گزارشمقاله ارز دیجیتال

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که اکثریت آن‌ها ارزش کم و پتانسیل نامشخصی دارند.

به گزارش بازار، هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که اکثریت آن‌ها ارزش کم و پتانسیل نامشخصی دارند. به همین خاطر، بسیاری از کارشناسان از سرمایه‌گذاران می‌خواهند به ارزهای با پتانسیل مانند بیت کوین و اتریوم متکی باشند و سراغ ارزهای بی‌پایه و کم ارزش نروند. CoinDesk، یک سایت خبری پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال، فهرستی از ۱۰ ارز محبوب را منتشر کرده است. این لیست شامل ارز دیجیتال و بلاک چین آنها است و هر سه ماه یکبار بروزرسانی می‌شود تا مردم بتوانند بر اساس ارزش و حجم بازار یک ارز دیجیتال، راحت‌تر سرمایه‌گذاری کنند.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۷، بهمن‌ماه۱۴۰۰

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال

همه ارزهای دیجیتال کاربردها و بنیانگذاران متفاوت با دیدگاه های خاص دارند که هر ارز را به سمت هدفی می کشاند. هدف رمزارز منتشر شده چیست؟ چه ارزشی دارد؟ برای چه چیزی استفاده می‌شود. در این مقاله قرار است لیست ارزهای دیجیتال محبوب با پتانسیل بالا در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم.

بیت کوین

علی رغم اینکه بیت کوین در طول تاریخ خود شاهد نوسانات قابل توجهی بوده است، همچنان محبوب‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال است. بیت کوین با هدف استفاده به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال تأسیس شد، اما کارشناسان معتقدند که هنوز آنقدر بی‌ثبات است که نمی‌توان از آن برای این منظور استفاده کرد.

اتریوم

توکن اتریوم، پول شبکه بلاک چین اتریوم است که به بسیاری از توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های خود را در این بلاک چین ایجاد کنند. بعد از بیت کوین، اتریوم محبوب‌ترین ارز دیجیتال بین مردم است. اتریوم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و از آن زمان با رشد قیمتی قابل توجهی همراه بوده است. قیمت این توکن در حال حاضر بعد از رسیدن به ATH خود سقوط کرد و با ۳ هزار دلار معامله می‌شود.

ریپل

ارز دیجیتال شبکه پرداخت دیجیتال ریپل، XRP نام دارد. XRP که برای پرداخت‌های دیجیتال ایجاد شده است، ادعا می‌کند برای فعال کردن پرداخت‌های جهانی وسیله‌ای سریع‌تر و کارآمدتر است. بنیاد ریپل و توکن آن، امکان توسعه شخص ثالث را برای سایر کاربردهای XRP ایجاد می‌کند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تتر (USDT)

تتر اولین استیل کوینی است که ارزش آن را با ارز فیات (دلار آمریکا) وابسته است. USDT با ارزش‌ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار است.

کاردانو

کاردانو از پروتکل بازبینی همتا، Ouroboros در بلاک چین خود استفاده می‌کند. از این رو، خود را روشی امن‌ و مقیاس پذیر برای حفظ تمرکززدایی می‌داند.

پولکادات

هدف پولکادات این است که چندین بلاک چین را قادر سازد تا داده‌ها و تراکنش‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. وب سایت آن بر حفاظت از داده‌ها، هویت و همچنین استقلال کاربر تأکید دارد.

استلار

ارز دیجیتال بومی استلار، لومن (XLM) است. Stellar یک “شبکه باز برای نگهداری و جابجایی پول” است که به کاربران امکان تولید، ارسال و مبادله ارز دیجیتال را می‌دهد. البته استلار برای فروش و معامله هر ارز دیجیتال دیگر، با پرداخت کارمزد به صورت لومن، ایجاد شده است.

یو اس دی کوین (USD COIN)

USD COIN خود را به عنوان دلار دیجیتال جهان معرفی می‌کند. این کوین با سرمایه‌گذاری چند شرکت برجسته توسط شرکت Circle ایجاد شد. قیمت این کوین نیز مانند تتر با دلار آمریکا است که آن را به مراتب پایدارتر از سایر ارزهای دیجیتال می‌کند.

دوج کوین

دوج کوین یک میم کوین است که در ابتدا برای شوخی و سرگرمی ایجاد شد. اما این امر مانع از افزایش شگفت انگیز ارزش آن در اوایل تابستان ۲۰۲۱ نشد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در مورد Dogecoin صحبت کرده است که ارزش و محبوبیت آن بیش از پیش افزایش یافته است.

چین لینک

بلاک چین ChainLink، از داده‌های دنیای واقعی و پردازش خارج از زنجیره استفاده می‌کند و در عین حال امنیت و قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند. در نظر داشته باشید که هر ارز دیجیتالی که بیت کوین نباشد، آلتکوین نامیده می‌شود.

انواع ارزهای دیجیتال

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۲۲

امور مالی غیرمتمرکز

به نقل از وبسایت آموزش ارز دیجیتال ارز تودی (arztoday.com) و به بیان ساده امور مالی غیر متمرکز به هر عمل مالی که بدون دخالت بانک‌های سنتی انجام می‌شود، گفته می‌شود. کارهای مالی مانند دریافت وام، بیمه، سرمایه‌گذاری و حتی استفاده از کارت اعتباری را در نظر بگیرید که تحت نظارت یک بانک یا مؤسسه مالی انجام می‌شوند. همانطور که بسیاری از کاربران فناوری‌های هوشمند را به خانه‌های خود آورده‌اند، کارشناسان معتقدند که بیت کوین توانایی خودکارسازی و دیجیتالی کردن جنبه‌های بیشتری از سیستم مالی را دارد. البته جذابیت سیستم مالی غیرمتمرکز برای هر کس ممکن است متفاوت باشد.

دیجیتال گلد

دیجیتال گلد یا طلای دیجیتال یک ارز دیجیتال است که مانند طلای واقعی، قدرت ذخیره و افزایش ارزش را دارد. مقدار محدودی از طلا و طلای دیجیتال وجود دارد. مردم طلا را برای حفظ شدن ارزش دارایی یا حتی افزایش آن استفاده می‌کنند، نه به خاطر پرداخت در فروشگاه‌های مختلف. بیت کوین شناخته شده‌ترین نمونه ارز دیجیتال، طلای دیجیتال است، علی رغم اینکه هدف اولیه آن این نبود. هدف اولیه بیت کوین این بود ک به عنوان یک سیستم ارز دیجیتال همتا به همتا عمل کند. اما نوسانات این رمزارز آن را از این هدف بسیار دور کرده است.

پول نقد دیجیتال یا پول اینترنتی

پول اینترنتی درست همان چیزی است که از نام آن مشخص است، پولی که از آن برای خرید در اینترنت استفاده می‌شود. در ابتدا، بیتکوین برای این هدف طراحی شده بود، اما مردم به دو گروه تبدیل شدند، کسانی که میخواهند بیت کوین طلای دیجیتال باشد و کسانی که میگویند بیت کوین پول دیجیتال است. اینگونه بود بیت کوین کش، یکی از فورک‌های بیت کوین ایجاد شد. این شبکه به پرداخت‌های دیجیتال (با پردازش سریع‌تر و کارمزد کمتر) اختصاص دارد. ریپل نیز یکی از پول‌های اینترنتی شناخته می‌شود.

پلتفرم‌های نرم‌افزاری

اتریوم یک شبکه ارز دیجیتال است با ارز بومی خود، اتریوم، یک محیط رمزنگاری قابل برنامه‌ریزی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا “dapps” یا “برنامه‌های غیرمتمرکز” بسازند؛ برنامه‌های مبتنی بر اتریوم که به شبکه دسترسی پیدا می‌کنند، مشابه اینکه گوشی‌های هوشمند به برنامه‌های شخص ثالث اجازه دانلود و استفاده می‌دهند. سرمایه‌گذاران می‌توانند اتریوم را مانند بیت کوین به‌ امید افزایش ارزش آن خریداری کنند.

استیبل کوین یا ارزهای فیات

استیل کوین‌ نوع دیگری از ارز دیجیتال است که قیمت آن‌ها به یک دارایی ثابت مانند دلار آمریکا وابسته است، شناخته شده‌ترین ارز فیات تتر است که قیمت آن از دلار آمریکا گرفته می‌شود. به بیان بهتر، USDT به شما ارزی شبیه پول نقد می‌دهد که ارزش آن همیشه ۱ دلار است.

ارزهای فیات برای زمانی که می‌خواهید دارایی‌های خود را در صرافی‌ها انتقال دهید، مناسب هستند. برای مثال وقتی احساس کردید بازار در حال فروپاشی است می‌توانید ارزهای خود را به USDT تبدیل کنید و تا بعد از کاهش قیمت ارزش سرمایه شما حفظ شود و بتوانید در قیمت پایین‌تر در زمان سقوط ارزی را خریداری کنید.

میم کوین‌ها و سایر ارزهای عجیب

ده‌ها ارز دیجیتال دیگر در حوزه کریپتو وجود دارند که در دسته میم کوین‌ها قرار می‌گیرند. این دسته از ارزها ارزش کمی دارند یا حتی هیچ ارزشی ندارند. اگرچه بسیاری از تحلیلگران توصیه می‌کنند که اگر به دنبال سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال هستید، سراغ میم کوین‌ها نروید. در عوض می‌توانید روی ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین و اتریوم متمرکز شوید. قیمت میم کوین‌ها با افزایش تقاضا افزایش می‌یابد. اگرچه تشخیص قیمت آن‌ها غیرقابل پیش‌بینی است. اثبات این حرف زمانی مشخص می‌شود که بدانید بعد از مصاحبه ایلان ماسک در “Saturday Night Live” قیمت دوج کوین با موضوع شوخی بودن آن کاهش یافت.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا