بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتال

ایده های بازاریابی در تیک تاک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم : علی ‌آل ‌علی 

تیک تاک با اختلاف یکی از مهمترین نوآوری ها در دنیای دیجیتال محسوب می شود. بسیاری از مردم در طول سال های اخیر شبکه های اجتماعی را فقط با اینستاگرام یا در بهترین حالت توییتر می شناختند. با این حال تیک تاک تحول بسیار بزرگی در این فضا ایجاد کرده است. این امر برای بسیاری از مردم به معنای دسترسی به انبوهی از محتوای ویدئویی جذاب و هیجان انگیز است. استراتژی اصلی تیک تاک نیز در این میان ترکیب فرمت ویدئو با متن بوده است. به این ترتیب کاربران فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و بسیاری از اینفلوئنسرها نیز درست به همین دلیل شروع به فعالیت در تیک تاک کرده اند. 

امروزه تیک تاک برای تمام کاربران یک پلتفرم بی نهایت مهم محسوب می شود. این امر به کاربران فرصت دسترسی به محتوای مورد علاقه شان را داده و بازاریاب ها را نیز با دامنه وسیعی از کاربران علاقه مند آشنا می سازد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در دنیای دیجیتال هستید، تیک تاک یکی از بهترین گزینه ها برای این کار خواهد بود. 

یکی از مهمترین پلتفرم های امروزی تیک تاک است. با این حال بسیاری از برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این فضا مشکلات زیادی دارند. نکته مهم اینکه بسیاری از برندها راه و روش منحصر به فرد بازاریابی در این فضا را به خوبی یاد نگرفته اند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شده و توانایی شان در این فضا را به طور چشمگیری کاهش می دهد. اگر شما به دنبال موفقیت در فضای تیک تاک هستید، باید پیش از هر نکته ای اقدام به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف با ایده های کاربردی نمایید. این ایده ها لزوما با بازاریابی در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی هماهنگی ندارد. درست به همین دلیل ما در ادامه فهرستی از ایده های کاربردی در این میان را مورد بررسی قرار می دهیم. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را به طور چشمگیری افزایش می دهد. دست کم اینکه با استفاده از روش های مطمئن این مقاله دیگر نیازی به آزمون و خطای طولانی نخواهید داشت. 

نمایش پشت صحنه کسب و کار

فرمت ویدئو یکی از بهترین گونه ها برای نمایش پشت صحنه کسب و کار است. امروزه بسیاری از مردم مایل به آگاهی از روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از سوی برندها هستند. این امر می تواند فعالیت های بازاریابی یا حتی تولید محصولات و شیوه ارائه خدمات را شامل شود. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و تاثیرگذار است. این امر می تواند شانس شما برای بازاریابی بلندمدت بدون نیاز به صرفه هزینه های کلان را به طور چشمگیری کاهش دهد.

وقتی شما پشت صحنه کسب و کارتان را به مشتریان نشان می دهید، حس و حال شخصی تری با آنها خواهید داشت. این امر اغلب اوقات برای بسیاری از برندها امر جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود. نکته مهم اینکه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به طور مداوم نیازمند استفاده از تبلیغات درون برنامه ای در پلتفرم های مختلف هستند. شما با نمایش پشت صحنه کسب و کار به مخاطب هدف نه تنها رابطه ای عمیق تر با آنها ایجاد می کنید، بلکه در عمل توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها نیز بیشتر می شود. یادتان باشد کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز نه یک امر لوکس، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای برندهای مختلف است. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک نماید. 

فرآیندهای خلاقانه در تولید ویدئو

تیک تاک مثل هر پلتفرم دیگری برای نوآوری و ایجاد تمایز به کاربران امکانات متفاوتی داده است. بر این اساس شما امکان دسترسی به فیلترهای بی نهایت متنوع و همچنین تاثیرگذاری بر روی دیگر کاربران با استفاده از موزیک متن برای ویدئوی تان را خواهید داشت. این امر در بسیاری از مواقع فرصت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور تصاعدی افزایش می دهد. امروزه کاربران در تیک تاک از ویدئوهای کلیشه ای یا همراه با ترندهای قدیمی خسته شده اند. بنابراین شما باید ایده های تازه و بهتری پیش روی آنها قرار دهید. این امر می تواند فرصت های پیش رو شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش داده و موقعیت تان در بازار را نیز بهینه سازی نماید. 

یادتان باشد شما همیشه بودجه های بازاریابی کلان ندارید. درست به همین دلیل اگر به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف هستید، می توانید شانس تان را به طور چشمگیری در این میان امتحان نمایید. تنها نکته مهم استفاده از توصیه های حرفه ای و تلاش برای همکاری با افرادی است که دست کم ماهیت کلی تیک تاک را به خوبی درک می کنند، در غیر این صورت همکاری شما یا فعالیت تان در تیک تاک با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شود. 

الگودهی به دیگران

تقویت روحیه و الگودهی به دیگران همیشه ایده خوبی برای تولید محتوا محسوب می شود. در این میان نیز بین برندها و کاربران عادی هیچ تفاوتی وجود ندارد. نکته مهم برای بسیاری از برندها توانایی شان برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند جایگاه برندها را به طور چشمگیری توسعه داده و توانایی تان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد. یادتان باشد برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف باید همیشه روحیه شان را تقویت کنید. امروزه انتظارات مشتریان از برندها به طور تصاعدی در حال افزایش است. درست به همین دلیل شما اگر به دنبال رقابت مناسب در بازار هستید، باید همیشه نیم نگاهی به وضعیت مشتریان و نحوه تعامل شان با برندتان داشته باشید، در غیر این صورت شرایط تان در بازار به شدت دشوار و پیچیده خواهد بود. 

استفاده از توصیه های روانشناختی یا حتی همکاری با چهره های محبوب در میان کاربران می تواند برای شما نکته مهمی محسوب شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط شما را به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد در این میان بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف راه را به طور کامل اشتباه می روند. شما باید در روحیه دهی به مخاطب هدف همیشه در تلاش برای استفاده از همدردی با آنها و نمایش درک عمیق تان از شرایط شان باشید، در غیر این صورت شرایط تان به طور مداوم در بازار و هنگام تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدتر خواهد شد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری تغییر دهد. 

استفاده از پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ با مشتریان یا کاربران در تیک تاک همیشه ایده ای جذاب محسوب می شود. این امر به دلیل ماهیت ویدئو محور این پلتفرم جذابیت زیادی دارد. نکته مهم در این راستا تمایل برندها یا حتی کاربران برای پرسش و پاسخ در قالب ویدئوهای لایو است. تیک تاک به خوبی از این امر مطلع بوده و این امکان را پیش روی برندها قرار داده است. درست به همین دلیل بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط شان به طور مداوم دشوار شده و حتی فرصت های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز از دست می دهند. شما باید همیشه با فناوری ها و امکانات تازه در شبکه های اجتماعی نهایت هماهنگی را داشته باشید. سرویس لایو نیز در این میان چنین وضعیتی دارد. اگر شما خیلی زود یاد نگیرید چطور با مخاطب هدف تعامل پیدا کنید، شانس تان در این راستا به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. 

درست همانطور که در دیگر شبکه های اجتماعی بسیار کوتاه و مختصر به مخاطب هدف تان در لایو ارتباط برقرار می کنید، در تیک تاک نیز امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و مناسب وجود دارد. این امر می تواند به شما فرصت های بسیار خوبی برای بازاریابی  حتی تاثیرگذاری بر روی کاربران بدهد. نکته مهم بعدی اینکه شما باید از مدت ها قبل برای برگزاری لایوتان به مخاطب هدف اطلاع بدهید، در غیر این صورت شاید کمتر کسی از برگزاری مراسم یا لایو شما مطلع شود. نتیجه این امر می تواند تاثیرگذاری بسیار مناسب بر روی مخاطب هدف بهینه سازی شرایط تان باشد. 

یکی از بهترین نکات درباره پرسش و پاسخ با مشتریان امکان آشنایی هرچه بهتر مشتریان با برند شماست. این امر به برند شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما را نیز در این میان به طور چشمگیری توسعه خواهد داد. یادتان باشد امروزه برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف شما لازم نیست همیشه ایده های دست اول داشته باشید. همین که شرایط مشتریان را درک کرده و در لایوها به سوالات آنها بپردازید، به اندازه کافی تاثیرگذار خواهد بود. 

طرح سوال از مخاطب هدف

کاربران در شبکه های اجتماعی همیشه تمایل بالایی برای مشارکت دارند. این امر در رابطه با تیک تاک به دلیل سهولت تهیه و بارگذاری محتوا بیشتر نیز هست. درست به همین دلیل برندهایی که به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای در این میان هستند، باید همیشه تعامل با مخاطب هدف را در یاد داشته باشند. این امر البته بدون ایده ای مناسب و جذاب امکان پذیر نخواهد بود. 

توصیه ما در این مقاله برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف استفاده از شیوه های تعاملی درون برنامه ای است. به عبارت بهتر، شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از آنها سوالاتی را پرسیده و بخواهید در جواب از ویدئوهای کوتاه در تیک تاک استفاده کنند. این امر تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی کاربران در مقایسه با دیگر شیوه ها دارد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید، می توانید تمام امکانات تیک تاک را در کنار خودتان داشته باشید.

اگر کاربران ویدئوهای شما را به طور دقیق دنبال کرده و در پاسخ به چالش سوال‎تان اقدام به باگذاری ویدئو کردند، شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن اقدام به بازنشر آن ویدئوها کنید. یادتان باشد اگر تعداد درخواست های بسیار زیاد است، می توانید به ساده ترین شکل ممکن فقط محتواهای مناسب و تاثیرگذار را در دستور کار قرار دهید. این امر دردسرهای بازنشر تمام محتواها را نیز به همراه نداشته و شما را در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

بسیاری از اوقات کاربران پس از اینکه یک تعامل کوتاه به برندی دارند، فکر خرید از آن برند به سرشان می زند. این امر می تواند جذابیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشد. پس همیشه پیش از اینکه به فکر فروش صرف از طریق بازاریابی در تیک تاک باشید، اندکی آشنایی را نیز در کانون توجه تان قرار دهید. اینطوری فرصت بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی شما خواهد بود. 

به اشتراک گذاری دانش و مهارت

کمتر کسی در دنیای تمام مهارت های مورد نیاز برای انجام یک کار را دارد. این امر می تواند برای بسیاری از برندها به مثابه یک فرصت عالی به منظور تعامل با مخاطب هدف باشد. بی شک برندها در حوزه کاری خودشان تخصص بالایی دارند. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید، می توانید از ویدئوهای تیک تاک برای آموزش یک نکته یا مهارتی جذاب استفاده کنید. یادتان باشد نکته شما باید در چارچوب فعالیت برندتان باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و شانس تان نیز در این میان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

یکی از برندهای موفق در زمینه به اشتراک گذاری دانش یا مهارت در تیک تاک پیچ اند لیلی (Peach & Lilly) است. این برند کره ای در زمینه تولید لوازم آرایشی فعالیت دارد. نکته جالب اینکه تیم بازاریابی این برند در تیک تاک به طور مداوم توصیه هایی برای فعالیت برند برندها عرضه می کند. این امر می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی برندهای همکاری این شرکت داشته باشد. همچنین در مورد روش های مراقبت از پوست نیز نکات بسیار دقیق و به روزی در اکانت رسمی این برند در تیک تاک پیدا می شود. درست به همین دلیل شما می توانید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین شیوه ها و روش هایی به خوبی استفاده نمایید. این امر در بلندمدت شما را نه تنها یک برند موفق در زمینه فروش محصولات، بلکه یکی از منابع اصلی کسب اطلاعات برای مشتریان خواهد کرد. این نکته اهمیت بسیار زیادی داشته و شانس شما در بازار را نیز به طور مداوم توسعه می دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از شیوه های حرفه ای و به روز سود ببرید. 

انتشار ولاگ

ولاگ ها گونه ای جدید از محتوای ویدئویی در دنیای بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از کاربران به طور عادی بخش هایی از زندگی شان در شبکه های اجتماعی را به اشتراک می گذارند. در این میان شما می توانید برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از ولاگ استفاده کنید. ولاگ به گونه ای از محتوای ویدئویی اشاره دارد که در ساعاتی از روز همراه با یک شخصیت اصلی ویدئویی ضبط می گردد. این شخصیت اصلی می تواند یکی از کارمندان برند شما یا حتی مدیران ارشد شرکت باشد. در هر صورت در ولاگ مخاطب هدف تجربه همراهی چند ساعته با یک مخاطب مشخص در برند مورد علاقه اش را به دست می آورد. این امر می تواند ارزش بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و موقعیت یک برند را نیز به طور مشخص تقویت نماید. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان باید همیشه از این شیوه تولید محتوا به بهترین شکل ممکن سود ببرید. 

بسیاری از برندها برای تهیه ولاگ ایده خاصی ندارند. یادتان باشد اگر محتوای شما بدون هیچ ایده خاصی در دسترس کاربران قرار گیرد، شانس تان در بازار به طور تصاعدی کاهش پیدا می کند. درست به همین دلیل باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف برای بهینه سازی شرایط تان باشید. این امر وضعیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری توسعه می دهد. 

استفاده از داستان سرایی

داستان های جذاب برای همه مردم در سراسر دنیا جذابیت خاص خودش را دارد. در این میان نیز فرمت محتوا اهمیت چندانی نداشته و به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرصت بسیار خوبی خواهد داد. یکی از نکات جذاب برای داستان سرایی در تیک تاک بارگذاری سریالی ویدئوهاست. شما می توانید داستان مورد نظرتان را به طور جزئی و در مراحل متعدد به دست کاربران برسانید. این امر مخاطب هدف را به طور مداوم برای مشاهده بقیه داستان برندتان ترغیب خواهد کرد. شما به این ترتیب فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای خواهید داشت.

یادتان باشد شما برای داستان سرایی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به یک تجربه واقعی ندارید. می توانید داستان تان را به طور غیرواقعی و حتی در دنیایی خیالی روایت کنید. با این حال باید تکلیف تان را نسبت به این نکته خیلی زود مشخص سازید، در غیر این صورت مخاطب هدف نسبت به فعالیت شما احساس گیجی خواهد کرد. 

اهمیت به‎روز بودن

به روز بودن یکی از نکات بسیار مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای امروز است. مشتریان دیگر به برندهای قدیمی که مدت زمان زیادی از جریان نوآوری به دور بوده اند، توجهی نشان نمی دهند. درست به همین دلیل بازاریابی در تیک تاک برای برند شما باید نوعی نمایش به روز بودن کسب و کارتان باشد، در غیر این صورت شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم با مشکلات گسترده ای رو به رو خواهد شد. این امر می تواند در بلندمدت برند شما را به یک کسب و کار حاشیه در بازار بدل کرده که هیچ کس مایل به همکاری با آن نیست. 

گاهی اوقات پست های ساده یا حتی یادآوری یک مناسبت به مخاطب هدف می تواند ایده بسیار خوبی باشد. این امر شما را در کانون توجه مخاطب هدف قرار داده و شانس تان در این میان را نیز به خوبی تقویت می کند. نکته مهم دیگر اینکه شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم به دنبال پیش بینی سلیقه شان باشید. این امر نقش مهمی در استقبال کاربران از ویدئوهای برند شما در دنیای تیک تاک دارد. 

از آنجایی که ماهیت ویدئوهای تیک تاک بسیار کوتاه است، شما باید همیشه وضعیت خودتان را براساس این ویژگی ویدئوها پیش ببرید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین رفته و دیگر شانسی در این میان پیش روی تان قرار نگیرد. این امر می تواند شما را با وضعیت بسیار دشواری مواجه کرده و حتی ادامه فعالیت در تیک تاک را نیز غیرممکن سازد. 

ایجاد حس انسانی از برند

ایجاد یک حس انسانی از برند در میان مخاطب هدف نکته مهم دیگری است که شما باید به طور مداوم در ذهن داشته باشید. این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را نیز متحول سازد. در دنیایی که بسیاری از برندها مثل یک شرکت خشک و بی روح رفتار می کنند، شما باید همیشه پتانسیل لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب یک برند دوست داشتنی و خودمانی را داشته باشید. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیاد به همراه داشته و اعتماد مشتریان را نیز به بهترین شکل ممکن جلب کند. در این صورت شما دیگر مسیر دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا بهینه سازی شرایط تان در بازار نخواهید داشت.

معرفی همیشگی برند

بسیاری از کسب و کارها در دنیای تیک تاک برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری دارند. این امر می تواند برای برندها موقعیت بهینه‎ای به همراه داشته و توانایی تان را نیز تغییر دهد، چراکه در میان برندهایی که به طور مداوم اشتباه می کنند، ایده های بازاریابی درست شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. توصیه ما در این میان معرفی مداوم برندتان به مخاطب هدف در تیک تاک است. برخی از برندها پس از اینکه یک بار در ابتدای فعالیت‎شان برند خود را به مخاطب هدف معرفی کردند، دیگر تمایلی برای این کار نشان نمی دهند. این امر می تواند برای کسانی که به تازگی با برند شما آشنا شده اند، دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. درست به همین خاطر در صورتی که شما خیلی راحت و بدون دغدغه هرچند وقت یک بار برندتان را از نو برای مشتریان توصیف کنید، شانس تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی آنها پیدا می کنید. 

یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شرایط ویژه و دشواری دارند. این امر می تواند موقعیت برندها را به طور چشمگیری تغییر دهد. درست به همین خاطر شما در صورت فعالیت متمایز با رقبا شانس بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا می کنید. این امر می تواند با یک ایده ساده مثل معرفی برند به طور مداوم برای مشتریان صورت گیرد. یادتان باشد برندها در طول زمان تغییرات زیادی را تجربه می کنند. درست به همین خاطر گاهی اوقات شما باید تغییرات برندتان را به ساده ترین شکل ممکن به نظر مشتریان برسانید. در این صورت بازهم در بازار شانسی برای فعالیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. وگرنه خیلی زود مشتریان بری رفع نیازهای متنوع شان به سراغ دیگر برندها رفته و شما فرصت‎تان را به طور چشمگیری از دست خواهید داد. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دنبال فعالیت در تیک تاک هستند. این امر شاید برای برند شما نیز اتفاق افتاده باشد. اگر شما به تازگی سراغ تیک تاک آمده اید یا هنوز موفقیتی در این فضا نداشته اید، نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای کسب موفقیت بیشتر کمک خواهد کرد. 

 منبع : shopify

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا