رسانه دیجیتالصنعت بازیکسب و کار هوشمند در ایرانهمایش و نمایشگاه

بازی‌های دیجیتالی پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره «ایران آینده» است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

حمیدرضا خونویی دبیر بخش بازی‌های دیجیتالی جشنواره «ایران آینده» عنوان کرد: بر اساس آماری که از بخش ثبت نام استخراج کردیم، بازی‌های دیجیتالی تا کنون پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره بوده است.

حمیدرضا خونویی دبیر بخش بازی‌های دیجیتالی جشنواره «ایران آینده» گفت: بازی‌های دیجیتالی جشنواره شامل دو بخش کنسول‌های بازی با بازی‌هایی مانند فیفا و بازی‌های واقعیت مجازی (VR) است و لیزرتگ نیز به عنوان یک بازی گروهی جذاب و مهیج انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: بخش بازی‌های دیجیتالی در تمام زمان برگزاری جشنواره از ساعت ۹ تا ۲۲ پذیرای پسران و دختران نوجوان است و صبح‌ها به صورت ویژه میزبان مدارس هستیم. بازی‌های کنسولی و واقعیت مجازی در داخل باغ کتاب و لیزرتگ در فضایی در بام باغ کتاب آماده شده است. بخش کنسول‌های بازی پرهیجان و مهیج است و لیگ‌های هشت نفره برگزار می‌شود. بعضی ساعت‌ها پدر و مادرها نیز با کودکانشان بازی می‌کنند. 

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

خونویی درباره میزان استقبال از بخش بازی‌های دیجیتالی گفت: از آنجا که نوجوانان امروزی علاقه زیادی به بازی‌های دیجیتالی دارند، تا کنون استقبال خیلی خوبی از این قسمت صورت گرفته است و بر اساس آماری که از بخش ثبت نام استخراج کردیم، پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره بوده است.  

وی از برگزاری لیگ «فیفا ۲۰۲۲» خبر داد و افزود: این لیگ از چهارشنبه تا جمعه برای ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها برگزار می‌شود و جوایز ویژه‌ای برای برندگان در نظر گرفته شده است. شبکه امید با برنامه «بازی ویزیون» در برگزاری این لیگ مشارکت دارد. قهرمان لیگ فیفا یک دستگاه ps۵، کیف، دسته اضافه و دو بازی اورجینال دریافت می‌کند و جوایز نفرات دوم و سوم به ترتیب یک دستگاه ps۵ و یک دستگاه ps۴ خواهد بود. نفرات چهارم و پنجم هم بن خرید از باغ کتاب دریافت می‌کنند.

خونویی با بیان اینکه بازی‌های دیجیتالی بخشی از زندگی نوجوانان امروز است، افزود: اینکه پدر و مادرها در کنار فرزندانشان می‌نشینند و با آنها بازی می‌کنند، لذت خاصی برای بچه‌ها به همراه دارد و این حس را به آنها می‌دهد که توسط والدینشان درک شده‌اند. 

وی در پایان گفت: به اعتقاد من لازم است پدر و مادرها در مسیر تربیتی‌ای که برای فرزندانشان دارند، بپذیرند که بازی‌های دیجیتال جزئی از زندگی بچه‌هاست و اگر آنها را در این موضوع همراهی کنند، نفع بیشتری می‌برند تا اینکه بخواهند این مسئله را نفی کنند. پدر و مادرهای امروزی باید تا حدی با بازی‌های دیجیتالی آشنا باشند تا بتوانند در کنار نوجوانان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و به فهم مشترکی برسند. 

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران آینده» را از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با برنامه‌های متنوع برای نوجوانان در باغ کتاب تهران برگزار می‌کند.

منبع: فرهنگ و هنر

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا