اقتصاددیجیتالمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتال

نوآوری در خدمات برای آینده‌ای دیجیتال و هوشمند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
هوآوی

تحول دیجیتال همچنان در سراسر جهان اولویت اصلی است. طبق مطالعه “وضعیت مدیران ارشد فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴” توسط فاوندری (Foundry)، رهبران فناوری در سه سال آینده بر هدایت نوآوری دیجیتال، بازطراحی فرآیندها و نوسازی زیرساخت، خدمات و برنامه‌ها برای پیشتازی تمرکز خواهند کرد.

به گزارش اقتصاددیجیتال و به نقل از CIO؛ همزمان، هوش مصنوعی (AI) به سرعت به عنوان عنصری کلیدی برای رشد در آینده شناخته می‌شود. مطالعه “اولویت‌های فناوری مدیران ارشد فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۴” توسط فاوندری نشان داد که ۷۰ درصد از سازمان‌ها به‌طور فعال در حال تحقیق یا آزمایش فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، در حالی که ۲۱ درصد از آن‌ها در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند یا حتی مدل‌های خود را ارتقا و اصلاح می‌کنند.

لی جیانگهوا، رئیس بخش تحویل و خدمات GTS، هواوی در سخنرانی خود در جلسه «تحول دیجیتال ارزش خلق می‌کند و هوش مصنوعی ما را به آینده هدایت می‌کند» در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ گفت: «هوش مصنوعی، کلان‌داده، رایانش ابری و اینترنت اشیا در حال تغییر نحوه کار و زندگی ما از جمله درک ما از نحوه اداره یک کسب‌وکار موفق هستند. هوش مصنوعی تأثیر عمیقی بر اقتصاد دیجیتال می‌گذارد و به تحول صنایع کمک می‌کند».

بیشتر بخوانید: چگونه بلاک‌چین در حال بازسازی زنجیره‌های تأمین است

مقابله با چالش‌های تحول هوشمند

با این حال، بسیاری از سازمان‌ها همچنان با بودجه‌های محدود، مقاومت در برابر تغییر و کمبود همیشگی مهارت‌ کارکنان دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنین چالش‌های زیرساختی قابل توجهی نیز وجود دارد. طراحی و استقرار زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید، که قادر به مدیریت انبوهی از داده‌های مورد نیاز هوش مصنوعی باشد، ذاتا پیچیده است. ادغام با سیستم‌های موجود اغلب مسائل مربوط به سازگاری با نسخه‌های قبلی را به وجود می‌آورد، در حالی که عملیات و نگهداری (O&M) و ارتقاء آتی این سیستم‌های پیچیده، نویدبخش یک کار طاقت‌فرسا است. نیازهای محاسبات با عملکرد بالا منجر به مصرف برق بیشتر می‌شود که باعث می‌شود انتشار گازهای گلخانه‌ای به یک مشکل جدی تبدیل شود.

تسریع هوش دیجیتال در سراسر صنایع

رویکرد مبتنی بر نوآوری مداوم خدمات و راه‌حل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه راه‌حل‌های هوشمند و دیجیتال در صنایع مختلف است. این راه‌حل‌ها بر اساس چرخه عمر خدمات «برنامه‌ریزی، ساخت، آموزش، بهینه‌سازی، بهره‌برداری و نگهداری» طراحی شده‌اند تا به مراحل مختلف توسعه رسیدگی کنند. چهار جنبه کلیدی در زیربنای این راه‌حل‌ها وجود دارد، از جمله:

  • ساخت زیرساخت‌های جدید و پیشرفته
  • ارتقای عملیات و نگهداری (O&M) با هوش دیجیتال برای آزاد کردن بهره‌وری
  • استفاده از هوش دیجیتال نوآورانه برای کشف زمینه‌های رشد جدید
  • پرورش استعدادهای دیجیتال جدید برای رفع شکاف مهارتی

بیشتر بخوانید: چگونه مدیران ارشد فناوری اطلاعات (CIO) با ایجاد اعتماد، شرکت‌ها را متحول می‌کنند

  • نوآوری در خدمات برای آینده‌ای دیجیتال و هوشمند
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا