خانه / کسب‌وکار دیجیتال / کسب وکار هوشمند در جهان / اپل در آستانه یک رکوردشکنی تاریخی
اپل در آستانه یک رکوردشکنی تاریخی

اپل در آستانه یک رکوردشکنی تاریخی

نویسنده : مایک پترسون   مترجم : امیر آل علی  

اگر بخواهید موفق ترین برند حال حاضر در زمینه تولید گوشی های هوشمند را نام ببریم، بدون شک اپل شایسته ترین گزینه خواهد بود. درواقع آمارهای مختلف نیز این موضوع را به اثبات می رساند. در شش سال اخیر، هیچ برندی موفق نشده است تا جایگاه نخست را از این برند آمریکایی، بگیرد. این شرکت حاصل همکاری استیو جابز و استیو ووزنیاک است و در سال ۱۹۷۷ کار خود را شروع کرده و امروزه علاوه بر گوشی هوشمند، در زمینه تولید رایانه های شخصی، لپ تاپ، دستبند هوشمند و… فعالیت دارد.

در حال حاضر نیز مدیریت آن برعهده تیم کوک است که در چند سال اخیر، عملکرد بسیار خوبی را داشته است. درواقع اپل شیوه کاری خاص خود را دارد که نمونه آن را می توان در طراحی آنها مشاهده کرد که هر ساله با حفظ کلیات همراه است. در این رابطه موسسه مالی JP Morgan در جدیدترین آمار خود بیان کرده است که اپل بدون شک تا سال ۲۰۲۵، ۶ میلیارد دلار درآمد تنها از طریق تبلیغات خواهد داشت.

درواقع عدم همکاری اپل با برندهای دیگر باعث شده است تا دارندگان وسایل این برند، محکوم به استفاده از اپ استورهای مخصوص باشند. درواقع این امر اپل را وارد یک بازار بدون رقابت کرده است که در اصطلاح به آن استراتژی اقیانوس آبی گفته می شود. این امر در حالی است که شرکت هایی نظیر سامسونگ و شیائومی به خاطر استفاده از اندروید، عملا چنین مزیت رقابتی را ندارند. در این رابطه نکته جالب این است که رقم فوق تنها براساس تبلیغات موبایلی خواهد بود. این امر در حالی است که اپل در حال حاضر تنها یک بخش کوچک را به اقدامات تبلیغاتی اختصاص داده و ممکن است با افزایش ظرفیت ها و توجه بیشتر به این بخش، به رقمی به مراتب بزرگتر نیز دست پیدا کند.

در این راستا برند متا که در زمینه تبلیغات سرآمد هر شرکتی محسوب می شود. به خاطر فعالیت های حرفه ای اپل در زمینه امنیت داده های کاربران، ضرری ۱۰ میلیاردی را متحمل شده است. درواقع App Tracking Transparency، به کاربران این اجازه را می دهد که جلوی کسب اطلاعات از کاربران گرفته شود. این امر در حالی است که برندی نظیر متا، بارها متهم به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران خود و فروش آنها به برندهای مختلف شده است.

درواقع اپل در شرایطی به تبلیغات توجه دارد که کاربران از بابت امنیت اطلاعات خود کاملا آسوده خاطر هستند. به همین خاطر نیز سود آنها در این بخش، تضمین شده خواهد بود. این سطح از عملکرد حرفه ای بدون شک باعث خواهد شد تا شرکت های بیشتری به دنبال استفاده از بخش تبلیغاتی اپل باشند که خود به رسیدن اپل به رقم ۶ میلیارد، کمک خواهد کرد. آمارها در زمینه بخش تبلیغات اپل بسیار امیدوارکننده است.

براساس آمار رسمی، تعداد مشترکان سرویس های نرم افزاری اپل به ۸۲۵ میلیون نفر و تعداد کاربران گوشی آیفون به یک  میلیارد نفر می رسد. در این رابطه با توجه به اخبار منتشر شده، به نظر می رسد که اپل به دنبال ایجاد تبلیغاتی است که باعث خواهد شد تا تجربه مشتری نسبت به تبلیغات، متفاوت باشد. درواقع به نظر می رسد که بار دیگر اپل قرار است تا اقدامی را در دستور کار خود قرار دهد که به یک ترند در بازار و الگو برای برندهای دیگر تبدیل خواهد شد. تحت این شرایط باید دید که این برند تا چه حد می تواند مطابق انتظارات تحلیلگران ظاهر شود. 

منبع: فرصت‌امروز

حتما ببینید

معدن‌کاری هوشمند در مسیر فراموشی

معدن‌کاری هوشمند در مسیر فراموشی

در یک نشست تخصصی، از معدن‌کاری دیجیتال به‌عنوان حلقه مفقوده توسعه معدنی ایران یاد شد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.