پیشنهاد سردبیرفروشگاه اینترنتیمقاله کسب و کار دیجیتال

رازهای موفقیت آمازون؛ درس هایی برای کارآفرینان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : علی آل علی؛ فرصت امروز

آمازون برندی نیست که نیاز به معرفی داشته باشد. روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا از این خرده فروشی بزرگ خرید می کنند و تقریبا همه مردم دنیا مطالبی درباره این غول دیجیتال به گوش شان خورده است. آن دسته از کارآفرینانی که همیشه دنبال موفقیت در عرصه دیجیتال هستند، آمازون را به چشم یک قهرمان بی رقیب نگاه می کنند. شاید شما هم دوست داشته باشید در زمان بیکاری تان سری به تاریخچه این برند بزنید. خب در این صورت با داستان خیلی عجیبی رو به رو نخواهید شد؛ چراکه روایت همه از داستان موفقیت آمازون مثل هم است. البته این وسط جای خالی درس هایی مهم از داستان جف بزوس خالی است. هرچه باشد من و شما برای سرگرمی که دنبال ماجرای آمازون نیامده ایم. به علاوه، درس گرفتن از برندهای بزرگ نه یک سرگرمی خشک و خالی، بلکه گامی بلند به سوی موفقیت در بازار است!

اگر جف بزوس برای شما هم یک کارآفرین بزرگ و در عین حال مرموز است، ما در این مقاله زیر و بم ماجرای موفقیت او را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا درس هایی طلایی از نحوه موفقیت بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین دنیا یاد بگیرید. ما این کا را نه با تکرار کلیشه های رایج درباره آمازون، بلکه در قالب بخش های زیر دنبال خواهیم کرد:

  •    بررسی جمع و جور سرگذشت آمازون
  •    مزایای آمازون در مقایسه با رقبا
  •    درس هایی که باید از موفقیت آمازون یاد گرفت

حالا که نقشه راه مان مشخص شد، تا دیر نشده باید مسیرمان را شروع کنیم. پس کوله پشتی تان را جمع کرده و با ما همراه شوید!

سرگذشت آمازون: یک داستان کوتاه

سرگذشت آمازون: یک داستان کوتاه

قبل از اینکه داستان آمازون را روی دایره بریزیم، باید نگاهی به الگوی کسب و کار آن داشته باشیم. به زبان خودمانی، اصلا آمازون چه جور برندی است؟ ساده ترین جواب برای چنین سوالی اشاره به حوزه خرده فروشی آنلاین است. اصلا خرده فروشی آنلاین در دنیا با آمازون گره خورده است. به طوری که تا حرف از این حوزه چند میلیارد دلاری می شود، همه یاد آمازون می افتند. احتمالا شما هم قبول دارید که آمازون فقط با فروش آنلاین به ثروتی هنگفت نرسیده است. پس باید پای کارهای دیگری هم وسط باشد. 

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

این روزها آمازون نه تنها بزرگ ترین خرده فروش دنیاست، بلکه در زمینه فضای ذخیره سازی ابری، توسعه هوش مصنوعی و هوش مصنوعی هم دستی بر آتش دارد. با این حساب ما با برندی رو به رو هستیم که کارش را به عنوان یک خرده فروش شروع کرده اما اصلا در چارچوب های سنتی این حوزه باقی نمانده است.

ماجرای هیجان انگیز آمازون از وقتی شروع شد که جف بزوس در سال ۱۹۹۴ برای دنبال کردن رویاهای بزرگش از کار در شرکتی در وال استریت استعفا داد. بی شک دوستداران دنیای بورس حتی حضور در فضای وال استریت را نیز با هیچ تجربه ای در دنیا عوض نمی کنند. بنابراین جای تعجب ندارد که همه دوستان جف در آن زمان او را به خاطر چنین تصمیمی سرزنش کردند. البته اوضاع همیشه آنقدر عجیب باقی نماند؛ چراکه ایده آمازون در کمتر از یک سال همه را انگشت به دهان گذاشت!

پروژه جف بزوس در ابتدای کار نوعی کتابفروشی آنلاین بود؛ همان هایی که این روزها در اینستاگرام یا سایت های مختلف می بینیم. با این حال بعد از یک سال فروش انواع فیلم و سریال در قالب سی دی (امیدوارم هنوز اندک خاطراتی از این محصول نوستالژیک داشته باشید!) نیز به دامنه کاری آمازون اضافه شد. درست اینجا بود که جف بزوس در یک دوراهی بزرگ قرار گرفت: ادامه مسیر به عنوان یک فروشنده کتاب و سی دی یا عرضه محصولات متنوع.

کارآفرینانی که همیشه دنبال حاشیه سود امن هستند، احتمالا ایده های بزرگ را خیلی زود کنار می گذارند. البته ماجرا درباره جف بزوس فرق می کرد. هرچه باشد او از خیر کاری در وال استریت برای دنبال کردن رویاهای خودش گذشته بود و دیگر ریسکی در دنیا نبود که نتواند از پس آن بربیاید.

تحول اساسی که اوضاع آمازون را حسابی دگرگون کرد، شروع به همکاری با کسب و کارهای مختلف برای فروش محصولات شان بود. این تغییر استراتژیک در ابتدای سال ۲۰۰۰ روی داد. از این زمان به بعد هر کسی امکان عضویت در آمازون و فروش محصولاتش در این سایت بزرگ را پیدا کرد. چنین ایده ای با توجه به توسعه روزافزون آمازون حسابی گرفت. آنچه ما امروزه از آمازون در سر داریم، از همین نقطه شروع شد. 

از آنجایی که آمازون کارش را با فروش کتاب شروع کرده بود، همیشه ایده هایی برای توسعه این حوزه در سر مدیرانش جریان داشت. همین امر در سال ۲۰۰۷ محصول خاطره انگیز کیندل را به بازار معرفی کرد. این ابزار در واقع نوعی کتابخوان دیجیتال بود. حالا دیگر مردم لازم نبود برای مطالعه کتاب دلخواه شان همیشه آن را با خود حمل کرده و اذیت شوند. در عوض کیندل با هزینه ای اندک امکان مطالعه هزاران کتاب را فراهم می کرد؛ آن هم به طور کاملا دیجیتالی.

آخرین مرحله از تحول آمازون در سال های اخیر مربوط به خرید خرده فروشی هول فودز است. این سوپرمارکت که در زمینه عرضه مواد خوراکی فعالیت دارد، با سرمایه گذاری آمازون تبدیل به نسل جدیدی از سوپرمارکت شده است. به طوری که ایده های جالبی مثل خرید بدون انتظار در صف پرداخت همه را حیرت زده کرده است. این روزها کمتر کسی در دنیا اسم آمازون و هول فودز به گوشش نخورده است. البته الان شما به غیر از آشنایی با اسم این برند، سرگذشت جذابش را هم می دانید. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

چرا آمازون اینقدر موفق شد؟

سوالی که ذهن هزاران کارآفرین در سراسر دنیا را به خودش مشغول کرده، دلیل جذابیت آمازون برای مشتریان است. به زبان ساده تر، چرا آمازون در کنار رقبایی مثل علی بابا یا eBay اینقدر موفق شده؟ ما در ادامه سعی می کنیم با بررسی بعضی از نکات ساده و در عین حال کلیدی جواب این سوال را بدهیم. پس آب دست تان است زمین گذاشته و این نکات را به یاد بسپارید:

•    آمازون از همان اول راه استراتژی ساده ای داشت. به طوری که هر کسی با چند دقیقه حضور در سایت آمازون صفر تا صد کار را یاد می گرفت. به همین خاطر خیلی از مردم در زمانی که اینترنت هنوز در ابتدای راه قرار داشت، به آمازون اعتماد کرده و خریدهای بالایی از آن می کردند. 

•    آمازون اولین برندی بود که به طور جدی وارد حوزه فروش آنلاین شد. از قدیم گفته اند اولین ها همیشه شانس بیشتری در بازار دارند. آمازون یکی از مثال های موفق در زمینه این نکته است. آمازون به عنوان اولین فروشگاه آنلاین در دنیا در طول نزدیک به سه دهه اخیر شهرت و اعتبار زیادی برای خودش دست و پا کرده است. پس طبیعی است همه مردم به آن اعتماد داشته باشند.

•    شخصی سازی که این روزها برای هر کارآفرینی مهم است از دهه ها قبل مورد توجه جف بزوس قرار داشته. به طوری که مثلا این روزها کاربران زیر و بم سایت آمازون را شخصی سازی می کنند؛ از نوع فونت گرفته تا رنگ پس زمینه و حتی نحوه نمایش محصولات.

•    آمازون سابقه طولانی در سازگاری با تغییرات تازه دارد. وقتی گوشی های هوشمند راه شان را به خانه مردم باز کردند، آمازون نه تنها شروع به فروش این محصولات تازه کرد، بلکه سایتش را برای کاربران این گوشی ها بهینه سازی نمود. به طوری که کاربران گوشی هم مثل کاربران رایانه مشکلی برای بازدید از سایت آمازون نداشته باشند. 

•    توسعه بازار هدف یکی از مهمترین استراتژی های آمازون در طول سال های اخیر محسوب می شود. به طوری که هر ساله بازارهای تازه ای تحت پوشش آمازون قرار گرفته و این روزها این برند در بیشتر از ۱۹۰ کشور دنیا ارائه خدمات دارد. با این حساب نباید در کار آمازون شک کرد یا محبوبیتش برای آدم جای سوال داشته باشد!

•    آزادی عمل فروشندگان در آمازون ایده ای جذاب و وسوسه برانگیز محسوب می شود. اگر شما هم به سرتان زده تا در آمازون دست به فروش محصولات بزنید، باید هرچه زودتر وارد این بازار بزرگ شوید؛ چراکه برخلاف خیلی از فروشگاه های آنلاین، اینجا مدیریت صفر تا صد همه چیز دست خودتان خواهد بود. این یعنی آزادی عمل در سطحی بی نهایت متفاوت.

•    همکاری آمازون با برندهای بزرگ دنیا مثل اپل و مایکروسافت آن را بدل به گزینه ای جذاب برای برندهای مختلف کرده است. بسیاری از مشتریان همین که حضور برندهای معتبر در آمازون را می بینند، برای خرید شک به خودشان راه نخواهند داد. 

موارد بالا تنها بخشی از داستان موفقیت آمازون را بیان می کند. بی شک ما می توانیم چنین فهرستی را تا بی نهایت ادامه دهیم. با این حال همین نکات هم به اندازه کافی جریان را توضیح می دهد. با این حساب حالا دیگر سوالی درباره دلیل موفقیت آمازون در بازار وجود ندارد، اما هنوز یک بخش مهم از کارمان باقی مانده است: درس هایی از آمازون. 

ما در بخش بعد سعی می کنیم مثل یک آنالیزور حرفه ای سراغ درس هایی برویم که هر کارآفرینی باید از نحوه فعالیت آمازون بگیرد. 

درس هایی از آمازون برای کارآفرینان

امیدوارم تا اینجای کار خسته نشده باشید؛ چراکه هنوز بخش هیجان انگیز ماجرا باقی مانده است. تا اینجا شما با داستان موفقیت آمازون و دلایل جذابیتش برای مشتریان آشنا شدید. حالا نوبتی هم باشد باید از نتیجه این اتفاق برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. ما در ادامه کمک تان می کنیم تا بدون هیچ مشکلی کنترل اوضاع را به دست گرفته و قدم در مسیری بگذارید تا آمازون هموار کرده است. اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی اضافه ای برویم سراغ اصل مطلب. این شما و این هم درس هایی از آمازون.

توجه ویژه به خدمات مشتری: تمایز آمازون با بقیه

تجربه خرید آنلاین برای خیلی از آدم ها همراه با استرس زیادی است. انگار که اعتماد به فروشنده ای که با آن رو در رو نیستیم، مثل از دست دادن سرمایه مان در یک چشم به هم زدن است. البته آمازون برای اینکه دل مشتریان را به دست بیاورد، همیشه استراتژی مشخصی داشته است. بر این اساس آنها قبل از هر چیزی با سرمایه گذاری بر روی خدمات مشتری سعی در به دست آوردن دل مخاطب شان داشته اند. کافی است نگاهی به خدمات مختلف این برند مثل تحویل سریع محصولات، اعمال تخفیف های مختلف و پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان داشته باشید تا به خوبی ماجرا را درک کنید. 

در زمانی که هنوز هم برخی از فروشگاه های آنلاین جواب سر بالا به مشتریان می دهند، آمازون از دو دهه قبل به فکر تشکیل یک تیم مجزا برای پشتیبانی فروش بوده است. به طوری که هم مشتریان و هم فروشندگان هر ساعت از شبانه روز امکان استفاده از مشاوره تیم آمازون را دارند. نکته جالب اینکه چنین مشاوره هایی اصلا حالت کلیشه ای ندارد؛ چراکه براساس بازخوردهای دریافتی استراتژی کاری آمازون دائما به روز رسانی می شود. 

بی شک توجه به خدمات مشتری امر مهمی است، اما آمازون نشان داده در بلندمدت به فکر این بخش است. این یعنی شما هم باید از چنین استراتژی برای موفقیت در بازار استفاده نمایید. باور کنید یا نه، بهبود خدمات به صورت مقطعی هیچ تاثیری در نحوه فعالیت تان نخواهد داشت. پس به جای اینکه هرچند وقت یکبار اوضاع تان را تغییر دهید، یکبار برای همیشه خودتان را نسبت به وضعیت مشتریان متعهد کنید. قبول دارم این کار خیلی سخت به نظر می رسد، اما در بلندمدت اوضاع تان را حسابی تغییر خواهد داد. 

دسترسی به دامنه وسیعی از محصولات

آمازون به تنهایی یک بازار بی نهایت بزرگ است. اگر شما هم از گشت و گذار بی پایان در بازارها یا پاساژهای بزرگ خسته شده اید، آمازون تجربه ای کاملا دیجیتال را به شما عرضه می کند؛ آن هم بدون اینکه لازم باشد از جای تان تکان بخورید. ماجرا از این قرار است که آمازون خیلی خوب علاقه مشتریان برای خرید یکجا از برندهای مورد علاقه شان را می داند. به همین خاطر هم از همان ابتدای شروع به کار نگاه ویژه ای به کسب و کارهای بزرگ داشت. نتیجه امر هم این روزها در حضور انواع برندها در پلتفرمش قابل مشاهده است. 

کارآفرینانی که در دنیای آنلاین فعالیت دارند، باید همیشه ساده ترین راه را جلوی پای مشتریان قرار دهند. وگرنه کسی اعصابش را از سر راه نیاورده که پای جست وجوی محصولات خُرد کند. درس مهم آمازون در این بخش ضرورت آماده سازی دامنه وسیعی از گزینه ها برای مشتریان است. اینطوری خیلی زود بدل به گزینه ای محبوب و دوست داشتنی در بازار خواهید شد. 

بی شک اگر آمازون هم مثل خیلی از خرده فروشی های دیگر فقط روی حوزه ای خاص تمرکز می کرد، این همه مشتری پر و پاقرص نداشت. فرقی ندارد شما دنبال پوشاک، لوازم خانه، انواع بازی یا حتی لپ تاپ باشید، در هر صورت آمازون پیشنهادات متنوعی برای تان در آستین دارد. کافی است چند دقیقه ای در آمازون برای خودتان گشت بزنید تا حساب کار دست تان بیاید. 

عرضه محصولات متنوع از یکسو و همکاری با برندهای بزرگ از سوی دیگر آمازون را بدل به یک خرده فروشی متمایز کرده است. این نکته درباره برندی مثل علی بابا کاملا برعکس است؛ چراکه همیشه نگرانی خرید محصولاتی بی نام و نشان در این میان وجود خواهد داشت!

استفاده مداوم از فناوری های به روز

آمازون خیلی وقت است که فراتر از یک خرده فروشی آنلاین عمل می کند. دلیل اصلی این بلندپروازی هم چیزی نیست به غیر از استفاده درست و به موقع از فناوری های جدید. در روزهایی که استفاده از دستیارهای هوشمند حسابی پرطرفدار شده، آمازون به جای اینکه دست روی دست بگذارد از فرصت ها نهایت استفاده را کرده است. مثلا محصول جدید این برند به نام آمازون اکو را در نظر بگیرید. این محصول رقیبی برای الکسا و سیری محسوب می شود. به طوری که کاربران فرصت خرید آنلاین تنها با بیان یک جمله، پیگیری خودکار امور و هزاران کار دیگر را پیدا می کنند. 

بی شک مشاهده آمازون در بین برندهایی که دنبال جذب مشتری در حوزه دستیار هوشمند هستند، امر عجیبی محسوب می شود؛ چراکه کمتر برندی در این روزها دنبال چنین فعالیتی است. به علاوه، رقابت با غول هایی مثل گوگل و اپل آنقدر سخت هست که در رویای خیلی از کارآفرینان هم نگنجد!

شما لازم نیست طرفدار پر و پاقرص برندهای بزرگ باشید تا اهمیت استفاده از فناوری های تازه را درک کنید. آمازون با پیگیری مداوم تکنولوژی های تازه و حتی ارتقای آنها سال هاست اسم و رسمی برای خودش پیدا کرده است. این امر به آنها برای اثرگذاری بهتر بر روی مشتریان کمک کرده و به نوعی اعتبار بیشتر در مقایسه با رقبا برای آن به ارمغان می آورد. 

تحویل سریع مرسولات

فرق اصلی خرید آنلاین با نمونه کلاسیکش در چیست؟ اجازه دهید کمی کمک تان کنیم؛ احتمالا کسانی که حوصله انتظار برای دریافت خریدشان را ندارند، هیچ وقت با خرید آنلاین کنار نخواهند آمد. این وسط آمازون هم از اوایل شروع به کارش انتقادات زیادی درباره زمان تحویل مرسولات داشته است. البته مدیران ارشد آمازون خیلی زود به فکر افتادند و سیستم توزیع سفارشات را به کلی تغییر دادند. حالا همه مشتریان سفارشات شان را مستقیما از طرف آمازون دریافت می کنند. این سیستم یکپارچه به آمازون کمک کرده تا دیگر پیش مشتریان بدقول نشود. 

قبل از اینکه آمازون سیستم یکپارچه توزیع مرسولات را راه اندازی کند، هر فروشنده خودش مستقیما سفارشات را تحویل مشتریان می داد. حالا این وسط ممکن بود سفارشی که قرار است دو روزه تحویل داده شود، بعد از یک هفته به دست مشتری برسد. شما را نمی دانم، ولی من که سر چنین بدقولی هایی با هیچ کس شوخی ندارم. به همین خاطر آمازون با طراحی سیستم یکپارچه توزیع سفارشات عملا از چنین دلخوری هایی جلوگیری کرده است. 

گاهی اوقات نوآوری در دنیای کسب و کار نیازمند ایده های عجیب و غریبی نیست. همین که شما دغدغه مشتریان را درک کرده و دنبال بهبود اوضاع باشید، کفایت می کند. درست مانند کاری که آمازون در قبال نگرانی مشتریان بابت زمان دریافت سفارشات انجام داد. یادتان باشد، مشتریان همیشه برندهای وقت شناس را دوست دارند. پس یک لطفی به خود و برندتان کرده و همیشه سر وقت تعهدات تان را انجام دهید. وگرنه کلاه ‏تان پس معرکه خواهد بود. 

طراحی استراتژی های نوین فروش

خیلی از کارآفرینان فکر می کنند فروش آنلاین روندی ساده و خطی دارد. اینکه شما محصولاتی را در بستر اینترنت عرضه کرده و بعد هم با پست برای مشتریان ارسال کنید، سیر تا پیاز تجارت آنلاین برای اغلب مردم محسوب می شود. البته آمازون در این میان اصلا اینطوری فکر نمی کند. مثلا مدیران ارشد این برند از سال ها قبل دنبال راهکارهایی به منظور تحویل هرچه سریع تر مرسولات رفته اند. نتیجه کار هم امکان دریافت حضوری سفارشات با مراجعه به برخی از انبارها یا فروشگاه های منتخب آمازون است. با این حساب اگر شما برای تحویل سفارش تان عجله داشته باشید، خودتان می توانید به دفتر آمازون مراجعه کرده و بدون دردسر اضافه سفارش تان را تحویل بگیرید. 

شکی نیست که ایده بالا برای بسیاری از کارآفرینان عجیب یا حتی ساده به نظر می رسد. با این حال ذهنیت آمازون برای نوآوری در همه حوزه ها قابل ستایش است. نکته هیجان انگیز دیگر، تلاش آمازون برای استفاده از مواد بازیافتی در زمینه بسته بندی سفارشات است. از آنجایی که مسائل زیست محیطی نقش مهمی در رفتار مشتریان دارد، این گام مهم آمازون نقش موثری در جذابیت فعالیتش برای مشتریان داشته است. به طوری که در مقایسه با eBay یا علی بابا جایگاه متمایزی برای خودش ترسیم کرده است. 

قیمتگذاری شناور و تخفیف های متعدد

چه کسی از خرید همراه با تخفیف بدش می آید؟ هر جوابی به غیر از «هیچ کس» نه تنها تعجب برانگیز خواهد بود، بلکه همه معادلات در بازار را نیز به هم می ریزد. وقتی صحبت از تخفیف می شود، آمازون جزو اولین برندهایی است که اسمش به ذهن آدم می رسد. البته این امر بی دلیل نیست؛ چراکه همیشه در سایت های آمازون رد پای تخفیف های جذاب وجود دارد. به علاوه، آمازون به طور خودکار قیمتگذاری شناور را به فروشنده ها توصیه می کند. اینطوری هم فروشنده ها سفارشات بیشتری دریافت می کنند، هم اینکه مشتریان با قیمت های مناسب انگیزه بیشتری برای خرید خواهند داشت. 

مشتریان معمولا تمایلی برای خرید محصولات آنلاین با قیمت بالا ندارند. درست به همین خاطر آمازون به جای اینکه کار را الکی سخت کند، یک راست سراغ ایده ای بهتر رفته و سیستم قیمتگذاری شناور را طراحی کرده است. بر این اساس شما بدون اینکه خیلی اوضاع تان پیچیده شود، امکان دسته بندی محصولات موجود در آمازون براساس سطح قیمت و همچنین مشاهده تخفیف های گوناگون را دارید. از آنجایی که آمازون تخفیف ها را از جیب خودش پرداخت نمی کند، هیچ ضرری هم در این راستا متوجه اش نخواهد بود. 

تعهد سفت و سخت برای حفاظت از اطلاعات مشتریان

کسب و کارهای آنلاین همیشه در معرض اتهامات متعددی در زمینه فعالیت استاندارد هستند. خیلی از مردم حتی اعتماد کافی برای سپردن اطلاعات شان به چنین برندهایی را هم ندارند. درست به همین خاطر آمازون از همان ابتدای راه تلاش زیادی برای تضمین امنیت اطلاعات مشتریانش کرده است. 

کسب و کارهایی که اطلاعات کاربران را به راحت ترین شکل ممکن در معرض فروش گذاشته یا امنیت شان را تامین نمی کنند، دیر یا زود با چالش های غیرقابل حل رو به رو خواهند شد. مثلا فیس بوک را در نظر بگیرید؛ این برند هنوز هم با اعتراضات و اتهامات گوناگونی در زمینه امنیت اطلاعات کاربران رو به رو است. پس اگر دوست دارید عمر برندتان در بازار زیاد بوده و کسی هم شما را در کانون اتهام قرار ندهد، باید از همان اول کار فکری به حال امنیت اطلاعات آنها کنید. 

خرده فروشی هایی مثل آمازون همیشه اطلاعات مربوط به حساب های بانکی مشتریان را در اختیار دارند. به همین خاطر اگر حملات سایبری به سرورهای آنها صورت گیرد، پای پول های هنگفتی وسط خواهد بود. بی شک کسب و کارهای نوپا هیچ جوره از پس جبران خسارت مشتریان و از همه مهمتر بازیابی اعتبار از دست رفته شان برنمی آیند. پس قبل از اینکه کار به جاهای باریک بکشد، باید حواس تان را جمع کنید. درس مهم آمازون در اینجا توجه به امنیت اطلاعات کاربران است. قبول دارم خیلی از کارآفرینان مهارت لازم برای پیشبرد امور در این زمینه را ندارند. به همین دلیل هم همکاری با برندهای معتبر در حوزه امنیت سایبری ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کارآفرینان محسوب می شود. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز دنبال یک شریک معتبر برای کارتان باشید!

آپدیت مداوم رابط کاربری

چه کسی حوصله گشت و گذار در سایتی با رابط کاربری قدیمی را دارد؟ شما را نمی دانم، ولی من که همان لحظه اول اگر با رابط کاربری یک سایت کنار نیایم، خیلی راحت سراغ گزینه ای دیگر خواهم رفت. خوشبختانه این روزها آنقدر خرده فروشی آنلاین در گوگل پیدا می شود که لازم نیست خودمان را به یک گزینه محدود کنیم. آمازون با اینکه بزرگ ترین فروشگاه آنلاین دنیاست، اما اصلا قصد ندارد مشتریانش را اذیت کند. به همین خاطر همیشه با آپدیت های سر موقع مشتریان را ذوق زده می کند. 

رابط کاربری از آن دست نکاتی است که کمتر تیم بازاریابی به آن توجه دارد. اگر شما هم دائما این نکته مهم را پشت گوش می اندازید، حالا دیگر وقت آن رسیده تا دستی به سر و گوش سایت تان بکشید. قول می دهم با یک تغییر ساده طرفدارهای سایت تان چند برابر شده و حسابی در زمینه فروش متحول شوید. 

رابط کاربری یک سایت نقش مهمی در علاقه کاربران به آن دارد. آمازون هم این نکته را خیلی خوب درک کرده است. به همین خاطر علاوه بر گزینه های متعدد برای شخصی سازی، دائما در تلاش برای ساده سازی رابط کاربری اش است؛ به همین سادگی.

منبع: فرصت امروز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا