تاکتیک‌های درون‌فروشگاهی و دیجیتال برای افزایش راحتی مصرف‌کننده پیدا می‌کنند. برای مثال، والگرینز در اپلیکیشن خود، ادغام بازاریابی دیجیتال و سنتی را تقویت کرده است. مشتریان والگرینز می‌توانند از این اپلیکیشن برای استفاده از کوپن‌های تخفیف درون‌فروشگاهی، تمدید داروهای تجویزی و چت با داروساز به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته استفاده کنند. والگرینز در حال راه‌اندازی دستگاه‌های دیجیتالی در فروشگاه است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تلفن، اسکنر و ابزارهای فروشگاهی استفاده کرد.

با رویکرد ترکیبی، متمایز شوید و دیده شوید

هنگام ایجاد برنامه بازاریابی شرکت خود، بازاریابی سنتی را نادیده نگیرید و فرصت‌ها را از دست ندهید. ترکیب بازاریابی سنتی و دیجیتال که با هدف قرار دادن مشتریان هدف شما و با استفاده از رسانه‌های با دقت انتخاب‌شده انجام می‌شود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه یافتن و تعامل مصرف‌کنندگان با برند شما داشته باشد.

خبر بهتر اینکه، از آنجایی که دنیای بازاریابی تمرکز خود را بر تبلیغات دیجیتال گذاشته است، بسیاری از کانال‌های سنتی ارزان‌تر شده‌اند، به این معنی که برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه محدود، مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه هستند.

محتوی مرتبط: عصر دیجیتال برای همه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا