خانه / کسب‌وکار دیجیتال / بازاریابی دیجیتال / معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها
معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

نویسنده : کریستینا نیوبری – کارشناس بازاریابی و کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

یکی از نکات جالب درباره شبکه های اجتماعی امکان ارزیابی تقریبا همه نکات در آن است. شما می توانید تعداد لایک ها، میزان تاثیرگذاری محتوای تان بر روی مخاطب هدف یا حتی مقدار افزایش میانگین فالوورهای تان در طول زمان را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما کمک شایانی برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کرده و شانس تان در بازار را نیز بی نهایت افزایش خواهد داد. 

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به اطلاعات دست اول دارند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف در بازار رقابتی امروز کمک می کند. درست به همین دلیل ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها نکته بسیار مهمی محسوب می شود. این امر نه‎تنها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی مفید است، بلکه به شما چشم انداز بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز خواهد داد. شما در این صورت به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط کاری تان را خواهید داشت. 

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به شیوه های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ارزیابی وضعیت بازاریابی شان اطلاع درستی ندارند. همین امر موجب استفاده از کلیشه های رایج از سوی آنها شده و شانس شان را نیز به شدت کاهش می دهد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای درست و استاندارد هستید، می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین معیارها برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندهاست. اگرچه توصیه های این مقاله به طور عمومی برای شما قابل استفاده است، اما شما می توانید به طور ویژه ای برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی روی این محورها حساب کنید. 

میزان دسترسی به مخاطب هدف

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

میزان دسترسی شما به کاربران یا مخاطب هدف یکی از عامل های مهم برای ارزیابی نحوه بازاریابی در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای مشاهده میزان تاثیرگذاری الگوهای بازاریابی تان داده و روش کارتان را نیز به طور چشمگیری توسعه خواهد داد. یادتان باشد شما برای موفقیت بازاریابی باید همیشه به کاربران پرتعدادی دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت شاید هرگز فرصت مناسب برای جلب نظر کاربران و تحقق ایده های بازاریابی تان را پیدا نکنید. این امر می تواند شما را در شرایط بسیار دشواری از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دهد. بدون تردید شما برای بهبود وضعیت تان در بازار نیاز به شیوه های سخت یا عجیبی ندارید. همین که به طور مداوم دسترسی تان به کاربران بیشتر شود، مناسب خواهد بود. 

اگر برند شما در طول زمان توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده است، باید به سرعت نسبت به تغییر شرایط اقدام کنید، در غیر این صورت خیلی زود شرایط تان دشوار و پیچیده خواهد شد. این امر می تواند در برخی از موارد حتی موجب عدم بازگشت سرمایه برندتان به طور کامل در شبکه های اجتماعی شود. 

یادتان باشد شما برای ارزیابی وضعیت بازاریابی تان باید همیشه به درصدها توجه کنید. اینکه در طول ماه اخیر یا سال اخیر چند درصد به سطح دسترسی تان به کاربران اضافه شده، معنای مهمی از نظر ارزیابی وضعیت بازاریابی تان خواهد داشت. خوشبختانه امروزه این اطلاعات در شبکه های اجتماعی به طور رایگان در اختیار برندها قرار می گیرد. پس برای به دست آوردن آنها نیاز به نگرانی زیادی نخواهد بود. شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن کارتان را شروع کرده و سپس با ارزیابی اطلاعات مورد نظر در هر زمانی اصلاح کاملی در روند کارتان صورت دهید. 

ایمپرشن (Impression)

ایمپرشن به ساده ترین شکل ممکن به معنای تعداد کاربرانی است که محتوای شما را مشاهده کرده اند. این امر شاید به معنای دقیق کلمه شامل توجه کاربران به محتوای بازاریابی شما نباشد، اما دست کم محتوای شما در کانون توجه کاربران قرار گرفته است. همین امر می تواند شما را بابت سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با اطمینان زیادی رو به رو سازد. یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن باید دقیقا بدانید چند نفر از فالوورهای تان یا حتی کاربران دیگر پست های تان را مشاهده می کنند. این امر می تواند به شما اطمینان خاطر بسیار خوبی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دهد. پس همیشه یادتان باشد در زمینه بازاریابی باید این نکته کلیدی را به یاد داشته باشید. 

از آنجایی که کاربران تحقیق بسیار زیادی درباره برندها می کنند، افزایش مداوم نرخ ایمپرشن شما می تواند پیام بسیار مثبتی مبنی بر روش کارتان به شیوه ای حرفه ای باشد. یادتان باشد در این میان شما باید همیشه کارتان را با استفاده از آمارهای دقیق پیش ببرید. اگر در این میان میزان ایمپرشن تان به طور مداوم کاهش پیدا کرد، نشانه ای روشن برای تغییر جهت‎گیری برندتان خواهد بود. 

نرخ رشد تعداد فالوورها

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

اینکه در طول زمان چه تعداد فالوور تازه برای اکانت برندتان کسب کرده اید، نکته بسیار مهمی محسوب می شود. این امر می تواند به شما نشان دهد چرا برخی از برندها و رقبای بزرگ تان همیشه در بازار موفق هستند. یکی از ایده های بسیار خوب برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند شامل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ترندهای تازه باشد. بسیاری از برندها در این مسیر عملا کار را بی نهایت سخت پیش می برند. این امر همیشه به قیمت از دست دادن توجه کاربران یا مشتریان قدیمی برند تمام می شود. اگر شما آگاهی دقیقی از نرخ رشد تعداد فالوورهای تان داشته باشید، می توانید تعادلی میان بازاریابی و تولید محتوا برای کاربران تازه و کاربران قدیمی ایجاد کنید. این طوری دیگر لازم نیست به طور مداوم نگران از دست دادن مشتریان قدیمی یا مخاطب هدف اصلی تان در شبکه های اجتماعی باشید.

یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها در عمل مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان دارند. این امر می تواند حتی در زمینه تعامل با مشتریان تازه یا حفظ مشتریان قدیمی نیز روی دهد. درست به همین دلیل شما برای بهبود وضعیت کاری تان نیاز به استفاده از شرایط متفاوتی دارید. این امر می تواند به شما کمک زیادی برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف نماید. 

نرخ تعامل کاربران 

نرخ تعامل بیانگر میزان ارتباطات کلی کاربران با اکانت برندتان در شبکه های اجتماعی است. بدون تردید این نرخ باید همیشه بالا باشد، در غیر این صورت یک جای کار برندتان بسیار ایراد دارد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید همیشه بر روی نرخ تعامل حساب کنید. این نرخ به شما نشان می دهد چقدر محتوای بازاریابی تان برای کاربران جذاب بوده و آنها تا چه حدی مایل به ادامه ارتباط با برندتان هستند. 

بسیاری از برندها بدون اینکه از ایده ها و ذهنیت کاربران آگاهی داشته باشند، کارشان در تعامل با مخاطب هدف پیچیدگی زیادی پیدا می کند. این امر می تواند برای شما دردسر زیادی به همراه داشته و کارتان را نیز با مشکل رو به رو سازد. چک کردن مداوم نرخ تعامل با شما کمک می کند تا خیلی راحت وضعیت بازاریابی برندتان را چک کرده و صورت نیاز کارتان را به ساده ترین شکل ممکن ساماندهی نمایید. 

یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان استفاده از شرایط متنوعی را دارند. این امر می تواند به شما امکان بهبود وضعیت تان در مقیاسی کلیدی را بدهد. یادتان باشد در این صورت شما باید کارتان را خیلی خوب دنبال کنید، در غیر این صورت همیشه مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان خواهد بود. 

نرخ تعامل کاربران برای برندهای بزرگ همیشه بالاست. این امر نه به دلیل جذابیت اساسی برندها برای مشتریان، بلکه شناخت بسیار خوب این برندها از سلیقه کاربران و ترندهای مناسب است. درست به همین دلیل شما باید همیشه کارتان را در این میان توسعه داده و از برندهای بزرگ الگوبرداری کنید. این امر در ترکیب با سنجش مداوم نرخ تعامل کاربران می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. 

نرخ وایرال شدن

محتوای برخی از برندها به طور مداوم در شبکه های اجتماعی وایرال می شود. این امر نه تنها برای بازاریاب ها امر بسیار مناسبی محسوب می شود، بلکه امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه نیاز به استفاده از تکنیک های حرفه ای و دقیق دارید. این امر می تواند شما را به طور قابل ملاحظه ای از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در جایگاه بهتری قرار دهد. 

استفاده از ترندهای مختلف در ویدئوهای بازاریابی امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر به شما فرصت خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان در این میان را نیز به شدت افزایش می دهد. نکته مهم آگاهی از نرخ وایرال شدن ویدئوها یا به طور کلی محتوای بازاریابی تان است. در این صورت شما امکان ارزیابی میزان عملکرد مناسب تان در این راستا را خواهید داشت، در غیر این صورت شاید وضعیت کاری تان ماه به ماه بدتر شده و دیگر حتی امید اندکی نیز برای وایرال شدن ویدئوهای تان پیدا نکنید. 

یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه نیاز به ویدئوهای وایرال ندارید. در عوض می توانید به ساده ترین شکل ممکن بر روی مخاطب هدف تان تاثیر گذاشته و به فکر تولید محتوا مطابق سلیقه شان باشید. با این حال آگاهی از نرخ وایرال شدن ویدئوها به شما کمک بسیار خوبی برای جهت دهی به روند کاری تان می کند. اگر این نرخ بالا باشد، شما به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه کاربران قرار داده و نشان می دهد محتوای بازاریابی تان تا چه حد بر روی کاربران تاثیر مستقیم دارد. 

بازدید ویدئوها

تعداد بازدید ویدئوهای بازاریابی امر بسیار مهمی برای برندها محسوب می شود. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. بعضی از بازاریاب ها خودشان فکر می کنند کارشان را خیلی دقیق انجام داده اند، اما وقتی از نگاه کاربران به مسئله نگاه کنید، ماجرا کاملا متفاوت می شود. شما باید یاد بگیرید چطور در عرصه بازاریابی بسیار ساده و هدفمند کارتان را پیش ببرید. نکته مهم در این میان نیز تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای ساده و مطابق با میل شان است. 

بازدید ویدئوها در دنیای بازاریابی می تواند جریان بسیار متنوعی داشته باشد. صرف نظر از ماهیت محتوای بازاریابی شما، ویدئوها در صورتی که بازدید زیادی دریافت کنند، به خوبی بیانگر توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. 

نکته مهم در این میان توجه به تعداد بازدید ویدئوها به جای لایک شان است. امروزه خیلی از کاربران علاقه‎ای برای لایک کردن ویدئوها ندارند. درست به همین دلیل شما می توانید به روشی ساده و بدون نیاز به دغدغه های متعدد کارتان را فقط با ارزیابی تعداد لایک ها پیش ببرید. این امر به شما فرصت بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

نرخ رضایت مشتری

نرخ رضایت مشتری بیانگر میزان موفقیت شما در جلب رضایت و اعتماد آنهاست. این امر نه برای کاربران به طور عمومی، بلکه فقط برای مشتریان مصداق دارد. وقتی فردی از برند شما محصولی را خریداری می کند، در همان نگاه اول نسبت به عملکرد تیم فروش یا پشتیبانی تان ذهنیت خاصی خواهد داشت. در نگاه دوم، این فرد می تواند به دنبال برخی از جزییات در محصول تان نیز باشد. اگر تمام انتظارات یک مشتری از برند مورد نظرش در قالب خرید و مراحل پس از آن تامین شود، نرخ رضایت مشتری سر به فلک خواهد کشید. این امر بیانگر عملکرد خوب شما در بازار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن است. شما می توانید در این صورت به ساده ترین شکل ممکن به دنبال بهبود وضعیت تان در بازار باشید. 

یادتان باشد نظر مشتریان درباره برند شما همیشه امری مهم محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر شما توانایی تامین رضایت مشتریان را نداشته باشید، نظرات آنها پیرامون برندتان به شدت افت پیدا کرده و در نهایت رضایت شان نیز سقوط خواهد کرد. 

امروزه تمام برندهای بزرگ هدف شان جلب رضایت حداکثری مشتریان است. این امر می تواند در بازه های زمانی مختلف معنای متفاوتی برای برندها داشته باشد. درست به همین دلیل شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. یادتان باشد شما برای بهبود وضعیت بازاریابی تان همیشه نیاز به استفاده از روش های دقیق و به روز دارید. نرخ رضایت مشتریان به شما نشان می دهد چقدر در دستیابی به اهداف تان موفق بوده اید. همچنین این نرخ به بهترین شکل ممکن میزان توانایی شما برای جلب اعتماد دوباره کاربران به منظور خرید از برندتان را نشان خواهد داد. 

نرخ کلیک 

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

نرخ کلیک به معنای توانایی شما برای موفقیت در جلب نظر کاربران به منظور گوش دادن به دعوت به عمل یا همان CTA است. این امر برای بسیاری از برندها به هنگام مقایسه شبکه های اجتماعی با هم معنا پیدا می کند. چنین نکته ای در بسیاری از شرایط برندها را در کانون توجه مشتریان قرار داده و کارشان را نیز ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

یادتان باشد نرخ کلیک به شما نشان می دهد چقدر از کاربران روی لینک های جانبی برندتان کلیک کرده و مایل به مشاهده محتوای بازاریابی تان در ادامه هستند. شاید این امر برای شما بسیار ساده باشد، اما یادتان نرود بسیاری از کاربران برای پیدا کردن یک برند مطمئن روزها مقایسه های بی پایان صورت می دهند. درست به همین دلیل شما می توانید به خوبی کارتان را دنبال کرده و به خوبی بر روی مشتریان تاثیرگذاری داشته باشید. نرخ کلیک بالا استراتژی شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به خوبی نشان می دهد. این امر به معنای موفقیت استراتژی شما در این میان است. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال نمایید. 

یادتان باشد شما برای بهبود وضعیت تان در بازار نیاز به معیارهای عجیب و غریب ندارید. در این میان برخی از معیارها برای اطمینان از روند مناسب فعالیت تان ضروری خواهد بود. این امر شما را به بهترین شکل ممکن بدل به برندی دوست داشتنی برای مشتریان خواهد کرد. نرخ کلیک یکی از این معیارهای کلیدی محسوب می شود.

نرخ تبدیل

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

نرخ تبدیل به معنای میزان موفقیت شما برای دستیابی به هدف تان از بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال، اگر هدف اولیه شما تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به منظور فروش محصولات تان است، نرخ کلیک به معنای تعداد ترافیک کل اکانت شما بر مدار تعداد کل فروش تان از طریق شبکه های اجتماعی است. این امر معیار بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم کرده و کارتان را نیز به خوبی توسعه می دهد. 

یادتان باشد نرخ تبدیل آماری نیست که شما مجبور به پرداخت هزینه در ازای آن باشید. این امر به طور معمول به سادگی در دسترس برندها از طریق خود شبکه های اجتماعی قرار می گیرد. در صورتی هم که این امر محقق نشد، می توانید به ساده ترین شکل ممکن کارتان را با همکاری برخی از سایت های تخصصی دنبال کنید. این امر هزینه بسیار اندکی برای شما به همراه داشته و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به خوبی فراهم خواهد کرد. 

یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به اطلاعات دقیق دارند. نرخ تبدیل به شما نشان می دهد چقدر در دستیابی به اهداف تان موفق بوده اید. 

هزینه به ازای هر کلیک

معیارهای کاربردی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی برندها

هزینه به ازای هر کلیک به معنای مقدار هزینه ای است که شما در عرصه بازاریابی یا تبلیغات برای هر کلیک کاربران بر روی محتوا یا لینک های جانبی آن پرداخت می کنید. این هزینه به طور معمول باید برای شما پایین باشد، در غیر این صورت شاید در میانه راه دیگر بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای تان مقرون به صرفه به نظر نرسد. این امر می تواند شما را مشکلات زیادی رو به رو کرده و شانس تان را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد. 

برندهای بزرگ همیشه به دنبال هزینه پایین تر برای تبلیغات شان هستند. این امر در پیوند با کیفیت محتوای بازاریابی و تبلیغات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. درست به همین دلیل شما باید در این راستا همیشه عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت به سادگی هرچه تمام تر در عرصه بازاریابی با مشکلات کلیدی رو به رو خواهید شد. 

حتما ببینید

تجربه مشتریان (CX) چیست؟ دریچه ای به سوی مدیریت بهتر مشتریان

تجربه مشتریان (CX) چیست؟ دریچه ای به سوی مدیریت بهتر مشتریان

نویسنده : علی آل علی- کارشناس روزنامه فرصت امروز   آخرین باری که تجربه بی نهایت لذت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.