ارزدیجیتالپرداخت دیجیتال

اسکوئر روی توسعه کیف پول سخت افزاری بیت کوین کار می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

«جک دورسی» خالق توییتر در رشته توییتی از ساخت کیف پول سخت افزاری بیت کوین توسط شرکت اسکوئر (Square) غول پرداخت  خبر داد که از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به امنیت بالای این کیف پول سخت افزاری اشاره کرد. 

دورسی علاقه‌ زیادی به بیت کوین و رمزارزها و بارها در محافل مختلف شوق خود را نسبت به بیت کوین اعلام کرده است. وی معتقد است که موبایل‌ها می‌توانند در زمینه‌ ارزهای دیجیتال به آسیب‌پذیری بالقوه تبدیل شوند و تمرکز روی کیف پول دارای قابلیت تعامل با موبایل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین پشتیبانی از سرویس Cash App که مالک آن اسکونر است نیز به کیف پول گفته شده افزوده خواهد شد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

توییتر به تازگی سرویس Twitter Blue را به صورت منطقه‌ای برای کاربران کانادا و استرالیا منتشر کرده است. کاربران برای استفاده از توییتر آبی باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنند تا قابلیت‌های مانند توقف انتشار توییت بعد از ارسال را در اختیار داشته باشند. همچنین برخی تغییرات ظاهری مانند عوض شدن رنگ آیکن‌ها در کنار قابلیت‌های جزئی مثل گروه‌بندی بوک‌مارک‌ها نیز درون سرویس وجود دارد. اما بسیاری از کاربران معتقدند که چنین امکاناتی ارزش پرداخت حق اشتراک را ندارد و ویژگی‌های مثل عدم نمایش تبلیغات یا ابزار جلوگیری از آزار مجازی می‌توانست مفیدتر باشد. 

اما جک دورسی در ساعت‌های پس از عرضه‌ی توییتر آبی هیچ واکنشی به انتقادات نشان نداده است و در توییت اخیر خود نیز به جای پرداختن به مشکلات سرویس جدید پلتفرم خود، خبر از عرضه‌ کیف پول فیزیکی بیت کوین توسط شرکت اسکوئر داده است. 

در بخشی دیگر از نوشته‌های دورسی، پیرامون توسعه و ساخت کیف پول بیت کوین توضیحاتی داده شده است و به نظر می‌رسد او همچنان نظر قطعی پیرامون نحوه‌ طراحی و عملکرد محصول ندارد. وی اشاره کرده است که سعی خواهند کرد از نرم‌افزار تا سخت‌افزار را به صورت شفاف و با همکاری جامعه‌ کاربری متن‌ باز طراحی کنند. اسکوئر تاکنون سرمایه‌گذاری هنگفتی روی ارزهای دیجیتال و توسعه‌ سرویس‌های مرتبط با آن انجام داده است و کیف پول سخت افزاری بیت کوین می‌تواند گام جدیدی برای این شرکت محسوب شود. در سوی دیگر ممکن است ماجراجویی‌های شخصی دورسی تنها عامل چنین تصمیم‌هایی باشد. وی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ میامی اعلام کرده بود که اگر در توییتر و اسکوئر مشغول نبود، قطعا وقت خود را صرف بیت کوین می‌کرد.

اگرچه کیف پول‌های سخت افزاری موضوع چندان جدیدی محسوب نمی‌شوند و نمونه‌های موفق بسیاری در بازار وجود دارند، اما محصولی از شرکت اسکوئر می‌تواند پتانسیل تبدیل شدن به بازیگر اصلی حوزه را داشته باشد، زیرا ارتباط این شرکت با سرویس‌های پرداخت آنلاین بسیار گسترده است. همچنین ابزارهای فیزیکی با امکان استفاده‌ روزمره می‌توانند بیت کوین را بیشتر به مفهوم ارز دیجیتال کاربردی نزدیک کنند و کمی از جنبه‌ی سرمایه‌گذاری آن بکاهند. دورسی وعده داده است که اگر تصمیم ساخت محصول جدیدش نهایی شود، حساب کاربری مخصوص توییتر و گیت هاب برای انتشار اخبار و جزئیات مرتبط با پروژه ایجاد می‌کند تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک روند آن را دنبال کنند.

منبع: دیجایتو

بیشتر از بیت کوین در اقتصادالکترونیکی:
بهترین کتاب‌ها برای شروع یادگیری بیت کوین و ارزهای دیجیتال
فرآیند چین‌زدایی بیت‌کوین
ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟ تفکر متعصبانه در مورد اولین ارز دیجیتال
موسس کاردانو: اتریوم در مقابل بیت کوین برنده خواهد بود
ریزش بیشتر بازار رمزارزها؛ بازار خرسی بیت کوین در راه است؟
بیت‌کوین بدترین دشمن خودش است
ایلان ماسک: با بهبود زیست‌محیطی استخراج بیت کوین، تسلا دوباره بیت کوین را می‌پذیرد
شورای استخراج بیت کوین چیست و آیا غیرمتمرکز بودن اکوسیستم را تهدید می‌کند؟
آیا ما واقعا به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال نیاز داریم؟
باید کنترل سرنوشت بیت‌کوین را از دست افراد «ناآگاه» خارج کرد
شرکت‌های سرمایه‌گذاری ماه گذشته بیشتر از بیت کوین اتریوم خریده‌اند
این ارز دیجیتال جای بیت‎ کوین را می‌گیرد!ماجرای سفر شگفت‌انگیز بیت‌کوین
بیت‌کوین یا دوج‌کوین؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: بهترین کتاب‌ها برای شروع یادگیری بیت کوین و ارزهای دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا