پیشنهاد سردبیرکاربرد بلاک‌چینمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقالات فناوری مالیمقاله ارز دیجیتال

پیش‌بینی‌های بلاک چینی برای سال ۲۰۲۴

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
تال الیاشیو؛ بنیانگذار و مدیر عامل  SPiCE VC

مترجم: علیرضا خدائی؛ دانش‌پژوه در حوزه اقتصاددیجیتال و تحول دیجیتال و مدیر مسئول رسانه اقتصاددیجیتال

دوباره موقعی از سال است که برخی کارشناسان ارز‌های دیجیتال و بلاک چین با نیت خوب به گوی بلورین پیش‌گویی نگاهی بیاندازند و چشم انداز در حال تحول خود را بیان کنند و سعی کنند تا مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های جذاب خود را برای صنعت بلاک چین در سال ۲۰۲۴ رمزگشایی کنند. برخی درست می‌گویند، برخی ممکن است اشتباه باشد، اما در نهایت آن‌ها تلاش می‌کنند با توجه به جدید و پویا بودن امور مالی دیجیتال به دیگران کمک می‌کنند تا فناوری‌های غیرمتمرکز و اکوسیستم مالی گسترده‌تر در دنیای WEB ۳. ۰ را درک کنند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی (الک‌اکو)، سقوط بالقوه برخی ترند‌های رمزنگاری تا افزایش برنامه‌های نوآورانه کاربردی و ادغام فناوری‌های نوظهور، نوید تحول در سال آینده برای دنیای مالی و فناوری را می‌دهد. در ادامه این پیش‌بینی‌ها بلاک چینی سال ۲۰۲۴ را بررسی می‌کنیم تا تغییرات و تحولاتی که احتمالاً آینده مالی ما را شکل می‌دهند را بهتر درک کنیم.

SBF مدت طولانی به زندان می‌افتد:

این یک سؤال “اگر” نیست، بلکه یک “چقدر” است. سام بنکمن-فرید، پادشاه شکست خورده رمزارز‌ها به احتمال زیاد محکوم به حبس طولانی خواهد شد، که به طور بالقوه چشم انداز کریپتو را تغییر می‌دهد- که من را به دو پیش‌بینی بعدی هدایت کرد.

جنسلر به دنبال DeFi واستیبل کوین‌های مرتبط با رمزارز‌ها خواهد رفت:

ادامه تلاش‌های نظارتی مداوم‌ گری جنسلر رئیس SEC، چهره‌ها یا پروژه‌های برجسته DeFi و استیبل کوین‌ها را در عرصه کریپتو هدف قرار خواهد داد و بسیاری را به این فکر انداخته است که چه کسی یا چه چیزی ممکن است در نظر او باشد.

شیت‌کوین‌ها مرده‌اند:

عصر ارز‌های دیجیتال کم‌ارزش و سوداگرانه در آخرین مراحل خود قرار دارد و به سرعت محو خواهند شد زیرا سرمایه‌گذاران به‌طور فزاینده‌ای به دنبال پروژه‌هایی با کاربرد واقعی و پتانسیل بلندمدت هستند.

زمستان کریپتو به پایان رسیده است:

یخ بازار کریپتو آب شده است، با افزایش احساسات صعودی بودن و افزایش قیمت‌ها، این نشان می‌دهد که دوره رکود و عدم اطمینان که به “زمستان کریپتو” مشهور است پشت سر گذاشته شده شود. همچنین ممکن است منجر به استفاده بیشتر از جریان اصلی شود که تأثیر قابل توجهی در پیش‌بینی بعدی من خواهد داشت.

آمریکایی‌ها ارز‌های دیجیتال را به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود خواهند داشت:

بله، ETF‌های بیت کوین بالاخره روز‌های روشن را خواهند دید. با تأیید ETF ارز‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاران آمریکایی می‌توانند ارز‌های دیجیتال را به‌طور یکپارچه در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود ادغام کنند و تغییر قابل توجهی در چشم‌انداز مالی را رقم بزنند. اما جریان اصلی کریپتو لزوماً داستان سال نیست.

توکن‌سازی RWA (دارایی‌های دنیای واقعی)، و مشارکت مؤسسات «متمرکز» در رشد آن‌ها، داستان سال خواهد بود:

سال آینده احتمالاً تحت سلطه گسترده توکن‌سازی بر RWA‌ها خواهد بود با مؤسسات مالی سنتی به طور فعال در این فرآیند دگرگون‌کننده مشارکت دارند. این دارایی‌ها شامل (اما نه محدود به) طلا و فلزات گرانبها، سهام، بازار پول، جبران کربن، خزانه، املاک و مستغلات، و اعتبار خصوصی هستند در جایی که دارایی‌های دارای بهره (بازار پول، خزانه و غیره) به دلیل نرخ‌های بهره بالا به طور قابل توجهی رشد کردند. نرخ‌ها این روند تا سال ۲۰۳۰ با نرخ رشد خیره‌کننده مرکب، سالانه ۶۱ تا ۸۷ درصد ادامه خواهد داشت و کیفیت و اندازه دارایی‌های توکنیزه شده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

در سال ۲۰۲۴ نمی‌توانید از DeFi فرار کنید:

اکوسیستم DeFi قرار است بیشتر گسترش یابد، با شاخه‌های تخصصی مختلف مانند BusiFi، FanFi، GameFi، IndFi، MediaFi، RegFi، و SciFi (در میان دیگران) بخش مالی غیرمتمرکز را به بخشی جدایی ناپذیر از صنایع مختلف و زندگی روزمره تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، SocialFi به سرعت رشد خواهد کرد و از تمرکززدایی استفاده تا شامل تأیید کاربر، مکانیسم‌های اثبات مالکیت و سیستم‌های پرداخت بلاک چین شود.

Metaverse نه تنها نمرده است، بلکه با ظرفیت گسترده‌ای دوباره ظهور خواهد کرد و با استفاده از نوآوری در سازمان‌ها، هدایت خواهد شد:

برخلاف برخی باور‌ها، Metaverse هنوز مرده نیست و آماده تجدید حیات است، که توسط برنامه‌های کاربردی نوآورانه در شکل دهی جدید سازمان‌ها بکار خواهد رفت و فرصت‌های جدیدی برای ارتباط با مشتریان ارایه می‌دهد، در حالی که تجارب دیجیتالی آن‌ها را همزمان افزایش می‌دهد.

هنوز دلار دیجیتالی وجود ندارد، اما سایر بانک‌های مرکزی CBDC‌ها را خواهند دید:

در حالی که دلار دیجیتال ایالات متحده امکان ندارد در دستورکار فوری این نهاد باشد اما سایر بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای مزایای ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را تشخیص داده‌اند و به احتمال زیاد در آینده نزدیک آن را اجرایی خواهند کرد. برزیل، مکزیک و هند قرار است CBDC‌های خود را در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کنند و اتحادیه اروپا نیز در این مسیر حرکت می‌کند. با این حال، همه پشت سر چین و استراتژی یوان دیجیتال و اجرای پیشتازانه‌اش قرار دارند.

ترکیب AI و Blockchain بسیار شیرین خواهد بود:

انتظار می‌رود ادغام هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین مزایا و نوآوری‌های جذاب و کارایی را به همراه داشته باشد. ترکیبی از هوش مصنوعی و بلاک چین نسلی از برنامه‌های قدرتمند را ایجاد می‌کند که از دستاورد‌های با بهره وری بالا و بی‌سابقه‌ای که هوش مصنوعی تسهیل کرده در کنار امنیت و شفافیت ارائه شده توسط بلاک چین استفاده می‌کنند. این همگرایی می‌تواند در‌ها را به روی راه حل‌های نوآورانه باز کند و باعث افزایش کارایی، اعتماد و مسئولیت‌پذیری در بخش‌های مختلف می‌شود.

منبع: به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی (الک‌اکو) از globalbankingandfinance

  • پیش‌بینی‌های بلاک چینی برای سال ۲۰۲۴

این محتوی در تحریریه پایگاه خبری اقتصادالکترونیکی (الک‌اکو) تهیه شده است  و نشر آن با ذکر و لینک منبع بلامانع است.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۳۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا