اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایرانهمایش و نمایشگاه

اقتصاد دیجیتال موجب ایجاد اشتغال می شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: اقتصاد دیجیتال موجب ایجاد اشتغال می شود.

ابوالحسن فیروزآبادی  در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش که در سالن همایش های شهر با حضور جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد، با اشاره به نگاه ملی وضعیت اقتصادی دیجیتال، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال حوزه های مختلفی دارد.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وی در ادامه با تصریح اینکه دولت تمهیداتی در بخش بودجه برای بخش شبکه ملی اطلاعات دیده است اضافه کرد: فضای مجازی یک فضای اجتماعی اقتصادی است که دولت گریز است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور مقوم بخش فضای مجازی را اقتصاد برشمرد و عنوان کرد: بخش اجتماعی بازار فضای مجازی بسیار بزرگ است، از این رو شاید به نوعی نامگذاری سال نیز نگاه ویژه ای به بخش خصوصی داشته است، در واقع هم بخش خصوصی بخش فعال این قسمت است و هم اینکه بخش بزرگی از بازار در  اختیار بخش اجتماعی است.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده اقتصاد دیجیتال بخش اجتماعی است، افزود: بودجه خوبی به شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده شده است، به دنبال این هستیم که شرکت هایی که تولید محتوا می کنند از مدل های خوبی برخوردار شوند از مدل هایی که می توانند به بخش تولید کمک کنند حمایت می کنیم.

فیروزآبادی عنوان کرد: فضای مجازی برای حاکمیت چالش هایی دارد و مشکلاتی ایجاد می کند، همچنین فرصت هایی نیز دارد، نقطه فرصت فضای مجازی برای کشور توسعه اقتصاد دیجیتال است، به این خاطر بسیاری از اشکلات را از نظر امنیت تحمل می کنیم، اقتصاد دیجیتال موجب ایجاد اشتغال می شود. انتظار داریم در بخش خصوصی نیز حرکت قابل توجهی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: می توانیم بسیاری از مشکلات کشور را با بلاکچین حل کنیم، ما در اینکه بخش دارایی های معنوی را جزو دارایی های ملی بیاوریم مشکلاتی داریم.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا