تحلیل ارز دیجیتالگزارشمقاله ارز دیجیتال

آینده ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

این روز‌ها شب‌های تاریکی از سر رمزارز‌ها می‌گذرد. بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال معروف مانند اتریوم، دوج کوین و… با سقوطی شدید مواجه شدند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن فکر کنیم این است که آینده بازار رمزارز‌ها چگونه خواهد بود؟ آیا می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری و به آینده آن توجه کرد؟

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوع آینده ارز دیجیتال بپردازیم و نظرات کارشناسان مختلف پیرامون آن را مطرح کنیم. با ورود دنیای متاورس و دیگر پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی رخ داده است، کنار گذاشتن کلی ایده رمزارز‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد. بنابراین باید در نهایت از خود بپرسیم که آینده ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

آینده خرید و فروش ارز دیجیتال

با توجه به این‌که عده زیادی دوست دارند وارد بازار رمزارز‌ها شوند ولی با توجه به شرایطی که وجود دارد در آن تردید می‌کنند، لازم است به موضوع آینده خرید ارز دیجیتال بپردازیم. مسأله‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ارز دیجیتال نیز مانند سایر بازار‌های مالی است و تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران زیادی به طور جدی در حال توسعه آن هستند. همچنین هر چه که بازار خرید ارز دیجیتال پیشرفت می‌کند و مردم مشارکت‌های جدیدی در آن داشته باشند و سرمایه‌گذاران هزینه‌های زیادی را صرف آن می‌کنند، دولت‌ها دیگر نمی‌تواند بی‌تفاوت به این بازار باشد و قطعاً سراغ نصب قوانین برای معاملات بازار رمزارز‌ها می‌رود. آمریکا محدودیت‌های جدیدی را قرار است در باب رمزارز‌ها پیاده کند که این سبب اهمیت فراوان در آینده خرید ارز دیجیتال می‌شود.

برخی از تحلیل‌گران و توسعه‌دهندگان اصلی بازار رمزارز‌ها معتقدند که از میان هزار و چند صد رمزارز موجود در بازار که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود، تعداد زیادی از آن‌ها و درصد بالایی از آن‌ها از بین خواهند رفت. این به خاطر سقوط بازار است که برای هر بازار مالی‌ای اتفاق می‌افتد و گریز از آن ممکن نیست. ولی تحلیل‌گران معتقدند که همه رمزارز‌ها این گونه نخواهند بود و تعداد اندکی از آن‌ها برای خرید ارز دیجیتال باقی می‌مانند و سودی هنگفت را برجا خواهند گذاشت. حال ممکن است بپرسید که چه رمزارز‌هایی به چنین مرتبه‌ای می‌رسند؟ ممکن است در همان ابتدا بگویید ارز‌های معروفی مثل بیت کوین و اتریوم می‌مانند اما تحلیل‌گران معتقدند که به این سادگی نمی‌توان حدس زد کدام‌یک از ارز‌های موجود در بازار باقی خواهند ماند.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

در مقابل برخی از تحلیل‌گران بازار رمزارز‌ها، دو سه معیار را مطرح کرده‌اند که به واسطه آن‌ها می‌توان پیش‌بینی نسبتاً قابل قبولی از رمزارز‌هایی که بعد از سقوط بازار باقی می‌مانند را به دست آورد:

ساختار و بنیان‌های رمزارز

یکی از فاکتور‌هایی که می‌تواند در آینده یک رمزارز تأثیرگذار باشد، ساختاری است که در آن رمزارز کارکرد دارد. برای مثال باید توجه کرد که از چه الگوریتمی برای اثبات استفاده می‌کند. اتریوم با ایده الگوریتم اثبات سهم ثابت کرده که می‌تواند در آینده در قرارداد‌هایی که بر پایه رمزارز هستند، موفق خواهد بود.

مقداری که آن رمزارز معامله دارد

برخی از ارز‌های اصلی مثل بیت کوین و اتریوم خواهان زیادی دارند. در مقابل آلت کوین‌ها وجود دارند یعنی ارز‌هایی که به اندازه دو مورد اولی مشهور نیستند و معاملات گسترده روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. پیش‌بینی برخی تحلیل‌گران این است که در آینده رمزارز‌هایی که بیشتر مبادله می‌شوند، برقراری، ثبات و دوام بیشتری خواهند داشت و در نتیجه از اهمیت فراوانی در آینده خرید ارز دیجیتال برخوردار هستند.

چه کسانی روی آینده خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که بسیاری معتقدند که رمزارز‌ها مثل موجی هستند که می‌آیند و ‌می‌روند و آینده‌ای نخواهند داشت. اما افرادی که در ماجرای رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از قوت این بازار برای آینده سرمایه استفاده می‌کنند آنقدر زیاد است که بعید است بتوانیم ادعای کسانی که می‌گویند بازار خرید ارز دیجیتال شکست خورد را بپذیریم.

به نقل از سایت والکس، بورس نیویورک قصد دارد که بازار ارز دیجیتال مخصوص خود را ایجاد کند. یکی از همکاران اصلی استیو جابز (Steve Jobs) اکنون در حال ایجاد مؤسسه‌ای مخصوص برای کار روی بازار خرید ارز دیجیتال است. از طرف دیگر در سایت والکس می‌خوانیم بیل و ملیندا گیتس که از جمله ثروتمندترین افراد جهان هستند و بنیادی خیریه دارند، از الگوریتم ریپل برای انجام سیستم پرداختی خود استفاده می‌کنند. دانشکده Yale که از معروف‌ترین دانشگاه‌های آمریکا است و سالانه بسیاری از دانشجویان برتر را می‌پذیرد، حدود ۵۰۰ میلیون دلار روی خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.

در بلاگ والکس می‌توانید موارد متعدد بیشتری در ارتباط با آینده هر رمزارز و همچنین خبر از کسانی که هر روز در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، بخوانید. ولی در پایان باید به این نکته توجه کرد که وقتی بسیاری از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران اصلی در بازار، رو به رمزارز‌ها آورده‌اند و شرکت‌های زیادی چه در داخل ایران و چه خارج از ایران از سود این بازار بهره می‌برند و نیز توسعه‌دهندگان هر روزه در راستای بهبود عملکرد و سودآوری این بازار تلاش می‌کنند، بسیار بعید است که آینده خرید ارز دیجیتال را منفی بدانیم و تصور کنیم که از بین خواهد رفت.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شمایی از آینده خرید ارز دیجیتال را بیان کنیم. می‌دانیم که بازار رمزارز‌ها همیشه دارای نوسان بوده است و بسیاری از افرادی که دوست دارند وارد این بازار شوند، ترس از دست دادن سرمایه خود را دارند. با این وجود به نظر می‌رسد که حتی سقوط فعلی بازار، دوباره بازگشت و اوجی خواهد داشت و بسیاری تحلیل‌گران معتقدند که بعد از آن ارز‌هایی که بتوانند راه خود را دوباره پیدا کنند، ماندگار و سودآور خواهند شد. برای این‌که بتوانید در بازار خرید ارز دیجیتال مشارکت کنید، حتماً باید بتوانید که از قیمت لحظه‌ای بازار مطلع باشید و نسبت به ارز‌های موجود آگاهی کافی را داشته باشید. به دلیل تحریم علیه کشور عزیزمان ایران، برای خرید ارز دیجیتال از Wallex به جای Binance می‌توان اقدام کرد. با این کار به سرعت می‌توانید مسیر سودآوری را برای خودتان هموار کرده و در آینده روشن ارز‌های دیجیتال سهیم باشید. شما می‌توانید با احراز هویت سریع در صرافی والکس، در کمتر از پنج دقیقه ثبت نام و معامله در پرسودترین بازار‌ها را آغاز کنید.

منبع: اقتصادایران

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا