پیشنهاد سردبیررایانش ابریمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۷ شرکت معروف که به کلود نقل مکان کرده اند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
گیل آلوش

مترجم: علیرضا خدائی

با بررسی این لیست از ۷ شرکت معروف که هم اکنون از رایانش ابری استفاده می کنند، مزایای فراوان انتقال به کلود (ابر) را کشف کنید.

به گزارش اقتصاددیجیتال و به نقل از smartdatacollective؛ با وجود مخالفت و مخالفانی، اکثر شرکت ها شروع به استفاده از رایانش ابری برای بخشی یا کل راه حل های فناوری اطلاعات خود کرده اند. با این حال، رایانش ابری واقعا باید فراتر از بخش IT گسترش یابد. رهبران صنعت نشان داده اند که چگونه کلود (ابر) می تواند نوآوری را تحریک کند، کسب و کار را به خط تولید جدیدی گسترش دهد یا از طریق تجزیه و تحلیل کلان داده ها بینش کسب و کار ارائه دهد.

در اینجا هفت شرکت معروف که به ابر نقل مکان کرده اند را معرفی می‌کنیم. این شرکت‌ها با استفاده از کلود (ابر) توانسته اند هزینه ها را کاهش دهند، بهره وری را بهبود بخشند و به محتوای بیشتری دسترسی پیدا کنند. با روی آوردن هر چه بیشتر مشاغل به کلود (ابر)، رشد مدیریت دسترسی ممتاز (PAM) همچنان افزایش خواهد یافت.

۱. نتفلیکس (Netflix)

نتفلیکس غول پخش فیلم با پیشنهاد تقسیم شرکت به دو بخش، بازگشت بزرگی از سقوط خود در چشم مصرف کنندگان و بازار سهام داشته است. اکنون نتفلیکس در حال تولید نمایش‌های خود با تحسین منتقدان است و با مشکل مورد علاقه هر کسب و کاری، یعنی رسیدگی به تعداد زیاد مشتریان، دست و پنجه نرم می کند. هنگامی که نتفلیکس متوجه شد که از قابلیت‌های مرکز داده سنتی خود فراتر رفته است، برای کمک به مقیاس پذیری برای پاسخگویی به تقاضای زیاد و کمبود فعالیت به سمت کلود (ابر) روی آورد. نتفلیکس چقدر به قابلیت ارتزاق نیاز دارد؟ در یک شب هفته به طور متوسط، نتفلیکس تقریباً یک سوم کل ترافیک اینترنت در آمریکای شمالی را تشکیل می دهد که حدود ساعت ۱۰ شب به اوج خود می رسد. تا نیمه شب به وقت اقیانوس آرام، حجم استفاده به طور منظم کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: چگونه شرکت‌های حسابداری مختلف از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

۲. زیراکس (Xerox)

شاید دیدن نامی که مترادف با فتوکپی و چاپ کاغذی است در لیست فناوری های نوظهور، عجیب باشد، اما زیراکس در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از قافله عقب نخواهد ماند. زیراکس نه تنها راه حل چاپ ابری ارائه می دهد که به کاربران امکان دسترسی به چاپگرها را از هر کجا که هستند می دهد، بلکه خدمات ابری خود را نیز برای مشاغل کوچک و متوسط ارائه می دهد. زیراکس چندین سال قبل از اینکه سال گذشته در مورد آن صحبت کند، خدمات خود را توسعه داده بود.

۳. پینترست (Pinterest)

هیچ لیستی در مورد رایانش ابری بدون اشاره به جدیدترین موفقیت در شبکه‌های اجتماعی، یعنی پینترست، کامل نخواهد بود. چیزی که پینترست را از بسیاری از شرکت های موجود در این لیست متمایز می‌کند این است که از همان ابتدا به رایانش ابری متکی بوده است. پینترست به عنوان یکی از سریع‌ترین سایت‌های در حال رشد در وب، با داشتن یک تیم حرفه‌ای کار مهاجرت مناسب به کلود (ابر) را انجام داد و بخشی از عملیات خود را به سرویس‌های ابری منتقل کرد. این شرکت اکنون با کمک این رویکرد، در حالی که یک تیم بسیار کوچک را حفظ کرده است، آزمایش‌هایی انجام می‌دهد و خود را با سطوح ترافیک متغیر وفق می‌دهد. از آنجایی که تابلوی آنلاین پینترست به طور خاص برای جمع‌آوری حجم زیادی از داده‌ها طراحی شده است، جای تعجب نیست که پینترست برای ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌های خود به کلان‌داده به عنوان سرویس نیز روی آورده است.

۴. اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام نیز مانند پینترست برای مدیریت رشد و مقیاس پذیری بیشتر به رایانش ابری روی آورد. اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ تنها روی یک کامپیوتر در لس آنجلس راه اندازی شد. ظرف چند ساعت، سرور تحت فشار قرار گرفت و اینستاگرام مجبور شد برای مدیریت فعالیت به سمت کلود (ابر) حرکت کند. شش ماه بعد، اینستاگرام سه میلیون کاربر عادی را مدیریت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مفهوم کارآفرینی را زیر و رو ‌می‌کند

۵. اتسی (Etsy)

مقیاس پذیری تنها دلیلی نیست که کسب و کارها به سمت کلود (ابر) حرکت می‌کنند. تجزیه و تحلیل مقرون به صرفه قطعا یکی از جذاب ترین ویژگی های رایانش ابری است. اتسی، یک فروشگاه تجارت الکترونیک که در زمینه کالاهای خانگی تخصص دارد، در سال ۲۰۱۱ روزانه یک ترابایت داده را تجزیه و تحلیل می‌کرد. اتسی با وجود حجم زیادی از داده‌ها برای تجزیه و تحلیل، برای کمک به تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده خود، مانند ویژگی تست سلیقه سایت که به تعیین اینکه کدام محصولات برای یک مشتری خاص مناسب هستند کمک می‌کند، به راه‌حل‌های کلان داده روی آورد.

۶. اپل (Apple)

نشانه بارز اپل این است که در لبه فناوری قرار دارد، بنابراین جای تعجب نیست که اپل برای مدیریت انتشار سیری، برنامه‌ای که توانایی گوش دادن به افراد را تقلید می‌کند و به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد، به رایانش ابری روی آورد. در حالی که اکثر مردم سیری را از طریق صدایش می‌شناسند، جادوی واقعی در کلود (ابر) اتفاق می‌افتد، جایی که سوالات کاربران قبل از ارائه پاسخ ارسال و پردازش می‌شوند. کلود (ابر) به اپل این امکان را داده است تا سیری را در طول زمان گسترش دهد و سازگار کند بدون اینکه کاربران اپل هرگز متوجه تغییری شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه بلاک‌چین در حال بازسازی زنجیره‌های تأمین است

۷. مدیا مث (MediaMath)

مدیا مث یک پلتفرم خرید و فروش رسانه‌های دیجیتال است که ابزارهایی را برای مدیران بازاریابی توسعه می‌دهد. محصول اصلی آن، TerminalOne، هر روز چندین ترابایت داده ساختاریافته و نیمه ساختاریافته را جمع‌آوری می‌کند. مدیا مث به دلیل حجم و پیچیدگی داده‌هایی که این ابزار جمع‌آوری می‌کرد، به یک پایگاه داده ابری با راه‌حل تجزیه و تحلیل کلان داده روی آورد تا به پردازش داده‌های جمع‌آوری شده برای دستیابی به بینش عمیق‌تر در مورد بخش‌بندی مخاطبان و بهینه‌سازی کمپین کمک کند.

نتیجه:

در حالی که هفت شرکتی که در بالا ذکر شد، همگی نمونه‌های خوبی از چگونگی استفاده از کلود (ابر) برای نوآوری بیشتر ارائه می‌دهند، آنها تنها نیستند؛ صدها شرکت دیگر نیز همین کار را انجام می‌دهند. به احتمال زیاد شاهد ایده‌های نوظهور بیشتری از شرکت های تثبیت شده و شرکت های جدید خواهیم بود زیرا صاحبان مشاغل همچنان به کاوش در مورد تمام آنچه کلود (ابر) ارائه می‌دهد، ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه مدیران ارشد فناوری اطلاعات (CIO) با ایجاد اعتماد، شرکت‌ها را متحول می‌کنند

  • ۷ شرکت معروف که به کلود نقل مکان کرده اند
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا